Evropska komisija je objavila statistični pregled državnih pomoči za leto 2024

sreda, 23. april 2025


Evropska komisija mora vsako leto objaviti povzetek državne pomoči („pregled stanja državnih pomoči“ ali „pregled stanja“), ki temelji na poročilih o izdatkih, ki jih predložijo države članice.

Države članice so se v letu 2024 osredotočile na pomoč podjetjem pri doseganju dolgoročnih ključnih prednostnih nalog EU in znatno zmanjšale krizno pomoč, ki so jo uvedle zaradi pandemije covida-19, Evropska komisija navaja v statističnem pregledu državnih pomoči za leto 2024.



Preglednica državnih pomoči za leto 2024 vključuje 6 posebnih točk s poudarkom na:
 
  • ukrepih državne pomoči v podporo gospodarstvu pri blaženju posledic ruske vojne proti Ukrajini in spodbujanju prehoda na novo ničelno gospodarstvo;
  • državni pomoči, zagotovljeni v okviru krize zaradi koronavirusa;
  • izdatke za državno pomoč, za katere veljajo skupinske izjeme;
  • državno pomoč za energijo in varstvo okolja, obnovljive vire energije in varčevanje z energijo;
  • državno pomoč za uvajanje širokopasovnih omrežij;
  • državno pomoč za spodbujanje industrijskih inovacij in proizvodnje čistih tehnologij.

Podatki o državni pomoči na novi spletni strani repozitorija vključujejo daljše časovne vrste od leta 2000 do leta 2023. Podatki temeljijo na letnih poročilih držav članic. Za točnost podatkov so še naprej odgovorne države članice.

Primeri, ki so še vedno v obravnavi, so izključeni. Splošni ukrepi, ki ne dajejo prednosti določenim podjetjem ali sektorjem, in javne subvencije, ki ne vplivajo na trgovino ali izkrivljajo konkurence, niso zajeti v preglednici, saj zanje ne veljajo preiskovalna pooblastila Komisije na podlagi pravil o državni pomoči in se ne štejejo za državno pomoč. Zato podatki, predstavljeni v preglednici, ne vključujejo sredstev, dodeljenih v skladu s pravili de minimis. Poleg tega podatki ne vključujejo večine pomoči za železnice, storitve splošnega gospodarskega pomena in sheme, odobrene v skladu z začasnim okvirom za državno pomoč zaradi finančne krize (2010), za katere ustrezne pravne podlage državam članicam nalagajo omejene obveznosti poročanja. Pomoč za železnice in krizna pomoč finančnemu sektorju sta obravnavani ločeno.

Dejanski podatki o izdatkih za državno pomoč za pretekla leta se lahko razlikujejo od predhodno objavljenih podatkov za isto leto. Države članice so namreč lahko nadomestile začasne podatke ali ocene iz prejšnjih let s končnimi dejanskimi izdatki, zlasti v zvezi z izdatki v davčnih shemah.

Dejanski podatki o izdatkih za državno pomoč za pretekla leta se lahko razlikujejo od podatkov, ki so bili predhodno objavljeni za isto leto. Države članice so lahko začasne podatke ali ocene iz prejšnjih let nadomestile s končnimi dejanskimi izdatki, zlasti v zvezi z izdatki v davčnih shemah.

Izdatki za državno pomoč v stalnih cenah so bili izračunani zaradi prilagoditve učinkom inflacije.

Če ni drugače določeno, so izdatki za državno pomoč predstavljeni v smislu elementa pomoči, ki ga država članica dodeli prejemniku pomoči. Element pomoči ne predstavlja nominalnega zneska, ki ga je dodelil javni organ, temveč meri gospodarsko prednost, preneseno na podjetje. Za ukrepe, povezane s COVID-19, in ukrepe za odpravo negativnih posledic ruske invazije v Ukrajino ter za spodbujanje prehoda na gospodarstvo z ničelno neto vrednostjo so izdatki za državno pomoč predstavljeni v nominalnem znesku in v elementu za pomoč.

Več:
 

Pripravil:

Boštjan Šinkovec
Slovensko gospodarsko in raziskovalno združenje
e-naslov: bostjan.sinkovec@sbra.be

 

Preberite tudi:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini