Avstrija pričakuje močno zimsko turistično sezono

četrtek, 16. oktober 2025
 

Dobri obeti za zimsko turistično sezono v Avstriji

Kljub še vedno nepredvidljivim snežnim razmeram avstrijska turistična industrija letos znova pričakuje veliko povpraševanje po zimskih počitnicah v Avstriji.

Glede na raziskavo zimskega potenciala, ki jo je izvedla državna organizacija za trženje turizma Österreich Werbung, v prihajajoči sezoni kar 20,8 mio ljudi načrtuje zimske počitnice v Avstriji, kar je 0,9 % več kot lani.

Samo iz 10 največjih izvornih trgov namerava letos preživeti zimske počitnice v Avstriji 16,5 mio ljudi. Ti trgi so Avstrija, Nemčija, Švica, Nizozemska, Belgija, Danska, Združeno kraljestvo, Francija, Poljska in Češka.

To je dobra novica za panogo, saj se gostje radi vračajo. Stopnja priporočil gostov je namreč 94 %, delež rednih gostov pa je 79 %.

S 116 mio nočitev, zabeleženih med januarjem in avgustom 2025, je Avstrija letos že zabeležila največ nočitev od začetka beleženja podatkov leta 1974, kar je dobra popotnica pred začetkom zimske sezone.

Med 40 % in 60 % anketirancev v okviru študije zimskega potenciala ima denar, čas in željo, da preživi zimske počitnice v Avstriji. Skupaj z naključnimi gosti lahko ta številka doseže približno 74 %.

Kar petina zimskih dopustnikov v Avstriji si v prihajajoči sezoni želi ekskluzivno in vrhunsko ponudbo.
 

 

Turistična podjetja pod pritiskom stroškov

Rezultati študije avstrijska turistična podjetja navdajajo z optimizmom. A kljub dobrim obetom za letošnjo zimsko turistično sezono se panoga sooča z nenehnimi izzivi, kot so močna birokracija, naraščajoči stroški in padajoče marže.

Samo v zadnjih 3 letih so kolektivne pogodbe za gostinsko in hotelsko industrijo povečale stroške dela za približno 30 %.

Vendar pa je stanje rezervacij za zimsko sezono, ki se začne 1. novembra, zadovoljivo, predvsem kar zadeva predhodne rezervacije za božič, silvestrovo ter za februar. V premium regijah tudi ne beležijo več zmanjšanega povpraševanja za mesec januar, kot je bilo to običajno v prejšnjih letih.

Na nizko-ležečih destinacijah je rezervacij manj, saj si zimski dopustniki želijo predvsem snega. Dve tretjini zimskih gostov pride smučat, približno 40 % pa jih išče druge aktivnosti.

Ker se nekatere regije spopadajo s podnebnimi spremembami in posledično s pomanjkanjem snega, morajo gostom ponuditi druge aktivnosti. Številni gostje iščejo počasnejši tempo življenja in sprostitev in trend dobrega počutja je v zadnjih letih v porastu.
 

Nagnjenost k varčevanju se nekoliko zmanjšuje

Glede na raziskavo je panoga optimistična glede manjše nagnjenosti k varčevanju med dopustniki.

Večina zimskih gostov namerava v prihajajoči sezoni porabiti enako ali več, le 12 % jih namerava zmanjšati svojo porabo.

Na skoraj vseh območjih gostje načrtujejo nekoliko manj varčevanja kot v prejšnjem letu. Vendar se je nagnjenost k porabi nekoliko zmanjšala pri namestitvah. Petina vprašanih namerava biti to zimo bolj varčna. Ta številka znaša 14 % za potovanja na destinacijo in z nje, 12 % pa za paketne počitnice.

Največ nameravajo gostje med zimskimi počitnicami privarčevati na naslednjih področjih:
  • obisk restavracij in kavarn (24 % vprašanih)
  • nakupovanje v počitniški regiji (21 %)
  • nastanitev (20 %)
  • spominki (20 %).

V preteklem letu je večina Avstrijcev najbolj varčevala pri:
  • obisku restavracij, kavarn in barov (41 %)
  • nakupu oblačil (38 %)
  • nakupu hrane (29 %)
  • porabi elektrike (28 %)
  • počitniških potovanjih (27 %).

Za 28 % Avstrijcev se je letos osebni finančni položaj v primerjavi s prejšnjim letom poslabšal, za 25 % pa se je finančni položaj izboljšal.
 

Viri:
  • Factiva
  • APA - Austria Presse Agentur
  • Oberösterreichische Nachrichten
  • Foto: iStock
   

Preberite še:


Globalni trendi na področju turizma

Poslovno okolje Avstrije


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: