25. dan izvoza GZS v ospredje postavlja globalne pretrese in tržne priložnosti za domače izvoznike
Strateško odpiranje novih trgov rasti v Jugovzhodni in Srednji Aziji, Indiji, Zalivski regiji, Severni in Južni Ameriki ter na Zahodnem Balkanu
Avstrija uživa mednarodni sloves uspešne izvozne države. Izdelki in storitve »Made in Austria« prepričujejo po vsem svetu s svojo kakovostjo in inovativnostjo. Lani je avstrijsko gospodarstvo izvozilo blago in storitve v vrednosti več kot 274 milijard evrov.Toda avstrijski izvozni model je pod pritiskom: šibko povpraševanje na pomembnih evropskih trgih, izrazito naraščajoča geopolitična tveganja, trgovinski konflikti ter vse večji protekcionizem močno vplivajo na izvozne države, kot je Avstrija. Medtem ko je bilo leta 2016 le 3 % svetovnega uvoza prizadetega zaradi protekcionističnih ukrepov, jih je bilo leta 2024 že 12 %. Jasno znamenje hitrega porasta protekcionističnih teženj.

© Marek Knopp
Na Dnevu izvoza 25 so bile v ospredju gospodarskopolitične analize in praktične strategije – kako lahko podjetja zmanjšajo mednarodna tveganja in povečajo svojo konkurenčnost – ter tudi strateško odpiranje novih trgov rasti. AUSSENWIRTSCHAFT AUSTRIA vidi veliko potenciala za krepitev gospodarskega sodelovanja v Jugovzhodni Aziji in Oceaniji, Srednji Aziji, Indiji, Zalivski regiji, na Japonskem ter v Severni in Južni Ameriki. Tudi države Zahodnega Balkana ponujajo obetavne gospodarske priložnosti za avstrijska podjetja.
V skladu s tem je Gospodarska zbornica Avstrije (WKÖ) dogodek poimenovala »Seizing Business Opportunities. NOW!« (Izkoristimo poslovne priložnosti. ZDAJ!). Z okoli 3.000 prijavami je Dan izvoza znova potrdil svoj pomen kot najpomembnejša avstrijska platforma za izvoz in internacionalizacijo.
»Živimo v času številnih kriz in geopolitičnih prelomov – prav v tem okolju pa avstrijski izvozniki vsak dan znova dokazujejo pogum, inovativnost in trdnost. Naša podjetja so svetovni ali evropski prvaki na področju kakovosti. A v svetu negotovosti ne zadostujejo zgolj dobri izdelki in storitve – potrebna je strateška odpornost, cenovna konkurenčnost in sposobnost nenehne prilagoditve. Dan izvoza je močno sporočilo: ne umikamo se – pogumno gremo naprej. S smernicami, s priložnostmi – in z vetrom v hrbet našega globalnega omrežja AUSSENWIRTSCHAFT AUSTRIA, na katerega se lahko naša podjetja zanesejo,« je poudaril predsednik Gospodarske zbornice Avstrije Harald Mahrer.
»Prav v času globalnih prelomnic je ključno, da kot izvozna država širimo in raznolikimo svoje gospodarske odnose. Ciljno razpršitev trgovinskih partnerjev, izkoriščanje še neizkoriščenih potencialov na novih trgih rasti in krepitev preverjenih partnerstev dolgoročno zagotavljajo konkurenčnost naše države. Zato smo pripravili paket priložnosti v višini 15 milijonov evrov za ciljno podporo našim izvoznim podjetjem. Avstrijska podjetja sodijo v številnih prihodnostno usmerjenih panogah v svetovni vrh – zato se jim ni treba skrivati, temveč naj samozavestno stavijo na svoje prednosti. Dan izvoza jasno kaže: prihodnost aktivno soustvarjamo – z inovacijami, kakovostjo in strateško vizijo,« je poudaril zvezni minister Wolfgang Hattmannsdorfer.
Glede na vse bolj nestabilno globalno okolje AUSSENWIRTSCHAFT AUSTRIA tudi letos beleži visoko raven povpraševanja po svetovalnih in podpornih storitvah. V prvi polovici leta so domača podjetja prejela strokovno podporo v približno 27.000 individualnih svetovalnih pogovorih z mednarodnimi centri za zunanjo trgovino v več kot 70 državah, pa tudi s strokovnjaki v državnih oddelkih WKO in centralni enoti na Dunaju.
Privlačen program z mednarodnimi vrhunskimi govorci na Dnevu izvoza
Na Dnevu izvoza je imela avstrijska izvozna skupnost priložnost za izmenjavo z okoli 30 mednarodnimi strokovnjaki iz politike, gospodarstva in znanosti. Na dnevnem redu so bili predavanja, panelne razprave in delavnice o ključnih temah, kot so geopolitična odpornost, gospodarski razvoj in trgi rasti ter transformativni ekosistemi – s poudarkom na priložnostih in izzivih zelene in digitalne preobrazbe.Med vrhunci dogodka je bila uvodna predstavitev nekdanjega nemškega zveznega finančnega ministra Christiana Lindnerja, ki je orisal potrebne strateške usmeritve za mednarodno rast. Emily Mansfield, direktorica za Evropo pri Economist Intelligence Unit (EIU), in Nick Redmann, glavni urednik Oxford Analytice, sta pojasnila, zakaj je evropski trg odpornejši, kot pogosto mislimo, ter kako lahko domača podjetja ciljano izkoristijo nove investicijske programe, trgovinske dinamike in inovacijske spodbude. Mednarodno priznana misleca in direktorica podjetja Weitblick GmbH, Alice Schmidt, pa je predstavila zeleno gospodarstvo kot gonilo globalne odpornosti, gospodarskih sprememb in novih konkurenčnih priložnosti.
Ključen del Dneva izvoza za udeležence je tudi svetovanje z gospodarskimi delegati GZS. Tudi letos je več kot 60 gospodarskih delegatov GZS prišlo na Dunaj, da bi domačim podjetjem ponudili praktične informacije o vstopu na trg, standardih, odobritvah izdelkov, carinah, davkih in pravnih okvirih.
Pripravila:
Slovenska gospodarska zveza v Celovcu
e-naslov: office@sgz.at