Na Japonskem so v 6 urah zgradili prvo 3D-natisnjeno železniško postajo

četrtek, 10. april 2025
 

Z novo 3D tehnologijo so na Japonskem v 6 dneh zgradili novo železniško postajo

V samo 6 urah, med odhodom zadnjega nočnega vlaka in prihodom prvega jutranjega, so delavci na japonskem podeželju zgradili povsem novo železniško postajo. Ta bo zamenjala večjo leseno konstrukcijo, ki je več kot 75 let služila potnikom v tej oddaljeni skupnosti.

Glavni železniški operater na Japonskem, West Japan Railway Company, je konec marca 2025 postavil prvo 3D-natisnjeno železniško postajo na svetu.

Komponente nove postaje, ki se nahajajo v mestu Arida, so bile 3D natisnjene na drugih lokacijah ter sestavljene na kraju samem v manj kot 6 urah, kar predstavlja veliko novost v svetovnem merilu.


 

Kako je bila zgrajena nova postaja?

Družba West Japan Railway Company je najela gradbeno podjetje Serendix, da zgradi komponente nove postaje. Serendix je za tiskanje delov in njihovo ojačitev z betonom potreboval 7 dni.

Tiskanje je potekalo v tovarni v prefekturi Kumamoto na jugozahodnem otoku Kyushu. Ko je bilo tiskanje končano, pa dele s tovornjaki dele prepeljali do približno 804 km oddaljene postaje Hatsushima, kjer so jih z velikim žerjavom postavili do mesta, kjer so jih delavci nato sestavili, kar je bilo le nekaj metrov od stare postaje.

V manj kot 6 urah so bili 3D tiskani deli, izdelani iz posebne malte, sestavljeni.

Nova postaja, ki meri nekaj več kot 100 m2, sedaj potrebuje še notranja dela, pa tudi opremo, kot so avtomati za vozovnice in čitalci kartic za prevoz.

Nova postaja naj bi bila uradno odprta za uporabo julija 2025.
 

Prednosti nove tehnologije pri vzdrževanju železniških storitev

Običajno tradicionalna gradnja take železniške postaje poteka več mesecev. Gradbena dela se izvajajo ponoči, da ne motijo voznih redov.
Stroški gradnje po tradicionalni metodi so mnogo višji, zanjo pa je potrebnih tudi več delavcev.

Japonsko prebivalstvo se stara, delovna sila pa upada. Posledično je vzdrževanje železniške infrastrukture, vključno z zastarelimi postajnimi zgradbami, postalo velik problem za železniške operaterje. Podeželske postaje z vse manjšim številom uporabnikov pa predstavljajo še prav poseben izziv.

Železniški uradniki upajo, da bo nova 3D-natisnjena postaja pomagala pri reševanju tega problema.
Gre namreč za primer dobre prakse, ki kaže, da je mogoče vzdrževati storitev na oddaljenih lokacijah z novo tehnologijo, z manj delavcev in z nižjimi stroški.


Viri:
  • Factiva
  • The New York Times
  • CNN
  • Foto: West Japan Railway Company
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Lansiranje japonskega vlaka maglev zamuja za vsaj 7 let
 
Poslovno okolje Japonske



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: