10 pogostih napak, ki se jim je treba izogibati pri zagonu novega podjetja v Kanadi

četrtek, 18. november 2021

Ko pogledate stopnje poslovnih neuspehov, lahko le-te izgledajo zaskrbljujoče. Statistični podatki pravijo, da več kot 50 % malih podjetij propade v prvih 5 letih. To je visoka stopnja neuspeha – nekaj, česar noben nov lastnik malega podjetja ne želi izkusiti, ko registrira svoje podjetje. Odpiranje podjetja je težko delo, zato morajo novi lastniki podjetij pridobiti vpogled v to, kaj je potrebno za razvoj uspešnega podjetja.

Najboljši vpogled, ki ga lahko dobi vsak nov lastnik podjetja, so napake, ki so jih zagrešili drugi podjetniki pred njim. Te dragocene lekcije vam bodo pomagale izogniti se pogostim pastem, ki lahko vodijo v poslovni neuspeh. Ampak, da bi uspeli, morate upoštevati te pogoste napake in jih razumeti. Frustrirajoče je, koliko novih podjetnikov ve za napake, ki so jih naredili drugi lastniki podjetij, in še vedno delajo iste napake. To je zato, ker se tako ujamejo v sprotne aktivnosti pri gradnji svojega podjetja, da večkrat pozabijo biti pozorni na ostale detajle. Ko spoznajo, da je nekaj narobe, je prepozno, da bi spremenili dejanja, ki so jih storili prej.
 
  1. Zanemarjanje izdelave poslovnega načrta
Mnogi podjetniki novinci ne uspejo pripraviti poslovnega načrta. Ni treba, da je tak dokument posebej dolg ali podroben. Toda, če si vzamete čas za načrtovanje poslovnega načrta, vam bo to pomagalo, da bodo vaša prizadevanja dosledna, služila kot točka fokusa za vašo ekipo in postavila mejnike za merjenje vašega napredka.
 
  1. Ne identificirati svoje idealne stranke
Razmišljanje, da so vsi vaša stranka, je ena najhujših napak mnogih lastnikov podjetij. Vsi niso vaša stranka, ker vsi ne potrebujejo vaših izdelkov ali storitev. Zato morate ustvariti profil stranke, ki vam pomaga hitro ugotoviti, ali ima oseba, s katero se pogovarjate, resnično možnost, da dejansko postane vaša stranka. Če je tako, potem se z njimi ukvarjate še naprej. Če ne, greste naprej. Nikoli ne poskušajte nekoga siliti, da postane vaša stranka. Če potencialni kupci ne ustrezajo vašemu profilu stranke, bo prizadevanje, da bi jih pretvorili v stranko, predvsem izguba vašega časa.
 
  1. Neustrezna finančna priprava in sredstva
Večkrat se zgodi, da podjetniki zanemarjajo finančno načrtovanje in se ne zavedajo, koliko kapitala bodo dejansko potrebovali za zagon in delovanje svojega podjetja. Posledica je pogosto neustrezno financiranje za doseganje poslovnih ciljev in/ali stiskanje denarja ravno takrat, ko podjetje napreduje. Da bi se izognili takšnim težavam, obvezno pripravite finančne projekcije za vaš nov posel, še posebej za prvih 12 mesecev. To vam lahko pomaga tudi pri zagotavljanju financiranja in naložb.
 
  1. Nezmožnost spremljanja napredka in prilagajanja
Vaš poslovni načrt in finančne projekcije nabirajo prah. Spremenite jih v žive dokumente z nenehnim spremljanjem vašega napredka ter posodabljanjem načrta in projekcij.
 
  1. Nakup sredstev s svojim denarnim tokom
Pogosta napaka, ki lahko povzroči pomanjkanje gotovine, je uporaba vašega poslovnega denarja za plačilo dolgoročnih sredstev. Namesto tega, ko določate, kako boste plačali za večje nakupe, kot so oprema, stroji ali večji izdatki za IT, razmislite o uporabi poslovnega posojila, ki ima rok, ki ustreza življenjski dobi sredstva (na primer, sedemletno posojilo za vozilo, za katerega pričakujete, da ga boste uporabljali sedem let).
 
  1. Izogibanje zunanji pomoči
Mnogi novi podjetniki neradi priznajo, da potrebujejo pomoč. Ne bodite sramežljivi pri iskanju mentorja, najemu zunanjega svetovalca ali ustanovitvi svetovalnega odbora, ki vam bo nudil podporo in ideje.
 
  1. Določanje napačne cene
Ne delajte napake, da določite svoje cene samo na podlagi tega, kar zaračunava konkurenca. Ko se odločate, kaj zaračunati, je pomembno, da podrobno raziščete svoje stroške za vsak svoj izdelek. Prav tako spremljajte dejanske stroške, ko boste naredili vse potrebne prilagoditve.
 
  1. Ignoriranje tehnologije
Kanadska podjetja večkrat zaostajajo za svojimi ameriškimi kolegi pri naložbah v tehnologijo, kar vpliva na našo produktivnost. Razmislite, kako bi vpeljava naprednejše tehnologije lahko prinesla doprinos vašemu podjetju z izboljšano rastjo, učinkovitostjo in dobičkonosnostjo.
 
  1. Zanemarjanje spletnega trženja
Razmislite o načinih, kako izkoristiti marketinški potencial interneta. Na primer, oglasi na platformah družbenih omrežij so lahko stroškovno učinkovit in enostaven način za ciljanje na določene tržne segmente. Platforme družbenih medijev so odlično orodje za ustvarjanje sledilcev in obveščanje ljudi o vašem podjetju, vendar to ni orodje, na katerega bi se lahko zanašali, da bi sledilce spremenili v stranke. Socialni mediji so le prehod za privabljanje ljudi v vaš prodajni tok. E-poštno trženje je način, kako zanimanje pretvorite v dejanske stranke. Na družbene medije se lahko zanašate samo pri ustvarjanju prometa. E-poštno trženje je način, kako ustvarite denar s svojimi spletnimi trženjskimi dejavnostmi. Če ne uporabljate e-poštnega trženja, potem vaše podjetje ne prinaša denarja, ki bi ga dejansko lahko ustvarilo s spletom.
 
  1. Neuspešno učenje
Ko ste lastnik podjetja, se nadaljnjo izobraževanje se nikoli ne konča. Vedno se je treba česa dodatno naučiti. Ko štartate svoje podjetje, se učite iz svojih začetnih napačnih korakov in jih uporabite za usmerjanje vašega končnega uspeha. »Pridobljene lekcije« so orodje, s katerim se boste zavedali priložnosti in izzivov, s katerimi se soočate, ter rešitev, ki vam bodo pomagale pri uspehu.

Trenutek, ko se nehate učiti, je trenutek, ko dovolite, da neuspeh pride v vaše podjetje. Ne pozabite, da številni zmagovalni podjetniki niso uspeli v svojih prvih poskusih, a so postali uspešni, potem ko so preučili, kaj je šlo narobe in to stvar izboljšali. Uspešni lastniki podjetij vedo, da se morate nenehno izboljševati, če želite ostati konkurenčni. To vam bo pomagalo zagotoviti najboljšo vrednost svojim strankam.

Ta seznam nikakor ne pokriva edinih napak, ki jih lahko naredi podjetje, vendar je vsekakor 10 napak, ki smo jih pokrili, potrebno upoštevati, ko načrtujete svoje poslovanje ter posledično tudi svoj poslovni uspeh!

Sonya Rosenwirth
 
Za svetovanje in pomoč pri poslovanju s Kanado se lahko obrnete na predstavnike Kanadsko slovenske gospodarske zbornice:

Sonya Rosenwirth, izvršna direktorica, e-mail: sonya@canslo.com telefon: 001 905 847 8566
Simon Pribac, predstavnik CSCC v Sloveniji, e-mail: simon.pribac@gmail.com telefon: 064 187 110