V Parizu so na referendumu izglasovali prepoved izposoje e-skuterjev

torek, 04. april 2023
 

Parižani so se na referendumu opredelili proti storitvam izposoje e-skuterjev


Parižani so na referendumu, ki je potekal 2. aprila 2023, z veliko večino izglasovali prepoved storitev izposoje e-skuterjev v francoski prestolnici.

89 % vseh, ki so prišli na volišče, se je opredelilo za ukinitev izposoje e-skuterjev. Referenduma se je udeležilo le 7,46 % od približno 1,3 mio prebivalcev, vpisanih v volilne imenike. Ne glede na tako nizko udeležbo, Pariz meni, da je izid ankete državljanov zavezujoč.

Posledično bodo morala 3 podjetja, ki v Parizu opravljajo storitve izposoje e-skuterjev, do 1. septembra letos umakniti svojo floto, ki obsega skupno 15.000 e-skuterjev.

Gre za prvo takšno prepoved na svetu in pomeni velik udarec za podjetja, ki se ukvarjajo z izposojo e-skuterjev. V Parizu so to trenutno 3 podjetja, in sicer ameriški Lime, francosko-nizozemsko podjetje Dott in nemški Tier Mobility.
 


Pariške mestne oblasti so pozvale k referendumu, saj so trdile, da najemni e-skuterji kljub predpisom obremenjujejo pločnike in so dejavnik vse večjega števila prometnih nesreč in poškodb, prav tako pa onemogočajo uporabo javnega prevoza.

Pred referendumom so vsa 3 podjetja, ki opravljajo storitve izposoje e-skuterjev, izvajala kampanjo na družbenih omrežjih, da bi spodbudili ljudi, naj glasujejo za storitve. Pri tem so ciljali predvsem na mlajše ljudi, ki predstavljajo večino njihovih uporabnikov, in za kampanjo najeli številne vplivneže.

Podjetja so v kampanji trdila, da je več nesreč posledica voženj s kolesi in zasebnimi e-skuterji, kot pa s tistimi, ki jih najemajo. Deloma je to zato, ker je najvišja hitrost najetih skuterjev omejena na 12 milj na uro, na ulicah, kjer je veliko ljudi, pa se samodejno upočasnijo na manj kot 10 milj na uro. Podjetja so navedla podatke, ki kažejo, da kar ena petina voženj z e-skuterji v Parizu nadomesti potovanja z motornimi vozili, kar zmanjša skupne emisije ogljika.

Po poročanju časopisa Le Monde je bilo lani v Parizu 408 nesreč z e-skuterji, pri katerih so 3 osebe izgubile življenje, 459 pa je bilo ranjenih.

Vsak mesec približno 400.000 ljudi v Parizu uporablja "Trottinette", kot se e-skiroji imenujejo v francoščini. Časopis Le Parisien je poročal, da je bilo samo oktobra 2022 opravljenih 1,7 mio voženj z e-skuterji.
 

Globalni trg e-skuterjev

 
Globalni trg e-skuterjev je bil leta 2022 ocenjen na 31,50 mlrd EUR. Po napovedih naj bi v prihodnjih 7 letih rasel po 9,9 % povprečni letni stopnji. V letu 2023 naj bi trg dosegel vrednost 35,20 mlrd EUR, v letu 2030 pa že 74,69 mlrd EUR. 
 

Trendi rasti trga:

  • okretnost in enostavnost manevriranja e-skuterjev v gosto naseljenih mestih
  • sprejetje e-skuterjev med mlajšo populacijo
    povečanje kupne moči srednjega razreda v državah v razvoju
  • hitra urbanizacija
  • vse večja zaskrbljenost zaradi onesnaževanja okolja
  • strogi emisijski standardi
  • priljubljenost rešitev zelene mobilnosti, zlasti za kratke razdalje. 
 
 
Pojav pametnih e-skuterjev naslednje generacije z velikimi podatki in internetom stvari ter povpraševanje po diferenciaciji izdelkov so spodbudili rast industrije zložljivih skuterjev. Storitve souporabe zložljivih e-skirojev postajajo vse bolj priljubljene v državah, kot so Španija, Kitajska, Japonska, Nemčija in Francija, kar povečuje povpraševanje po dvokolesnikih na baterijski pogon.
 

Regijska segmentacija 

Azijsko-pacifiška regija je največji trg e-skuterjev. V letu 2022 je ta regija ustvarila več kot 74,85 % celotnega prihodka trga.
 
Večina proizvajalcev e-skuterjev je iz Kitajske, Tajvana in Japonske, ki so si pridobili največji delež po vsem svetu. Kitajska ni postala le vodilna porabnica e-skuterjev, ampak tudi vodilna proizvajalka in izvoznica.

Prisotnost vse večjega števila proizvajalcev e-skuterjev, naraščajoče naložbe v infrastrukturo za polnjenje vozil ter vladne spodbude v državah, kot so Kitajska, Indija in Tajvan, povečujejo rast trga v tej regiji.
 

Nekateri glavni konkurenti na globalnem trgu e-skuterjev so: 

  • AllCell Technologies LLC 
  • BMW Motorrad International 
  • BOXX Corp. 
  • Gogoro, Inc. 
  • Green Energy Motors Corp. 
  • Greenwit Technologies Inc. 
  • Honda Motor Co. Ltd. 
  • Jiangsu Xinri E-Vehicle Co., Ltd. 
  • KTM AG 
  • Mahindra GenZe
 
 
 Viri: Factiva, The Wall Street Journal, Dow Jones, Grand View Research

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Priložnosti na francoskem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: