Lansiranje japonskega vlaka maglev zamuja za vsaj 7 let

četrtek, 11. april 2024
 

Lansiranje japonskega vlaka maglev odloženo do 2034 

Ambiciozni načrti Japonske, da do leta 2027 uvede najhitrejšo železniško storitev na svetu, so naleteli na oviro. Lansiranje projekta vlaka maglev, vrednega 64 mlrd USD, zamuja za vsaj 7 let.

29. marca 2024 je japonsko podjetje Central Japan Railway Co objavilo, da lansiranje storitve hitrega vlaka maglev, ki naj bi povezal Tokio z Nagojo, drastično zamuja. Projekt naj bi zaživel šele leta 2034 ali še kasneje. Ultra hitri vlak meglev bi skrajšal čas potovanja med obema krajema na 40 minut, s trenutno 1 ure in 26 minut vožnje s hitrim vlakom.

Zamuda za lansiranje vlaka maglev bo zamaknila tudi načrtovano razširitev od Nagoye do Osake, ki naj bi bila odprta do leta 2037. Projekt naj bi skrajšal čas potovanja med Shinagawo in Osako na 1 uro in 7 minut, s trenutnih 2 uri in 14 minut.

Japonski vlak z magnetno levitacijo ali maglev deluje na podlagi superprevodnosti in ima najvišjo preskusno hitrost 603 km/h, čeprav bo deloval pri največ 500 km/h.

Za Japonsko ima projekt maglev velik nacionalni pomen, saj bo na koncu povezal 3 največje japonske metropolitanske regije; Kanto v vzhodni Japonski, Chubu v osrednji Japonski in Kansai v zahodni Japonski. Japonska pričakuje, da bo maglev državi prinesel ogromne gospodarske koristi.



Japonska se ponaša s prvim hitrim vlakom na svetu, ki vozi na progi Tokaido Shinkansen in povezuje Tokio in Osako. Proga hitrega vlaka je začela delovati leta 1964.

Projekt Maglev bo zagotovil alternativo progi Tokaido Shinkansen, ki le s težavo izpolnjuje vse večje povpraševanje potnikov.


 

Vzroki za zamudo 

Japonska si prizadeva za prevlado pri železniških storitvah nad Kitajsko, a se pri tem sooča z izzivi zaradi domačega političnega nasprotovanja, okoljskega aktivizma, geoloških izzivov, pomanjkanja delovne sile in naraščajočih stroškov gradnje.

Najhitrejši vlak na svetu je trenutno kitajski hitri vlak maglev, ki ga je razvilo podjetje China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC). Ta vlak lahko potuje z največjo hitrostjo 600 km/h, kar je skoraj polovica hitrosti zvoka.

Zamuda pri japonskem projektu maglev je bila predvsem posledica nasprotovanja guvernerja Shizuoke Heita Kawakatsuja, ker mu ni uspelo doseči odprtja postaje v njegovi prefekturi. Guverner je 10. aprila odstopil, zainteresirane strani pa verjamejo, da bo njegov izvoljeni naslednik bolj dovzeten za projekt maglev.

Poleg političnih vzrokov pa so vzrok za zamudo projekta tudi geološki izzivi, vključno z mehko zemljo, ki zelo otežuje gradnjo predorov.

Dodaten izziv je onesnaženje tal s težkimi kovinami, kot je arzen, zaradi česar je odstranjevanje tal politično in okoljsko vprašanje.

Nadaljnja težava so težave v gradbeništvu, saj sta veliko povpraševanje po novih gradnjah in starajoče se prebivalstvo povzročila tudi hromeče pomanjkanje delovne sile.


Viri: Factiva, The Straits Times, Kyodo News

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike

Transport prihodnosti – na Nizozemskem so odprli evropski Hyperloop center

Gospodarstvo Japonske ter priložnosti na trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: