V Albaniji bodo tovorna pristanišča zamenjale marine in stanovanjski kompleksi

četrtek, 13. april 2023
 

Projekt Marina Vlora

350 mio EUR vredna marina za 400 jaht bo kmalu nadomestila 2. največje trgovsko pristanišče v Albaniji v mestu Vlora. 

Novo marino ter sosednje stanovanjsko območje s trgovinami, pisarnami in hoteli bo zgradil konzorcij, ki ga vodi največja albanska investicijska skupina Balfin.

Samo gradnja marine Vlora, ki naj bi bila končana do leta 2025, je po navedbah skupine Balfin, vredna 45 mio EUR. Investicija v celoten projekt bo izvedena s strani konzorcija, ki ga sestavljajo Balfin Group, Marina di Valona, Marina Projects in Brunes. Konzorcij je dobil koncesijo za marino za obdobje 35 let.

Pretovarjanje tovora naj bi se iz Vlore preselilo v staro ribiško pristanišče Skel, približno 6 km severno od mesta. 

Pristanišče Vlora (Vlore, Vlorë) je namenjeno predvsem potnikom in pretovori le majhno količino tovora, približno 300.000 ton na leto. Je del evropskega koridorja VIII, ki poteka od južnoitalijanskih pristanišč Bari in Brindisi, s trajektom, ki prečka Jadransko morje do albanskih pristanišč Drač in Vlora.

Nato poteka skozi glavna mesta Albanije (Tirana), Severne Makedonije (Skopje), Bolgarije (Sofija), preko drugega največjega bolgarskega mesta Plovdiva do bolgarskih črnomorskih pristanišč Burgas in Varna. Koridor VIII povezuje italijanski jadranski prometni koridor, jadranski krak pomorske avtoceste in sredozemsko prometno območje s črnomorskimi vseevropskimi prometnimi območji.
 
 
 

Projekt preoblikovanja pristanišča Drač v stanovanjsko-turistični kompleks 

V Albaniji prav tako načrtujejo 2 mlrd EUR vreden projekt preoblikovanja največjega albanskega pristanišča Drač v stanovanjsko in turistično območje, namenjeno potnikom in jahtam.

Investitor v 2 mlrd EUR vreden projekt Durrës Marina & Yachts je podjetje Eagle Hills Real Estate Development iz Združenih arabskih emiratov (ZAE). Če bo projekt realiziran, bo to največja naložba v zgodovini Albanije. 

Za prevoz blaga pa albanska vlada načrtuje izgradnjo novega pristanišča v bližnjem Porto Romano.

Pristanišče Drač v zadnjih nekaj letih predstavlja morska vrata za neobalno Kosovo in Severno Makedonijo. Njegov položaj je dodatno okrepljen z dogovorjenim financiranjem 204 mio EUR za infrastrukturna dela v Albaniji in na Kosovu s strani Evropske banke za obnovo in razvoj (EBRD) in 77,6 mio EUR sredstev donatorjev.

Drač (Durrësi) se nahaja v bližini Otrantske ožine, le 33 km zahodno od glavnega mesta Tirane. Drač leži na eni od ožjih točk Jadranskega morja in nasproti italijanskih pristanišč Bari (300 km stran) in Brindisi (200 km stran). Drač predstavlja 90 % mednarodnega pomorskega tovornega prometa v državi in več kot 40 % celotnega mednarodnega tovornega prometa Albanije.
 

 
Albanija je s približno 440 km obale dostopna po morju prek pristanišč na vzhodni strani Jadranskega in Jonskega morja. Pomorski promet se izvaja v 4 glavnih albanskih pristaniščih: Drač, Vlora, Shengjin in Saranda ter v dveh pristaniščih za gorivo: Romano in Petrolifera.

Pristanišče Romano se nahaja 6,5 km severno od Drača. Je terminal za obalne naftne in plinske storitve ter njihove stranske proizvode in utekočinjen plin.  
 

Nasprotovanja v opozicijski demokratski stranki 

Poslanca albanske opozicijske Demokratske stranke Oerd Bylykbashi in Albana Vokshi sta zahtevala ustanovitev parlamentarne preiskovalne komisije za projekt pristanišča Drač, projekt pa sta označila za koruptivno afero, ki uničuje pristanišče. Po njunih besedah trenutno še ni nobenega zagotovila za razvoj nadomestnega pristanišča Porto Romano.

Naložba v Draču je načrtovana na območju 800.000 m², s stanovanjskimi stavbami, hoteli, poslovnimi prostori, trgovinami in zabaviščnimi objekti, po modelu, ki je bil implementiran v Dubaju. 

Investitor iz ZAE želi v Draču zgraditi največje rekreacijsko pristanišče na Jadranskem morju z več kot 12.000 stanovanji.

Januarja 2021 je albanska opozicijska Demokratska stranka (DP) izrazila zaskrbljenost glede pogodbe med albansko vlado in družbo ZAE, pri čemer je trdila, da bo družbi v celoti predala pristanišče Drač.


Viri: Factiva, PortSEurope
 
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Priložnosti na albanskem trgu
 
V Albaniji bodo po 4 letih ponovno legalizirali spletne igre na srečo



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: