Norveška

Prodaja na Norveško


Kako prodajati na Norveško?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Norveškem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade 

Dolgoročne prednostne naloge koalicije vključujejo dolgotrajna prizadevanja za diverzifikacijo gospodarstva, zlasti v smeri ribištva, poklicnih storitev in lahke industrije. Vendar bo kratkoročno sektor ogljikovodikov postal še pomembnejši: z umikom ruskega plina, Norveška zdaj zagotavlja več kot 25 % evropske oskrbe s plinom.
 
Vlada si prizadeva tudi za povečanje izdatkov za zdravstveno varstvo in izobraževanje, pospešitev napredka pri zelenih pobudah in spodbujanje ustvarjanja delovnih mest.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Norveška je potrošniška družba, ki jo še posebej privlačijo novi izdelki in nove tehnologije.

Kupna moč Norvežanov je med najvišjimi v Evropi in norveški potrošniki so na splošno pripravljeni plačati več za kakovostno blago. Običajno se že pred nakupom pozanimajo o izdelkih in so zvesti nacionalnim blagovnim znamkam. 

Norvežani postopoma sprejemajo okolju prijaznejši način uživanja. V zadnjih letih so zmanjšali izdatke za hrano. Poraba sadja in zelenjave narašča, medtem ko se poraba mesa in rib zmanjšuje. V porastu je tudi povpraševanje po ekoloških prehrambnih izdelkih, zlasti po ekoloških izdelkih za dojenčke in otroke ter mlečnih izdelkih.

V razcvetu je trg rabljene opreme, zlasti na internetu. Približno 25 % izdelkov, s katerimi se trguje, predstavlja pohištvo, sledijo elektronski in električni aparati, izdelki za rekreacijo in prosti čas. Norvežani imajo na splošno pozitivno mnenje o sodelovalni ekonomiji in menijo, da to koristi potrošniku.
 

Tržne poti, distribucija

Večina večjih uvoznikov in distributerjev ima sedež v regiji Oslo, nekateri imajo prodajne pisarne v drugih večjih norveških mestih.
 
Na trgu je razmeroma malo trgovskih verig, ki imajo več trgovin po vsej državi, večina trgovcev na drobno in distributerjev pa je majhnih.
 
Čeprav je norveški potrošniški trg po evropskih standardih majhen, je privlačen za tuje dobavitelje.
 
Za norveški maloprodajni trg živil je značilna visoka stopnja vertikalne integracije, pri čemer sta veleprodaja in maloprodaja običajno v lasti istega podjetja. V kombinaciji s homogenostjo norveškega maloprodajnega sektorja živil in naklonjenostjo znanim izdelkom, je tujim podjetjem težko vstopiti na trg brez lokalnega zastopnika.
 
Norveška trgovina na drobno je osredotočena na glavna trgovska središča, kot so Oslo, Bergen, Trondheim in Stavanger. Združitve ali tesno sodelovanje med dvema ali več podjetji, so v zadnjih nekaj letih spodbudile strukturne spremembe, večinoma v živilskem sektorju. Trgovci si prizadevajo razširiti svoje poslovanje, da bi pridobili več pogajalske moči na račun proizvajalcev in trgovcev na debelo.

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Reitangruppen AS 12.050,92
Coop Norge Sa 6.584,90
Norsk Butikkdrift As 1.128,05
Coop Midt-Norge Sa 971,54
Ng Kiwi Oslo Akershus As 880,46
Coop Sørvest Sa 758,94
Ng Meny Øst As 695,52

Spletna prodaja na Norveškem

Norveška ima najvišjo stopnjo prodora spletnega nakupovanja v skandinavski regiji. Približno 92 % Norvežanov kupuje blago prek spleta, v primerjavi s 86 % na Švedskem.
 
E-trgovina pomembno prispeva h gospodarstvu države, saj poraba za e-trgovino predstavlja skoraj 5 % norveškega BDP.
 
Leta 2022 je prihodek od e-trgovine dosegel skoraj 9 mlrd USD (8,54 mlrd EUR). Po napovedih analitikov bo spletna prodaja na Norveškem še naraščala in v letu 2027 dosegla približno 14 mlrd USD (13,3 mlrd EUR).
 
Moda je največji segment e-trgovine na Norveškem in predstavlja 26,4 % vseh spletnih prihodkov. Sledijo hrana in osebna nega s 25,6 %, elektronika in mediji s 17,9 %, pohištvo in naprave s 15,6 % ter igrače in DIY (naredi sam) izdelki s preostalimi 14,5 %.

 
Največji spletni ponudniki na Norveškem

  • komplett.no 
  • elkjøp.no
  • oda.com
  • apple.com
  • zalando.no
  • hm.com
  • meny.no
  • ikea.com
  • coop.no
  • power.no
 
Amazon še ni vstopil na norveški trg, je pa prisoten v državi preko regionalne podružnice na Švedskem.
                    
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.    
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Plačilni sistem na Norveškem je zelo avtomatiziran in računalniško podprt. Najpogostejše oblike plačila na Norveškem so bančne kartice (debetne in kreditne kartice), internetno bančništvo in e- plačila prek aplikacij. Plačila so običajno redna in hitra, za zamude plačil pa se običajno obračunajo obresti.
 
Najpogostejši načini plačila za izvoznike so plačilo na odprti račun, gotovinsko plačilo, akreditivi, garancije in terminske pogodbe.
 
Centralna banka Norveške je odgovorna za odobritev medbančnih sistemov na Norveškem, organ finančnega nadzora Norveške pa nadzira vse banke in druge finančne institucije. 


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Pomorski promet je prevladujoča oblika mednarodnega prevoza. Približno 90 % tovora na Norveško in iz njega poteka preko morja.

Pristanišče Bergen je največje norveško tovorno pristanišče z več kot 13 mio ton prepeljanega blaga na leto, pristanišče Narvik pa 2. največje pristanišče s 6 mio prepeljanih ton blaga. Pristanišče Oslo je glavno pristanišče za zabojnike in potnike. Nahaja se na koncu fjorda Oslo in ima dobre prometne povezave po državi. 
 
Norveška cestna in železniška infrastruktura sta večinoma v zelo dobrem stanju. Po železnici na leto prepeljejo okoli 35 mio ton tovora.

Letalski promet na Norveškem poteka preko letališč:

Oslo International Airport (Gardermoen)
Bergen Airport
Stavanger Airport


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Statista

Posodobljeno julij 2023.
 
Poglejte si tudi: