V Nemčiji roboti zapolnjujejo vrzel pomanjkanja delovne sile

torek, 07. november 2023
 

Število delavcev v Nemčiji naj bi se po napovedih do leta 2035 zmanjšalo za 7 mio

Zaradi hudega pomanjkanja delovne sile je v Nemčiji težko zaposliti delavce za kvalificirano, a umazano in nevarno ročno delo, zato si podjetja vse pogosteje pomagajo z roboti.

Tudi mala in srednje velika podjetja se usmerjajo k avtomatizaciji, saj postopen izstop nemške povojne baby boom generacije iz trga dela, še povečuje pomanjkanje delovne sile, zlasti v proizvodnji in v obrtnih dejavnostih.

Junija 2023 je bilo po uradnih podatkih nezasedenih približno 1,7 milijona nemških delovnih mest.

Nemška gospodarska in industrijska zbornica (DIHK) ocenjuje, da se več kot polovica podjetij trudi zapolniti prosta delovna mesta.

Več zaposlenih žensk in porast priseljevanja sta pomagala nadomestiti demografske spremembe v zadnjih letih v Nemčiji. Toda zaradi upokojitve baby boom generacije in manjšega števila mladih zaposlenih Zvezna agencija za zaposlovanje pričakuje, da se bo v Nemčiji do leta 2035 zmanjšalo število delavcev za 7 mio.

Zaradi takšnih sprememb, ki so jim priča tudi druga razvita gospodarstva, bodo imele napredne avtomatizacijske tehnologije, od robotike do umetne inteligence, vedno močnejši vpliv. Dolgoročno bodo vse te inovacije spremenile trg dela.
 

Nemčija je 4. največji trg za robote na svetu in hkrati največji v Evropi

Velike naložbe v avtomatizacijo proizvajalcev avtomobilov in drugih velikih industrijskih podjetij so povzročile, da je Nemčija že 4. največji trg za robote na svetu in hkrati največji v Evropi.

Roboti postajajo vedno cenejši in bolj enostavni za upravljanje, zato jih pogosto uporabljajo tudi manjša družinsko vodena podjetja, vse od pekarn, pralnic in trgovin.

Po podatkih Mednarodne zveze za robotiko je bilo leta 2022 v Nemčiji nameščenih približno 26.000 robotskih enot, kar je rekordno število po letu 2018, preden je pandemija Covid-19 za približno 4 % upočasnila prejšnjo povprečno letno rast.

Roboti danes omogočajo preživetje podjetjem, ki vidijo svojo prihodnost v nevarnosti zaradi pomanjkanja osebja. Podjetja, ki avtomatizirajo proizvodnjo, se ne samo izognejo tveganjem zaradi pomanjkanja delovne sile, temveč lahko proizvodnjo celo povečajo na več izmen, vključno z nočno izmeno.

Vse večja avtomatizacija je tudi posledica dejstva, da so roboti postali enostavnejši za uporabo, brez potrebnih veščin programiranja. Večina robotov se upravlja z dotikom zaslona, podobno kot pri pametnemu telefonu.

Tudi delavci in sindikati, ki so se nekoč bali izgube delovnih mest, zavzemajo do uporabe robotov vse bolj pozitivno mnenje.

Raziskava, ki jo je junija 2023 objavil Robots marketplace automatica, je pokazala, da skoraj polovica nemških zaposlenih vidi robote kot pomoč pri reševanju pomanjkanja delovne sile.

Nekatera podjetja so z roboti avtomatizirala proizvodnjo, ko so imela velike zaostanke pri naročilih in so morali zaposleni delati nadure. To je bila dobra izhodiščna situacija za namestitev robotov, ki so jih delavci v podjetju videli kot pomočnika in ne kot konkurenco.

Roboti, ki jih zaposleni sprejmejo kot del dolgoročne korporativne strategije in ne kot orodje za zmanjšanje stroškov, lahko pomagajo narediti delo bolj zdravo, zanimivejše in varnejše.
 

Največ robotov je nameščenih v avtomobilski industriji

Avtomobilska industrija ima največje število robotov, ki delajo v tovarnah po vsem svetu. Lani je bilo v tej industriji nameščenih približno 1 mio enot. Po podatkih Mednarodne zveze za robotiko (IFR) to predstavlja približno tretjino skupnega števila nameščenih robotov v vseh panogah.

Na nek način je avtomobilska industrija izumila avtomatizirano proizvodnjo. Danes imajo roboti ključno vlogo pri omogočanju prehoda te industrije z motorjev z notranjim izgorevanjem na električno energijo.

Robotska avtomatizacija proizvajalcem avtomobilov pomaga upravljati veleprodajne spremembe dolgo uveljavljenih proizvodnih metod in tehnologij.

Gostota robotov je ključni kazalnik, ki ponazarja trenutno raven avtomatizacije v gospodarstvih z največjimi proizvajalci avtomobilov.
 
  • V Južni Koreji je leta 2021 delovalo 2.867 industrijskih robotov na 10.000 zaposlenih. Nemčija je na 2. mestu s 1.500 enotami.
  • Sledijo ZDA s 1.457 enot, ter
  • Japonska s 1.422 enotami na 10.000 delavcev.

Kitajska, ki je največja proizvajalka avtomobilov na svetu, ima gostoto robotov 772 enot. V samo enem letu so se nove robotske instalacije v kitajski avtomobilski industriji skoraj podvojile na 61.598 enot v letu 2021, kar predstavlja 52 % od skupno 119.405 enot, nameščenih v tovarnah po vsem svetu.

Ambiciozni politični cilji za električna vozila silijo avtomobilsko industrijo k naložbam. Večina proizvajalcev avtomobilov, ki so že vlagali v tradicionalne industrijske robote za osnovno sestavljanje, zdaj vlagajo tudi v sodelujoče aplikacije za končno sestavljanje in končna opravila.

Dobavitelji avtomobilskih delov druge stopnje, med katerimi so številna MSP, se počasneje popolnoma avtomatizirajo.

Analitiki ocenjujejo, da se bo to spremenilo, ko bodo roboti postali manjši, bolj prilagodljivi, lažji za programiranje in manj kapitalsko intenzivni.



Viri: Factiva, Reuters, International Federation of Robotics


 

Preberite še:  


Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav 

Strategije najnaprednejših držav v razvoju robotike

Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: