Francija je 7. največji pohištveni trg na svetu

četrtek, 17. julij 2025
 

Analiza trga pohištva v Franciji

Po ocenah Mordor Intelligence je vrednost francoskega pohištvenega trga v letu 2025 ocenjena na 19,51 mlrd USD ali približno 18 mlrd EUR. V obdobju 2025-2030 naj bi trg rasel po 6,25 % povprečni letni stopnji ter leta 2030 dosegel vrednost 26,41 mlrd USD ali približno 24,39 mlrd EUR.

Francija je 7. največji pohištveni trg na svetu, povprečno gospodinjstvo pa ima v lasti 61 kosov pohištva. Indeks cen življenjskih potrebščin (CPI) za pohištvo in opremo za dom je stalno naraščal in do začetka leta 2023 dosegel vrednost 116,87, kar odraža naraščajoče povpraševanje in stabilnost trga. To rast dodatno podpira dejstvo, da je Francija ena izmed držav z najvišjo povprečno plačo v EU, kar je zlasti posledica močnega terciarnega sektorja, ki predstavlja 70 % francoskega BDP.

Francoski pohištveni trg zaznamuje digitalna transformacija in sodobne maloprodajne strategije. E-trgovina postaja ključen prodajni kanal. Spletna prodaja pohištva je v Franciji že leta 2022 presegla 1 mlrd EUR. 

Francoski proizvajalci pohištva se vse bolj osredotočajo na trajnostno in okolju prijazno proizvodnjo kot odgovor na večjo okoljsko ozaveščenost potrošnikov. V dobavnih verigah se razvijajo ekološko pohištvo in trajnostne rešitve za dom, pri čemer se uporabljajo reciklirani materiali in izvajajo okolju odgovorne proizvodne prakse. V industriji narašča uporaba trajnostnih materialov.

Na trgu se vse bolj uveljavlja trend večnamenskega pametnega pohištva, zlasti v urbanih območjih, kjer je optimizacija prostora ključnega pomena. Narašča tudi povpraševanje po luksuznem pohištvu, ki združuje estetsko privlačnost s praktičnostjo, kot so vgrajene tehnološke rešitve in modularni dizajni, ki jih je mogoče prilagoditi glede na spreminjajoče se potrebe. Posebno priljubljeni postajajo po meri izdelani elementi, ki elegantno skrivajo tehnologijo ali shranjevalne sisteme.
 

Trendi na francoskem trgu pohištva

Rast gradbenega sektorja

Srednjeročne in dolgoročne napovedi francoskega gradbenega sektorja ohranjajo stabilno rast, kar ustvarja velike priložnosti za trg pohištva.
Francija se uvršča med vodilne države v Evropi po razvoju novih stanovanjskih zmogljivosti. Gradbeno dejavnost podpirajo inovativna podjetja, ki uporabljajo montažne module za reševanje stanovanjskih potreb.
Francoska oblikovalska skupina Cutwork je na primer lansirala prototip Polyroom – modularne enote pohištva, ki jih je mogoče zlagati kot LEGO kocke za ustvarjanje novih stanovanjskih enot, kar dokazuje inovativni pristop k zadovoljevanju stanovanjskih potreb.

Tudi komercialni gradbeni sektor beleži pomemben razvoj, zlasti na področju pisarniških in hotelskih prostorov. Eden od ključnih projektov je začetek gradnje stolpa La Tour Triangle v Parizu v 1. četrtletju 2022, ki naj bi bil zaključen leta 2026 in bo odgovor na naraščajoče potrebe po pisarniških in hotelskih prostorih v prestolnici.

Ta razcvet tako stanovanjskih kot poslovnih gradenj neposredno vpliva na povpraševanje po pohištvu, saj novi objekti zahtevajo celostne rešitve notranje opreme. Širitev stanovanjskega trga v zadnjih desetletjih je zlasti koristila podjetjem, ki se ukvarjajo z dekoracijo doma, saj se lastniki vse bolj zavedajo pomena elegantnih notranjih prostorov.
 

Porast spletne prodaje pohištva

E-trgovina je ključni dejavnik rasti francoskega pohištvenega trga, kar kaže na močne potrošniške preference po spletnem nakupovanju.

To digitalno preobrazbo podpira razvita plačilna infrastruktura, saj kartični plačilni sistem predstavlja 53 % vseh spletnih transakcij, sledijo elektronske denarnice z 25 %.

Največji konkurent na francoskem pohištvenem spletnem trgu je Amazon, ki mu sledita Cdiscount in IKEA.

Trend spletnega nakupovanja pohištva dodatno krepijo kakovostne podporne storitve in izboljšana nakupna izkušnja. Spletni prodajalci ponujajo inovativne funkcije, kot so 24/7 pomoč uporabnikom, sledenje pošiljkam v realnem času in konkurenčne cene s popusti ter promocijami.

Digitalne platforme potrošnikom omogočajo dostop do širše izbire, primerjavo cen in slogov ter sprejemanje premišljenih odločitev iz domačega naslonjača. Ta premik v potrošniškem vedenju je posebej opazen pri milenijcih, ki so mnogo bolj naklonjeni spletnemu nakupovanju kot pa obiskom fizičnih trgovin. Tehnologije, kot so navidezna resničnost za predstavitev pohištva, dodatno izboljšujejo izkušnjo spletnega nakupa.
 

Segmentacija trga glede na distribucijske kanale

Na francoskem pohištvenem trgu prevladujejo specializirane trgovine, ki so leta 2024 obvladovale približno 64 % tržnega deleža. Svoj vodilni položaj ohranjajo zaradi širokega nabora izdelkov, močne prepoznavnosti blagovne znamke in visoke ravni zadovoljstva kupcev. Uspeh tega segmenta temelji na specializiranih trgovinah z razsvetljavo in ponudnikih pohištva za življenjski slog, ki ponujajo celostne pohištvene rešitve. Vodilne specializirane trgovine v Franciji so sprejele hibridne poslovne modele, ki združujejo spletno in fizično prodajo, da ohranjajo konkurenčnost. Številne prestižne blagovne znamke pohištva so odprle samostojne razstavne prostore in specializirane trgovine na elitnih lokacijah, sodelujejo pa z regionalnimi distributerji za širšo pokritost trga.

Spletni distribucijski kanal doživlja izjemno rast na francoskem pohištvenem trgu, s predvideno stopnjo rasti približno 10 % v obdobju 2024–2029. To rast spodbuja večja uporaba pametnih telefonov, spreminjajoče se potrošniške preference ter priročnost nakupovanja pohištva preko spleta. Spletni trgovci spreminjajo izkušnjo nakupa pohištva z inovativnimi funkcijami, kot so demonstracije izdelkov v virtualni resničnosti, obdelava podatkov v realnem času in integrirani plačilni sistemi. Rast segmenta dodatno podpirajo brezskrbne možnosti dostave na dom, pošiljanje po vsej državi in partnerstva z uglednimi logističnimi podjetji. Glavne spletne platforme vlagajo v napredne tehnologije za izboljšanje uporabniške izkušnje, vključno s 3D-vizualizacijskimi orodji in aplikacijami za obogateno resničnost, ki omogočajo vizualizacijo pohištva v domačem okolju pred nakupom.

Preostali distribucijski kanali na francoskem pohištvenem trgu vključujejo domače centre in druge tradicionalne maloprodajne formate. Domači centri služijo kot enotna nakupovalna destinacija, ki poleg pohištva ponuja tudi izdelke za prenovo doma. Ti centri so sprejeli večkanalne strategije z uvedbo storitev klikni in prevzemi, ter razvojem lastnih blagovnih znamk pohištva za razlikovanje na trgu. Drugi kanali, vključno z nespecializiranimi trgovci, hipermarketi in veleblagovnicami, imajo dopolnilno vlogo pri zadovoljevanju specifičnih segmentov potrošnikov, ki iščejo ugodne in priročne rešitve. Ti kanali pogosto ponujajo cenovno dostopno pohištvo in izkoriščajo svojo obstoječo maloprodajno infrastrukturo za dosego kupcev v različnih regijah.
 

Konkurenti na trgu

Francoski pohištveni trg je fragmentiran in vključuje kombinacijo uveljavljenih mednarodnih blagovnih znamk ter številnih malih in srednje velikih lokalnih podjetij.

Tradicionalni francoski proizvajalci pohištva ohranjajo močan tržni položaj s svojo kakovostno izdelavo in odličnim designom, medtem ko globalni konkurenti izkoriščajo prednosti ekonomije obsega in širokih distribucijskih omrežij.

Na trgu obstaja zdravo ravnotežje med ponudniki pohištva za množični trg in specialisti za premium segmente, oba pa nagovarjata različne ciljne skupine. Na razdrobljenost trga vpliva tudi prisotnost specializiranih proizvajalcev, ki se osredotočajo na posamezne kategorije ali tržne niše, kar prispeva k raznolikosti in konkurenčnosti trga.

Na trgu prihaja do selektivne konsolidacije prek strateških prevzemov in partnerstev, zlasti med večjimi podjetji, ki želijo razširiti svoje produktne portfelje ali okrepiti prisotnost na trgu.

Mednarodne pohištvene koncerne vse bolj zanimajo francoske blagovne znamke pohištva za vstop na trg luksuznega in premium pohištva, medtem ko domači konkurenti iščejo strateška zavezništva za krepitev konkurenčnega položaja.

Kljub tem trendom konsolidacije, trg še naprej podpira neodvisne proizvajalce in trgovce, zlasti tiste, ki delujejo na določenih regionalnih trgih ali v specializiranih produktnih segmentih, kar ohranja dinamičen in raznolik značaj industrije.

Uspeh na francoskem pohištvenem trgu je vse bolj odvisen od sposobnosti podjetij, da združijo tradicionalno obrtno znanje s sodobnimi inovacijami in hkrati ohranijo visoke trajnostne standarde. Uveljavljeni konkurenti vlagajo v digitalno preobrazbo, napredne proizvodne tehnologije in izboljšano spletno prisotnost.

Vodilna podjetja krepijo svoj položaj z vertikalno integracijo, izboljšano uporabniško izkušnjo ter razširitvijo ponudbe storitev, vključno s prilagajanjem in poprodajno podporo. Razvoj trajnostnih linij izdelkov, uveljavljanje krožnega gospodarstva in uporaba okolju prijaznih proizvodnih procesov so postali ključni dejavniki razlikovanja na trgu.

Za nove konkurente na trgu so priložnosti predvsem v nišnih segmentih ter v novih storitvah in izdelkih, ki jih ločijo od uveljavljenih konkurentov.

Povečano povpraševanje po rešitvah za domače pisarne in večnamenskem oblikovalskem pohištvu odpira nove priložnosti za vstop in širitev.

Regulativne zahteve glede trajnosti in varnostnih standardov še naprej vplivajo na dinamiko trga, medtem ko naraščajoči pomen digitalnih kanalov in spreminjajoče se potrošniške preference zahtevajo stalno prilagajanje in inovacije v poslovnih modelih ter produktni ponudbi.
 

Vodilni konkurenti na francoskem pohištvenem trgu:

  • Ligne Roset
  • BoConcept
  • Gautier Furniture
  • Steelcase
  • Roche Bobois SA  
 

Izvoz po državah

Francija je v letu 2024 največ pohištva izvozila v Nemčijo (13 %), Španijo (9,2 %), ZDA (7,5 %), Združeno kraljestvo (7,4 %) in Švico (7,1 %).

Največ pohištva pa je lani uvozila iz Kitajske (28,6 %), Italije (13,2 %), Nemčije (9,8 %), Poljske (7,3 %) in Španije (5,6 %).

Blagovna menjava Slovenije in Francije je v pohištveni industriji bolj skromna.
Slovenija je v letu 2024 v Francijo izvozila za 35,75 mi EUR pohištva, uvozila pa ga je za 3,9 mio EUR.
V prvih 5 mesecih leta 2025 je izvoz pohištva v Francijo dosegel 12,9 mio EUR.
 

Blagovna menjava Slovenije in Francije v pohištveni industriji (v 1.000 EUR)

 
  • Podatki se nanašajo na obdobje januar-maj 2025.

Viri:
  • Factiva
  • Mordor Intelligence
  • Statistični urad RS
  • ITC, Trade statistics for international business development
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije

Poslovno okolje Francije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: