V Milanu se 8. aprila začenja pohištveni sejem Salone del Mobile
Razstavni prostor sejma Salone del Mobile je letos v celoti razprodan
Od 8. do 13. aprila 2025 bo v Milanu v Italiji potekal 63. največji mednarodni pohištveni sejem Salone del Mobile.Sejem je letos vzbudil veliko zanimanja, saj je 169.000 m2 razstavnega prostora Rho Fiera Milano v celoti razprodan.
Na letošnjem sejmu se bo predstavilo 2.100 razstavljavcev iz 37 držav ter 306 razstavljavcev na bienalnem delu sejma razsvetljave, Euroluce.
Med tujimi razstavljavci jih letos kar 73 % prihaja z držav Evropske unije. Največ jih je iz Španije, Portugalske, Belgije, Nemčije in Brazilije. Sledijo Francija, Romunija, Turčija, Nizozemska in Tajska.
Prvič se na sejmu predstavlja 168 novih podjetij, od tega 68 % iz tujine, 91 razstavljavcev pa se po nekaj letih premora ponovna vrača na sejemski prostor, od tega jih je 55 % iz tujine.
Sejem Salone del Mobile je velik ekosistem, ki združuje poslovanje, industrijsko politiko, internacionalizacijo in kulturo. Prav zmožnost združevanja teh različnih, a komplementarnih vidikov, potrjuje strateško vlogo sejma, kot vzvoda za razvoj sektorja, ki je v času težkih gospodarskih razmer in negotovosti na svetovnih trgih pomembnejši kot kdaj koli prej.
Organizatorji sejma so si letos prizadevali, da bi na sejem privabili tudi trge z velikim potencialom, ki doživljajo močno rast, kot so Indija, Združeni arabski emirati, Savdska Arabija, Kitajska, pa tudi ZDA.
Trgi iz teh geografskih območij so temeljnega pomena v tej gospodarski situaciji, ko so mednarodne razmere vse težje zaradi vsiljenih dajatev, vojn in počasnega povpraševanja.

Italijanski pohištveni trg
Italijanski izvoz pohištva, ki je bil vedno motor gospodarske rasti, se upočasnjuje, predvsem na glavnih izvoznih trgih, kot sta Nemčija in Francija.Protekcionistične politike, ki jih je napovedal Trump, situacijo še poslabšujejo. Dajatve na jeklo delno vplivajo tudi na pohištveni sektor, ker je treba identificirati vse izvožene izdelke, vključno z jeklenimi deli, zaradi česar je proces v že tako neugodnih tržnih razmerah še bolj zapleten in počasnejši.
Glede na podatke študijskega centra Fla je celotni italijanski lesno-pohištveni sektor v letu 2024 dosegel 19,4 mlrd EUR izvoza od več kot 51 mlrd EUR prometa, kar predstavlja -2,1 % padec izvoza glede na leto 2023.
Medtem je samo pohištveni sektor na tujih trgih ustvaril 14,4 mlrd EUR prodaje od skupno 27,5 mlrd EUR prometa. To predstavlja -1,8 % upad izvoza glede na leto 2023.
Na splošno pa je upad izvoza v lesno-pohištvenem sektorju še dokaj skromen v primerjavi z drugimi industrijskimi sektorji.
Povpraševanje na glavnih izvoznih trgih italijanskega pohištva se upočasnjuje.
Francija z več kot 3 mlrd EUR izvoza ostaja najpomembnejši izvozni trg, čeprav je lani izvoz v to državo upadel za -3,3 %.
ZDA so 2. največji izvozni trg italijanskega pohištva. Italija je v letu 2024 v ZDA izvozila za 2,2 mlrd EUR pohištva, kar je 1,5 % več na medletni ravni. Gre za strateški trg, ki pa zaradi groženj z dajatvami predstavlja veliko tveganje.
Izvoz v Nemčijo, ki je 3. največji izvozni trg, je lani upadel za -6 % na približno 2 mlrd EUR.
Izvoz je lani za -13,2 % upadel tudi na kitajskem trgu, iz 686 mio EUR na manj kot 500 mio EUR. Kitajska je 7. največji izvozni trg italijanskega pohištva.
Nasprotno pa se je na trgu Združenih arabskih emiratov lani izvoz povečal za 22,2 %.
Tudi leto 2025 se je začelo z istim geopolitičnim scenarijem, ki ustvarja negotovost in skrb. Zato je internacionalizacija zelo pomembna za italijanski pohištveni sektor, ki nujno potrebuje nove, perspektivne izvozne trge.

Viri:
- Factiva
- Il Sole 24 Ore
- Askanews
- ANSA
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije
V nasprotju z drugimi evropskimi trgi, pohištveni trg v Ukrajini raste
Poslovno okolje Italije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.