Na evropskih trgih raste povpraševanje po trajnostni embalaži

torek, 29. april 2025
 

Evropski trg trajnostne embalaže

Trajnostna embalaža se nanaša na embalažne materiale in postopke, ki so zasnovani tako, da imajo minimalen vpliv na okolje. Osredotoča se na zmanjševanje odpadkov, ohranjanje virov in podpira načela krožnega gospodarstva.

Ker se ljudje vse bolj zavedajo vpliva svojih dejanj na okolje, je prišlo do opaznega premika v preferencah potrošnikov k okolju prijaznim izdelkom. Ta trend je prisilil podjetja, da ponovno razmislijo o svojih strategijah pakiranja in sprejmejo bolj trajnostne prakse.

Premik k trajnostni embalaži ne koristi le okolju, ampak tudi pomaga podjetjem zgraditi pozitivno podobo blagovne znamke in pridobiti zaupanje družbeno ozaveščenih potrošnikov.

Evropski trg trajnostne embalaže je leta 2024 zrasel za 3,8 % in dosegel vrednost 100,37 mlrd EUR.
Rast trga poganja veliko povpraševanje v različnih sektorjih, vključno z farmacevtsko industrijo, maloprodajo in potrošniškim blagom. Hiter porast spletnega nakupovanja prav tako prispeva k povečanemu povpraševanju po trajnostni embalaži, saj je hitra širitev e-trgovine povzročila znatno povečanje embalaže, potrebne za pošiljanje izdelkov. Potrošniki zdaj zahtevajo okolju prijazno embalažo, ki jo je mogoče reciklirati ali ponovno uporabiti, kar spodbuja premik k trajnostnim rešitvam in vodi k rasti obsega potrošnje.

Segment hrane, pijače in tobaka je leta 2024 predstavljal največji delež na evropskem trgu trajnostne embalaže, saj je ustvaril 89,24 mlrd EUR prihodkov, kar predstavlja 88,9 % skupne vrednosti trga.

Po napovedih MarketLine bo evropski trg trajnostne embalaže v obdobju 2025-2029 rasel po 4,4 % povprečni letni stopnji ter leta 2029 ustvaril vrednost 124,26 mlrd EUR.

Rast trga bo spodbujalo naraščajoče povpraševanje po zelenih inovacijah, rešitvah krožne embalaže in ekološko ozaveščenih poslovnih praksah.


 

Združeno kraljestvo ima največji delež na evropskem trgu trajnostne embalaže

Po podatkih GlobalData je imelo Združeno kraljestvo v letu 2024 največji, 14,41 % tržni delež na evropskem trgu trajnostne embalaže.

Trg trajnostne embalaže v Združenem kraljestvu je leta 2024 zabeležil prihodke v višini 14,5 mlrd EUR, kar predstavlja 2,2 % povprečno letno stopnjo rasti v obdobju 2019 - 2024.

Po napovedih MarketLine bo britanski trg trajnostne embalaže v obdobju 2025-2029 rasel po 5,1 % povprečni letni stopnji ter leta 2029 ustvaril vrednost 18,56 mlrd EUR.
 

Regijska segmentacija evropskega trga trajnostne embalaže

(V %, za leto 2024)


 

Regulativni okviri za odpadke in plastiko po posameznih evropskih državah

Rast trga trajnostne embalaže pospešuje tudi zaostrovanje regulativnih okvirov za odpadke in plastiko. 

Združeno kraljestvo

Z aprilom 2024 so v Združenem kraljestvu uvedli davek na plastično embalažo. Ta znaša 217,8 EUR na tono plastične embalaže z manj kot 30 % reciklirane vsebine.

Ta uredba, skupaj z zavezo britanske vlade Plastic Pact, ki določa, da bo leta 2025 100 % plastične embalaže ponovno uporabne, reciklirane ali kompostirane, spodbuja podjetja k sprejemanju trajnostnih rešitev za embalažo. To pa posledično spodbuja rast trga trajnostne embalaže v Združenem kraljestvu in širše v regiji.

Nemčija

Nemčija je leta 2024 uvedla dajatev na plastiko za enkratno uporabo, da bi zmanjšala količino odpadkov in spodbujala okolju prijazne alternative.

Ta ukrep je del širših prizadevanj Nemčije za uskladitev z direktivami EU o zmanjševanju količine odpadkov in za podporo prehodu v krožno gospodarstvo z zmanjšanjem vpliva plastike za enkratno uporabo na okolje.

Francija

Francija je uvedla strožje zakone o embalaži za zmanjšanje odpadkov in postopno opuščanje plastike za enkratno uporabo do leta 2040.
S 1. januarjem 2025 ti predpisi vključujejo okvir razširjene odgovornosti proizvajalca (EPR), ki od proizvajalcev zahteva, da upravljajo celoten življenjski cikel svoje embalaže.

Podjetja različnih panog morajo zagotoviti, da je njihovo embalažo mogoče reciklirati ali kompostirati, in se vključiti v sisteme ravnanja z odpadki.

Cilj zakonov je -20 % zmanjšanje plastične embalaže za enkratno uporabo do leta 2025, s ciljem, da bi jo v celoti odpravili do leta 2040. Ta pobuda podpira francosko zavezanost krožnemu gospodarstvu in spodbuja trajnostne prakse pakiranja, kar prispeva k splošni rasti trga.

Nizozemska

Nizozemska vlada si je zadala cilj, da do leta 2050 nobena embalaža ne bo izdelana iz novih fosilnih virov.

Švedska

Švedska vlada si zelo prizadeva za zmanjšanje uporabe plastike ter za spodbujanje trajnosti.

Zastavila si je ambiciozen cilj, povečati delež embalaže za večkratno uporabo za 20 % v obdobju 2022 - 2026 in za 30 % v obdobju 2022 - 2030.

Španija

Leta 2023 je španska vlada uvedla davek na plastično embalažo za enkratno uporabo, da bi zmanjšala uporabo plastične embalaže.

Rusija

Leta 2023 je ruska vlada uvedla novo uredbo, namenjeno spodbujanju trajnostnih praks pakiranja. Ključne določbe vključujejo razširjeno odgovornost proizvajalca (EPR), ki od proizvajalcev zahteva, da po 1. januarju 2025 reciklirajo 100 % svoje odpadne embalaže, s kaznimi za neupoštevanje.

Uredba omejuje tudi PET embalažo, predpisuje uporabo sekundarnih surovin in vzpostavlja digitalni register za preverjene reciklažne obrate.
Cilj te uredbe je doseči 55 % stopnjo recikliranja do leta 2025, jo povečati na 75 % do leta 2026 in na koncu doseči 100 % stopnjo do leta 2027.

Hkrati naj bi podprli inovacije in naložbe v trajnostne tehnologije pakiranja.
 

Glavni konkurenti na evropskem trgu trajnostne embalaže

Na evropskem trgu trajnostne embalaže prevladujejo velika podjetja z globalno prisotnostjo.

Konkurenca na tem trgu je močna, veliko ključnih konkurentov pa ima sedež v Združenem kraljestvu, na Irskem, Finskem in v Švici.

Glavni konkurenti na trgu so:

Amcor plc 

Amcor, s sedežem v Bristolu v Združenem kraljestvu, je proizvajalec in razvijalec embalažnih rešitev. Njegov portfelj izdelkov vključuje fleksibilno embalažo, togo embalažo, kartone in zapirala. Amcor izdeluje izdelke na osnovi aluminija pod blagovno znamko AmFoil, izdelke na osnovi papirja prek blagovne znamke AmFiber in vrsto trajnostnih rešitev za vse materiale z blagovno znamko EcoGuard. Podjetje je prisotno v Evropi, azijsko-pacifiški regiji, Severni Ameriki in Oceaniji. V letu 2024 je Amcor ustvaril približno 12,6 mlrd EUR prihodkov.


Smurfit Westrock Plc 

Smurfit Westrock, prej Smurfit Kappa Group Plc, je proizvajalec rešitev za papirno embalažo. Njegova primarna dejavnost je oblikovanje, proizvodnja in dobava različnih papirnih izdelkov, ki se uporabljajo predvsem za namene pakiranja. Podjetje deluje v 22 državah v Evropi, v 13 državah v Ameriki in v eni afriški državi. Pomembno je prisotno na trgih valovite embalaže in kartona v Evropi in Latinski Ameriki. Smurfit ima sedež v Dublinu na Irskem. V letu 2024 je podjetje ustvarilo 6,96 mlrd EUR prihodkov.

Stora Enso Oyj 

Stora Enso je podjetje za papir in embalažo s sedežem v Helsinkih na Finskem. Primarne dejavnosti vključujejo razvoj in proizvodnjo rešitev na osnovi lesa in biomase za različne panoge in aplikacije. Podjetje in njegove hčerinske družbe delujejo v Evropi, Aziji in Tihem oceanu, na Bližnjem vzhodu in v Ameriki. V letu 2024 je podjetje ustvarilo 9,05 mlrd EUR prihodkov.

Tetra Pak International SA 

Tetra Pak, hčerinsko podjetje Tetra Laval International SA, je ponudnik celovitih rešitev za predelavo in pakiranje. Podjetje ponuja različne trajnostne embalažne rešitve, ki vključujejo kartonsko embalažo na osnovi papirja, uporabo certificiranih recikliranih polimerov v izbranih pokrovih in prevlekah ter kartonsko embalažo Tetra Brik Aseptic 200 Slim Leaf s papirno pregrado, prvo med kartonskimi embalažami za hrano. Razvija in trži tudi različne vrste opreme za distribucijo. Tetra Pak ima sedež v Lausanni v Švici.

 
Viri:
  • Factiva
  • MarketLine Industry Profiles
  • Global Data
  • Foto: iStock, Amcor
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije

Poslovno okolje Združenega kraljestva


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: