Slovensko-srbski poslovni forum razkril številne priložnosti za skupen nastop na tretjih trgih

sreda, 16. julij 2025


Slovensko-srbski poslovni forum, ki je danes potekal v Ljubljani, je potrdil obojestranski strateški interes za okrepitev gospodarskega sodelovanja in skupen nastop podjetij obeh držav na tretjih trgih. Dogodek je zbral več kot 100 predstavnikov gospodarstva, institucij in podpornih organizacij, v njegovem okviru pa je bil podpisan tudi memorandum o sodelovanju med SPIRIT Slovenija in Gospodarsko zbornico Srbije. Namen memoranduma je okrepiti institucionalno podporo in spodbuditi tesnejše povezovanje med podjetji obeh držav. Udeleženci so forum ocenili kot pomembno platformo za navezovanje poslovnih stikov, razvoj partnerstev in skupno udejstvovanje v mednarodnih projektih.

Na dogodku so sodelovali predstavniki državnih institucij, strokovnjaki za internacionalizacijo ter slovenski in srbski gospodarstveniki. V razpravah so se osredotočili na aktualne strategije internacionalizacije obeh držav, konkretne potrebe gospodarstev, izzive podjetij pri vstopu na nove trge, primere uspešnega sodelovanja in partnerstev ter ključne sektorje z največjim potencialom za skupne projekte na tujih trgih.



Udeležence je uvodoma nagovorila direktorica SPIRIT Slovenija, Tamara Zajec Balažič, ki je poudarila: »Slovenija in Srbija sta si v mnogih pogledih blizu – ne le zaradi zgodovinske, jezikovne in kulturne povezanosti, temveč tudi zaradi podobne gospodarske strukture, izvozne usmerjenosti in podjetniške naravnanosti. Ta skupna izhodišča predstavljajo močan temelj za oblikovanje uspešnih partnerstev in skupnih projektov za vstop na tretje trge, s čimer lahko bistveno okrepimo svojo mednarodno konkurenčnost in prepoznavnost. Veseli me, da smo to zavezništvo danes nadgradili tudi s podpisom memoranduma z Gospodarsko zbornico Srbije.« Dodala je, da se bo povezovanje podjetij obeh držav nadaljevalo avgusta na sejmu Agra, kjer SPIRIT Slovenija skupaj z Gospodarsko zbornico Srbije pripravlja poslovni dogodek.

Mihailo Vesović, namestnik predsednika Gospodarske zbornice Srbije, je v nagovoru poudaril, da je strateško sodelovanje med Srbijo in Slovenijo ključnega pomena za skupen nastop na tretjih trgih, saj omogoča večjo mednarodno konkurenčnost in odpornost gospodarstev. Poudaril je pomen povezovanja podjetij v klastre ali konzorcije ter skupnega razvoja izdelkov z regionalnim potencialom, ob upoštevanju dobrih praks iz Beneluksa in Skandinavije. Dodal je: »Naša današnja naloga ni sprejemanje končnih odločitev, temveč vzpostavitev dialoga – da prepoznamo sektorje, v katerih se dopolnjujemo, in preučimo modele sodelovanja.«

V nadaljevanju je Andrej Berginc iz Sektorja za bilateralno gospodarsko sodelovanje na Ministrstvu za zunanje in evropske zadeve (MZEZ) predstavil prizadevanja Slovenije za krepitev gospodarskega sodelovanja z državami Zahodnega Balkana in predstavil podporo, ki jo MZEZ nudi slovenskim podjetjem pri vstopanju na tretje trge. Poudaril je štiri ključne razloge za skupno nastopanje slovenskih in srbskih podjetij na tujih trgih: komplementarne prednosti, širši nabor kompetenc, lažji dostop do financiranja ter večja institucionalna podpora. Skupaj lahko podjetja hitreje sestavijo učinkovite konzorcije, ki pokrivajo celoten cikel – od razvoja do izvedbe – ter lažje pridobijo sredstva EU. Kot je bilo izpostavljeno: »Skupaj imata naši državi potencial, da ustvarita nekaj več – sinergijo, ki presega seštevek posameznih delov.«

Na prvem panelu z naslovom »Podpora za skupen prodor – strategija internacionalizacije« so sodelovali Ana Stojanović iz Centra za Afriko in Bližnji vzhod pri Gospodarski zbornici Srbije, Jernej Salecl, generalni direktor Direktorata za industrijo, gospodarstvo in internacionalizacijo na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, Dejan Prešiček, direktor Centra za mednarodno sodelovanje in razvoj (CMSR) ter Gašper Jež, specialist na področju neposrednega financiranja iz SID banke. V razpravi so osvetlili ključne vidike institucionalne podpore podjetjem pri vstopu na trge tretjih držav, s poudarkom na konkretnih mehanizmih, finančnih instrumentih in vlogi diplomatskih predstavništev. Poseben poudarek je bil namenjen potencialu skupnega nastopa na afriških trgih ter v hitro rastočih regijah, kot sta Latinska Amerika in Jugovzhodna Azija. Sogovorniki so se strinjali, da je za uspeh malih in srednje velikih podjetij ključno ciljno usmerjeno svetovanje in boljša dostopnost obstoječih podpornih orodij.



Na drugem panelu z naslovom »Izkušnje s terena – podjetja, ki osvajajo tretje trge« so predstavniki podjetij delili konkretne izkušnje z vstopom na trge tretjih držav ter poudarili ključne dejavnike uspeha pri internacionalizaciji. Jože Torkar (Kolektor Sisteh) izpostavil, da je za dolgoročen uspeh na tujih trgih ključno dobro razumevanje lokalnega okolja – tako zgodovinskih povezav kot tudi družbeno-kulturnih razlik. Pri kompleksnih infrastrukturnih projektih se je kot posebej dragoceno pokazalo sodelovanje z lokalnimi partnerji s sorodnimi kompetencami. Uspeh zahteva tudi veliko mero vztrajnosti: »Ne smemo odnehati ob prvem padcu.« Štefan Pavlinjek (Roto Group) je poudaril pomen domače podpore pred vstopom na novo tržišče. Slovenska podjetja naj izkoristijo potencial gospodarske diplomacije ter predhodno stopijo v stik s podjetji, ki so na izbranem trgu že prisotna. Ocenil je, da so slovenska podjetja – kljub majhnosti države – zelo uspešna v tujini, prav zaradi premišljenih pristopov in kakovostnih produktov. Diana Gligorijević (TeleGroup) je kot ključne dejavnike uspeha navedla kredibilnost, znanje, strokovnost in pristno motivacijo: »Gradimo dolgoročne zgodbe – s kompetencami in srcem.« Poudarila je, da so tako slovenska kot srbska podjetja bogata z znanjem in človeškim kapitalom, kar predstavlja ključno konkurenčno prednost pri širjenju na tuje trge. Svoje poglede o tem, kaj podjetniki pričakujejo od podpornega okolja, je v zaključnem delu panela delil tudi Robert Jenovai (Nelt).

Na poslovnem forumu je bil podpisan tudi memorandum o sodelovanju med SPIRIT Slovenija in Gospodarsko zbornico Srbije, ki naj bi okrepil institucionalno podporo in spodbudil tesnejše povezovanje med podjetji obeh držav. »Namen memoranduma je vzpostavitev trajnega okvira za izmenjavo informacij, koordinacijo skupnih aktivnosti ter skupno izvajanje projektov za uspešen nastop na tretjih trgih. Ta dogovor predstavlja pomemben korak k poglobitvi gospodarskega sodelovanja in ustvarjanju sinergij med slovenskim in srbskim gospodarstvom,« je ob podpisu dodala Tamara Zajec Balažič.



Po uradnem delu so sledili mreženje in neformalni sestanki med predstavniki podjetji iz obeh držav. Udeležena podjetja so dogodek prepoznala kot pomembno platformo za krepitev poslovnih stikov, razvoj partnerstev ter kot spodbudo za nadaljnje povezovanje v okviru skupnih projektov na mednarodnih trgih.

Poslovni forum sta skupaj pripravila Javna agencija SPIRIT Slovenija in Gospodarska zbornica Srbije.

Fotografije: O28 in SPIRIT Slovenija

 

Poglejte tudi:

Poslovno sodelovanje Slovenije s Srbijo

 
 
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: