Slovenska podjetja zadovoljna z nastopom na navtičnem sejmu METS v Amsterdamu

19. november 2018

Pred nekaj dnevi je svoja vrata zaprl 31. sejem navtične industrije in opreme Marine Equipment Trade Show – METS v Amsterdamu. Na njem se je pod okriljem SPIRIT Slovenija na skupnem razstavnem prostoru svoje izdelke in storitve predstavljalo tudi 18 slovenskih podjetij, ki so bila z nastopom in interesom poslovnih obiskovalcev zadovoljna.

Sejem, ki je potekal med 13. in 15. novembrom 2018, velja za največji in najpomembnejši sejem za navtično opremo in opremo marin na svetu. Letos je na njem po informacijah organizatorjev razstavljalo veliko več razstavljavcev kot lani, blizu 1600, ogledalo pa si ga je več kot 26.052 obiskovalcev. METS je predvsem profesionalne narave, saj na njem nastopijo skoraj vsi proizvajalci navtične opreme, obišče pa ga velika večina trgovcev z navtično opremo. To je edini sejem na svetu, ki je specializiran za navtično opremo in na katerem za razliko od ostalih navtičnih sejmov ni plovil.

SPIRIT Slovenija je skupinsko predstavitev na tem sejmu organizirala že šesto leto zapored. Na 276 m2 razstavne površine se je predstavljalo 18 slovenskih podjetij, in sicer Astel, d. o. o., CAP, d. o. o., Elektro Štumpfl d. o. o., EMA, d. o. o., FJORD, d. o. o., GS d. o. o., HOMEYACHT Milan Milostnik s. p., Hovercraft, d. o. o., IRM d. o. o., LXNAV d. o. o., P TEAM d. o. o., ROTO d. o. o., Sandiline d. o. o., Sentinel Labs, d. o. o., Simarine, d. o. o., Spinaker, d. o. o., STEKLARSTVO Janez Resnik s. p. in YACHTING 2000 Sebastjan Bržan s. p. Prav vsi sodelujoči so bili z nastopom in odzivom obiskovalcev zadovoljni.

Milan Milostnik, Homeyacht, d. o. o.: »Sejmi so za nas edina vrsta promocija, ki jo uporabljamo. Biti prisoten na tem sejmu je v navtičnem svetu velika dodana vrednost. Navtični trg nam je pisan na kožo, saj se na njem cenita inovativnost in kakovost, ki sta vodili našega podjetja. Letos smo predstavili povsem novo podobo, ki jo je za nas ustvaril svetovno znani oblikovalec Alberto Mancini, s tem so naši izdelki – posteljnina, brisače in dekorativni vzglavniki,  dobili še večjo dodano vrednost. Kot vsa leta doslej se nam zdi najpomembneje srečati se z obstoječimi strankami in poslovnimi partnerji. Ker pa je masa poslovnih obiskovalcev ogromna, se najde tudi nov partner, s katerim skleneš sodelovanje.«

Aleš Lednik, Ema, d. o. o.: »Zaradi specifičnosti panoge so sejmi najboljši način za vzpostavljanje poslovnih stikov. Metstrade je največja tovrstna b2b prireditev. Poleg lastne promocije je to priložnost za seznanitev z novostmi na trgu. Prednost skupinskega nastopa je v lažji logistiki, predvsem pa se tako skupaj predstavljamo kot izjemno relevantna država v pomorski industriji in navtiki. Letos smo na sejmu predstavljali naprave za satelitsko sledenje v pomorstvu in ribištvu. Letošnji fokus je bil na sistemih za sledenje v polarnih področjih, kjer smo vodilni ponudnik na svetovnem trgu. Pričakovali smo dober obisk in navezovanje novih stikov s potencialnimi partnerji, tako na področju komercialnega kot tehnološkega razvoja in sodelovanja. Obisk razstavnega prostora in nova znanstva ocenjujemo kot zelo uspešna in z veliko komercialnega potenciala.«

Zoran Tavčar, Astel, d. o. o.: »Mets je najpomembnejši sejem za proizvajalce navtične opreme, na katerem lahko manjša podjetja ponudimo ciljne izdelke in manjše serije po naročilu. Skupinska predstavitev predstavlja večji sinergijski učinek, večjo konkurenčnost in boljšo prepoznavnost. Na sejmu smo predstavljali podvodne luči, zunanje in notranje luči, GSM alarm in remote control ter wireless yacht control sistem. Naš namen je bil pridobiti nove distributerje, predstaviti nove izdelke in novosti ter se srečati z obstoječimi kupci. Obiskovalci s celega sveta so na naš razstavni prostor prihajali pripravljeni in s konkretnimi vprašanji, zato smo z izplenom zelo zadovoljni.«

Gregor Jeretič, Spinaker, d. o. o.: »Na tem sejmu srečamo najpomembnejše kupce in partnerje s celega sveta, ki pridejo na ta sejem z namenom sklepanja novih poslov. Trg je zanimiv, saj gre za visoko specializirana podjetja. S skupinsko predstavitvijo se naša država uvršča v elitno skupino proizvajalcev navtične opreme, kar vpliva na večje zaupanje potencialnih kupcev. Na sejmu smo predstavljali dva izdelka Ghook in Hooklinker. Naša pričakovanja, da bomo spoznali nekaj novih poslovnih partnerjev s tržišč, ki jih še ne pokrivamo in izpeljali sestanke z obstoječimi distributerji, so se v celoti uresničila. Sklenili smo nove posle na novih tržiščih in izvedli sestanke z obstoječimi partnerji, pri katerih smo se dogovorili za lansiranje novega izdelka v 2019.«

Tomaž Kosaber, Elektro Štrumpfl, d. o. o.: »Sejem METS je za naše podjetje ključnega pomena, saj smo se na njem predstavili z novimi izdelki in spoznali nove kupce. Ta sejem je eden in edini tovrstni sejem v svetovnem merilu, na njem pa lahko ponudimo slovensko znanje. Skupinska predstavitev je super odločitev. »Če nimamo, mi lahko ponudi izdelek naš sosed.« Predvsem opažamo, da postajamo iz leta v leto bolj prepoznavni. Predstavljali smo nove stikalne panele, maketo plovca s stvarmi, katere vgrajujemo v plovila. Naša pričakovanja so bila že prvi dan presežena. Sicer pa smo pridobili naročila za leto 2019. Mednarodna udeležba samega sejma je zares velika. Veseli smo, da smo lahko bili zraven.«

Erazem Polutnik, LX NAV, d. o. o.: »METS je najpomembnejši sejem navtične opreme na svetu. Navtika sama po sebi pa je globalno gledano verjetno druga najpomembnejša panoga takoj za avtomobilsko industrijo. Prednost skupinske predstavitve vidimo v tem, da nam drugi razstavljavci vlijejo pogum in nam pomagajo pri promociji izdelka. To je tudi odlična priložnost za navezovanje poslovnih stikov. Na sejmu smo predstavljali nove naprave za navigacijo in spremljanje parametrov motorja. Udeležba na sejmu je za nas nujna. Ocenjujemo jo kot zelo uspešno, saj smo navezali kar nekaj novih poslovnih stikov in dobili tudi nove posle.«

*****

Na podlagi zbranih predlogov, ki so jih posredovala podjetja, je SPIRIT Slovenija objavil seznam skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva na 12 mednarodnih sejmih v tujini, ki jih bo izvajal v letu 2019. V okviru skupinskih predstavitev na mednarodnih sejmih agencija krije stroške neopremljenega razstavnega prostora, zakupa tehničnih priključkov in vpisa v katalog. Poleg tega se s sejmišči dogovarja za najboljšo možno lokacijo razstavnega prostora, poskrbi za najem tehničnih priključkov in vpis razstavljavcev v katalog in podjetjem svetuje, kako se na sejemsko predstavitev kar najbolje pripraviti. Podjetja krijejo stroške postavitve stojnice, službenih poti zaposlenih in prisotnosti osebja na stojnici.

Več informacij o skupinskih predstavitvah slovenskega gospodarstva na sejmih v tujini