Avstrijska transportna podjetja zahtevajo celovit, na potrebe in oskrbo usmerjen prometni sistem na Brennerski poti

petek, 02. avgust 2024


Strokovna zveza WKÖ in strokovna skupina WKT za tovorni prevoz: „Načrtovana sanacija mostu Lueg zahteva premišljeno zasnovo, da se zagotovi varnost oskrbe in preprečijo večkilometrski zastoji.

Avtocesta Brenner, v Avstriji znana tudi kot A13, je ena najpomembnejših prometnih žil Evrope in igra ključno gospodarsko vlogo pri oskrbi regije z življenjsko pomembnimi dobrinami. Pelje od Innsbrucka preko Brennerja do Modene v Italiji in je pomemben del evropske povezave sever-jug. „Trenutno pa je most Lueg pri Griesu am Brenner v zelo slabem gradbenem stanju in bo od januarja 2025 zaradi nujno potrebnih sanacijskih del prevozen samo enosmerno,“ pravi Markus Fischer, predsednik strokovne zveze za prevoz tovora pri Gospodarski zbornici Avstrije (WKÖ). „Prometne omejitve pa ne smejo dodatno obremenjevati že tako napetega gospodarstva. Potrebujemo premišljeno prometno zasnovo za sanacijo mostu, ki bo omogočila nemoteno dostavo blaga in preprečila oskrbovalne motnje,“ skupaj z Ulfom Schmidom, predsednikom strokovne skupine za prevoz tovora pri Gospodarski zbornici Tirolske (WKT), zahteva predstavnik avstrijskih prevoznikov. „Ta zasnova mora biti celovita, usmerjena na potrebe in oskrbo, z namenom zagotavljanja varnosti oskrbe ter preprečevanja večkilometrskih zastojev.“
 

Zahteva po začasni ukinitvi nočne prepovedi vožnje in izdelava praktičnih rešitev v sodelovanju s transportno industrijo

Po mnenju transportne industrije bi morala ta zasnova vključevati tudi začasno ukinitev nočne prepovedi vožnje: „To bi ustvarilo dodatne transportne zmogljivosti in razbremenilo promet. Če bi bila infrastruktura za tovornjake na voljo ves čas, bi lahko z boljšo razporeditvijo težkega prometa preprečili zastoje. Tako kot je bilo to mogoče med pandemijo koronavirusa, ko je bila oskrba zagotovljena brez negativnih vplivov,“ pravi Markus Fischer.

Poleg tega WKÖ in WKT strokovna skupina za prevoz tovora apelirata na vse odgovorne, „da se pri takih velikih gradbiščih nujno bolje usklajujejo in v konkretnem primeru skupaj s predstavniki transportne industrije pripravijo praktične rešitve,“ dodajata Markus Fischer in Ulf Schmid. „Dodatne omejitve, kot so nadaljnje blokadne kontrole in prepovedi vožnje, zagotovo niso rešitev.“

Predsednik strokovne skupine WKT, Ulf Schmid, opozarja na zmanjšanje transportnih zmogljivosti zaradi enosmerne prometne ureditve. Če bodo veljale že obstoječe omejitve za težki promet, kot je prepoved nočne vožnje, ne bodo le nastajali večkilometrski zastoji. „Regionalno gospodarstvo bo močno trpelo. Ne gre misliti, da gre le za problem tranzita preko Tirolske. Nadaljnje sanacije na pomembnih prometnih poteh, tako cestnih kot železniških, v bližnji okolici, kot je na primer na Tauernautobahni A10, ki potekajo hkrati, še dodatno zaostrujejo situacijo.“


Pripravila:

Slovenska gospodarska zveza v Celovcu
e-naslov: office@sgz.at

 

Preberite tudi:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini