Poljski trg e-trgovine je med najhitreje rastočimi v Evropi

torek, 26. marec 2024
 

V letu 2023 je vrednost poljske spletne B2C prodaje dosegla 20,3 mlrd EUR 

Glede na raziskavo, ki jo je izvedla poljska zbornica za digitalno gospodarstvo, se je med letoma 2013 in 2022 vrednost poljskega trga e-trgovine med podjetji (B2B) povečala za-5 krat, vrednost potrošniškega trga e-trgovine (B2C) pa za 3,5-krat.

Število spletnih nakupovalcev se je v tem obdobju podvojilo s 45 % na 90 %. Na Poljskem približno 84 % prebivalstva uporablja internet.

E-trgovina na Poljskem se deloma povečuje tudi zaradi zakona, sprejetega leta 2018, ki prepoveduje trgovino na drobno ob uradnih praznikih in 3 nedelje vsak mesec. Od leta 2021 so trgovine na Poljskem zaprte vse nedelje.

V letu 2023 je vrednost poljske spletne B2C prodaje dosegla 20,3 mlrd EUR.

Poljaki prek spleta najraje kupujejo oblačila, obutev, modne dodatke, kozmetiko, knjige in zdravila.

Čezmejna prodaja e-trgovine, ki jo poganjajo največji spletni trgovci na drobno, se zelo hitro širi in zdaj predstavlja približno 30 % e-trgovine v državi.

Zaradi hitre rasti trga so podjetja, kot sta francoska veriga supermarketov Carrefour in konkurenčna britanska veriga Tesco, poljskim potrošnikom omogočila, da izdelke kupujejo prek spleta in jih prevzamejo na določenih lokacijah.

Med najboljšimi poljskimi spletnimi trgovci na drobno splošnega blaga v letu 2023 sta bila domači Allegro z več kot 30 % tržnim deležem ter kitajski AliExpress.

Drugi ključni spletni trgovci na Poljskem so:
 
  • Euro.com.pl (zabavna elektronika in gospodinjski aparati)
  • Bonprix (moda)
  • Media Expert (zabavna elektronika in gospodinjski aparati)
  • Zalando (moda).

V prihodnjih letih naj bi poljski trg e-trgovine kljub svoji zrelosti še naprej rasel in leta 2027 dosegel vrednost 28,7 mlrd EUR.

Segment e-trgovine med podjetji (B2B) je prav tako doživel dinamično rast in leta 2023 po ocenah dosegel 83,2 mlrd EUR. Na Poljskem 84 % ali približno 250.000 podjetij posluje na spletu.


 

Poljska je priljubljena destinacija za tuje naložbe

Poljsko gospodarstvo je za Rusijo 2. največje v vzhodni Evropi in eno najhitreje rastočih v EU.
 
Zaradi makroekonomske stabilnosti, konkurenčnih stroškov dela in bližine glavnih trgov je Poljska priljubljena destinacija za tuje naložbe.
 
Splošno gospodarsko ozračje na Poljskem je pozitivno. Država je odprta za tuje naložbe kot vir kapitala, gospodarske rasti, novih delovnih mest, možnosti za prenos tehnologije, raziskav in razvoja, ter vključevanja v svetovne dobavne verige.

Poljska omejuje tuje naložbe le v strateške sektorje, kot so obramba, energetika in kmetijstvo.

Po zadnjih razpoložljivih podatkih Nacionalne banke Poljske so v letu 2022 največ NTI pritegnili sektorji storitev, proizvodnje, trgovine na debelo in drobno, financ in zavarovalništva ter strokovnih, znanstvenih in tehničnih dejavnosti.

Največje izvorne države so bile Nizozemska, Luksemburg, Nemčija, Južna Koreja in Združeno kraljestvo. Skoraj 83 % neposrednih tujih naložb v letu 2022 izvira iz 27 držav članic EU.

Poslovne dejavnosti na Poljskem lahko svobodno opravlja vsak vlagatelj. Vlagatelji iz držav članic EU in Evropskega združenja za prosto trgovino (vključno z Islandijo, Lihtenštajnom, Norveško in Švico) ne potrebujejo posebnih dovoljenj za začetek dejavnosti na Poljskem.

Tuja podjetja, ne glede na državo izvora, lahko vlagajo v delnice poljskih podjetij ali ustanavljajo nova.


Viri: Factiva, EIU

 

Preberite še:


Gospodarstvo ter možnost vstopa na poljski trg

Globalni trendi na področju IKT

Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: