Avtomobilska industrija na Nizozemskem

torek, 12. november 2019

Nizozemska avtomobilska industrija je v zadnjih letih beležila visoko gospodarsko rast, še posebej leta 2017, ko so se prihodki povečali za 45,2 %. Leta 2018 se je rast upočasnila, vendar analitiki Marketline pričakujejo, da se bo trend rasti nadaljeval.

Leta 2018 so prihodki v nizozemski avtomobilski industriji znašali 4,53 mlrd EUR, skupna letna stopnja rasti v obdobju 2014-2018 pa je znašala 25,9 %. Za primerjavo, nemška in belgijska avtomobilska industrija je v istem obdobju upadala po -0,1 % ter po -5,2 % povprečni letni stopnji, tako je leta 2018 dosegla vrednost 90,95 mlrd EUR ter 6,98 mlrd EUR.

Čeprav je nizozemska avtomobilska industrija med manjšimi v Evropi, ima razmeroma visoko kvalificirano večjezično delovno silo, ugodno korporativno obdavčitev in bližino evropskih največjih avtomobilskih trgov, kar je spodbudilo močno rast v zadnjih petih letih.

Skupna letna stopnja rasti obsega industrijske proizvodnje v letih 2014-2018 je znašala 38 % in dosegla 0,2 milijona enot v letu 2018. Po napovedih se bo obseg industrije do konca leta 2023 povečal na 0,3 milijona enot, kar predstavlja 6,7 % rast v obdobju 2018-2023.

V analizi avtomobilske industrije se upošteva proizvodnja avtomobilov, tovornjakov in motornih koles. 87 % obsega nizozemske avtomobilske industrije predstavlja proizvodnja avtomobilov, 13 % obsega pa proizvodnja tovornjakov. Motornih koles na Nizozemskem pa ne proizvajajo. Analitiki v obdobju 2018-2023 pričakujejo upočasnitev skupne letne stopnje rasti avtomobilske industrije na 6,1 %. Po napovedih bodo prihodki v tej panogi v letu 2023 znašali 6,16 mlrd EUR. Nemška in belgijska avtomobilska industrija bosta v tem obdobju zrasli za 2,1 % in 0,4 %.

Nizozemsko gospodarstvo trenutno rase, trend pa se bo nadaljeval tudi v prihodnjih letih. Zaradi razvoja svetovnega gospodarstva, rase tudi izvoz. Domače in zunanje povpraševanje ter ugodni finančni pogoji pa so spodbudili zasebne naložbe. Visoka stopnja zaposlenosti, podporna fiskalna politika ter močan nepremičninski trg še naprej spodbuja rast zasebne potrošnje, kar pozitivno vpliva na rast v avtomobilski industriji.
 

Vrednost industrije

V letu 2018 se je obseg avtomobilske proizvodnje na Nizozemskem zvišal za 15,7 % in dosegel 0,2 mio enot. Povprečna letna stopnja rasti je v letih 2014–2018 znašala 38 %. Vrednost nizozemske avtomobilske industrije se je v letu 2018 zvišala za 11,3 % in dosegla 5,3 mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2014-2018 znašala 25,9 %.

Vrednost industrije po letih (v mlrd EUR)
 
Leto EUR Povprečna letna stopnja rasti
2014 1,8  
2015 1,9 8,4 %
2016 2,8 45,2 %
2017 4,0 43,4 %
2018 4,5 11,3 %
 

Napoved vrednosti industrije

Po napovedih naj bi v letu 2023 na Nizozemskem obseg avtomobilske proizvodnje dosegel  0,3 mio enot, kar je 38 % več kot leta 2018. Napovedana povprečna letna stopnja rasti v letih 2018–2023  znaša 6,7 %. Analitiki napovedujejo, da bo vrednost nizozemske avtomobilske proizvodnje avtomobilov v letu 2023 dosegla 6,0 mlrd EUR, kar je 34 % več kot leta 2018. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2018–2023  je 6,1 %.

Napoved vrednosti industrije po letih (v mlrd EUR)
 
Leto EUR Povprečna letna stopnja rasti
2019 4,9 8,9 %
2020 5,2 5,9 %
2021 5,4 4,5 %
2022 5,7 5,7 %
2023 6,0 5,4 %
 

Tržna segmentacija v regiji

Nizozemska predstavlja 1,5 % vrednosti proizvodnje v evropski avtomobilski industriji, Nemčija ima največji 28,1 % delež.
 
Tržna segmentacija v regiji za leto 2018 (v odstotkih)
Nemčija 28,9 %
Francija 12,0 %
Belgija 2,2 %
Nizozemska 1,5 %
Ostala Evropa 55,5 %
     

Največja podjetja na področju avtomobilske industrije na Nizozemskem

Med večjimi avtomobilskimi proizvajalci na Nizozemskem je VDL Nedcar, ki proizvaja osebna vozila za Bayerische Motoren Werke AG (BMW Group). V zadnjih letih je VDL Nedcar povečal svoj izvozni center za izvoz BMW vozil tudi iz drugih tovarn. Tako je od leta 2014 do leta 2018 početveril število zaposlenih s 1450 na 7200. Povečale so se tudi proizvodne zmogljivosti VDL Nedcar na 170.000 vozil na leto. BMW je svojo proizvodnjo razširil na Nizozemsko, da bi ublažil verjetno škodo, ki bi jo prinesel trdi Brexit. BMW Group ima namreč v Oxfordu tovarno vozil, kjer proizvaja vozila znamk BMW, MINI ter Rolls-Royce. BMW trenutno močno investira na področja avtonomne vožnje, razvoja baterij in električne mobilnosti ter programske opreme in povezav. Podjetje se je odločilo za naložbe zaradi potreb trga po okolju bolj prijaznih električnih avtomobilih.  za naložbo odločilo zaradi potreb trga, saj Leta 2018 je BMW 5,5 % svojih prihodkov porabil za raziskave in razvoj. Leta 2019 je BMW z Daimlerjem podpisal sporazum o razvoju sistema za pomoč voznikom, avtomatske vožnje na avtocestah in parkirnih sistemih. Obe podjetji nameravata investirati 1 mlrd EUR v razvoj, da bi razširili ponudbo še na storitve kot so skupna uporaba avtomobilov, parkiranje, deljenje stroškov prevoza in multimodalni prevoz.

DAF Trucks je hčerinsko podjetje PACCAR Inc, ki razvija in proizvaja tovorna vozila ter njihove dele. PACCAR veliko denarja namenja raziskavam in razvoju, povprečno 250 mio EUR na leto. Podjetje je zato uspelo precej izboljšati svojo produktno linijo in tehnološke izboljšave. Podjetje ima tudi visoko likvidnost, leta 2017 je imelo količnik likvidnosti 4,2, kar je  precej višje kot pa tekmeca AB Volvo in Daimler, ki sta imela količnik likvidnosti 1 in 1,2.

Scania AB je hčerinsko podjetje Volkswagen Truck & Bus GmbH. Na Nizozemskem ima svojo največjo proizvodnjo tovornjakov, sicer pa podjetje proizvaja tudi avtobuse, kombije ter elektromotorje, motorje plovil in industrijske motorje. Na Nizozemskem ima tri tovarne. Scania se osredotoča na številne aktivnosti, da bi povečala svojo rast. Tako je leta 2019 v Bangkoku na Tajskem postavila proizvodnjo avtobusnih šasij in tovornjakov. Tovarna bo podjetju omogočila širitev svojih aktivnosti na azijskem trgu. Scania je sklenila partnerstvo s podjetjem Nobina, s katerim poskušajo vzpostaviti vožnjo avtonomnih avtobusov po rednih linijah v Stockholmu. Ti poskusi bodo zagotovili podatke, s katerimi bo Scania šla v razvoj avtonomnih avtobusov v večjem obsegu. Scania tudi razvija rešitve, ki se osredotočajo na transportne rešitve z nizkimi emisijami ogljika. Leta 2018 je podjetje namenilo 5,5 % prihodkov za raziskave in razvoj.     

Vir: MarketLine

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije