Krčenje nemške industrije pnevmatik

četrtek, 30. november 2023
 

Obsežna krčenja v nemški industriji pnevmatik 

Industrija pnevmatik je v Nemčiji v hudi krizi. V državi trenutno še vedno deluje 12 tovarn pnevmatik, od katerih naj bi 4 od njih zaprli v prihodnjih letih. 

Potem ko je ameriška družba Goodyear napovedala ukinitev proizvodnje v nemških mestih Fulda in Fürstenwald, zdaj obsežna krčenja napoveduje tudi konkurenčna družba Michelin. 

V Goodyearu bodo zaradi zaprtja proizvodnje v Nemčiji morali odpustiti 1.750 delavcev, Michelin pa jih bo odpustil 1.532.

Michelin namerava do leta 2025 ukiniti proizvodnjo v svojih obratih v Karlsruheju in Trierju, prenahal pa bo tudi s proizvodnjo nekaterih izdelkov v obratu v Homburgu.

Prva tako Michelin načrtuje tudi selitev nemškega centra za pomoč uporabnikom, ki je namenjen strankam v Nemčiji, Avstriji in Švici, iz Karlsruheja na Poljsko.

Zdaj sta družbi v Nemčiji ostala le še tovarna avtomobilskih pnevmatik v Bad Kreuznachu in del proizvodnje v Homburgu. 

Vključno s podružnicami ima Michelin zdaj 4.780 zaposlenih v Nemčiji. Michelin bo imel letos zaradi te odločitve približno 200 mio EUR enkratnih stroškov.
 

 
Obe družbi, Goodyear in Michelin, se zdaj pogajata o načrtih za odpuščanje z delavskimi sveti in kemijskim sindikatom IGBCE. 

Za nemško industrijo pnevmatik je načrtovano zaprtje dodaten udarec po letih selitve tovarn pnevmatik v vzhodno Evropo. Nazadnje se je o tej selitvi govorilo v zvezi z zaprtjem tovarne Continental v Aachnu pred 3 leti. Takrat se je govorilo o selitvi v tako imenovane "best-cost" države, kjer je mogoče proizvodnjo izvajati pod nižjimi plačami, a z dobro infrastrukturo. Proizvajalec ima zdaj le še eno tovarno pnevmatik v Nemčiji. 
 

Razlogi

V družbi Michelin kot razloge za krčenje navajajo celotno skupino kriz od leta 2020. Samo v Evropi so se stroški energije v zadnjih 5 letih povečali za 260 %. V primerjavi s Severno Ameriko in Kitajsko so skupni proizvodni stroški v Evropi znatno višji.
 
Družba čedalje bolj izgublja tržni delež zaradi uvoženih nizkocenovnih pnevmatik. Vse manjše povpraševanje posledično povzroča premajhno izkoriščenost Michelinovih proizvodnih obratov.

Poceni gume iz Azije že leta preplavljajo evropski trg. Lokalni proizvajalci se temu poskušajo zoperstaviti z boljšimi izdelki. Na primer z boljšimi gumijastimi zmesmi ali pnevmatikami, katerih tekalna plast dlje časa nudi dovolj varnosti na cesti. Ker pa se trg kot celota krči, prodajne številke padajo na vseh področjih.

Glede na tržne napovedi za prihodnja leta tudi kljub naložbam ni perspektive. Skupaj je Michelin v zadnjih 10 letih v posodobitev nemških tovarn vložil več kot 500 mio EUR. 

Nemški industrijski sektor se že več kot eno leto spopada z visokimi cenami energije, naraščajočo inflacijo in hitro rastočimi obrestnimi merami v evrskem območju.

Tudi nedavna zdravstvena in geopolitična kriza sta zvišali stroške poslovanja, kar je še dodatno obremenilo konkurenčnost Nemčije kot industrijske lokacije.


Viri: Factiva, Reuters, Die Welt, Agence France-Presse 
 
 

Preberite še:


Več informacij o globalnih trendih na področju kemične industrije

Nemška kemična industrija



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: