Evropa letos beleži velik porast kitajskih turistov

torek, 12. avgust 2025

Evropa postaja vse bolj privlačna počitniška destinacija za kitajske turiste

Kljub dolgotrajnim izzivom, kot so vizumske zahteve in zmanjšana zmogljivost letalskih prevoznikov zaradi ruske invazije na Ukrajino, evropska turistična industrija letos beleži največje število kitajskih obiskovalcev po pandemiji Covid-19.

Potovanja iz Kitajske kažejo v letošnjem letu močne znake okrevanja. Evropa kot celota, vključno s Švico, je v 1. polovici leta 2025 zabeležila 13 % medletno povečanje števila kitajskih turistov.

Glede na podatke Evropske potovalne komisije ETC, so skoraj vse evropske turistične destinacije zabeležile povečanje števila nočitev ali prihodov kitajskih turistov v primerjavi z enakim obdobjem leta 2024.

Precej je je povečalo povpraševanje po manjših destinacijah, kot so Hrvaška (+7 %), Estonija (+15 %) in Romunija (+20 %).

Okrevanje beležijo tudi večje destinacije, ga bodo v prihodnje spodbudile še izboljšane letalske povezave iz kitajskih mest v Pariz in Madrid.

Velik porast kitajskih turistov letos beleži tudi Španija. V prvih 4. mesecih leta 2025 se je število kitajskih turistov v Španiji povečalo za 15 %, s čimer je bil presežen rekord pred pandemijo iz leta 2019. Velik porast kitajskih turistov v Španiji je predvsem posledica povečane zmogljivosti letalskih prevoznikov.

Od aprila do septembra naj bi se zmogljivost rednih zračnih povezav med Kitajsko in Španijo povečala za 35,9 % na 337.524 sedežev, kar je največje povečanje med evropskimi državami.

Po podatkih Turespaña, so kitajski turisti leta 2024 v Španiji porabili skupno 2,13 mlrd USD ali približno 66,79 mlrd EUR.

  

Evropska podjetja se odzivajo na porast kitajskih turistov

Kitajski turisti si prizadevajo za udobnejše potovanje na evropsko celino. V prvi polovici leta 2025 so se čezmejne transakcije WeChat Pay v Evropi medletno povečale za skoraj 30 %, pri čemer je Združeno kraljestvo prevzelo prvo mesto s 40 %. Ta kitajska super-aplikacija postaja vse bolj v uporabi po vsej Evropi. Zdaj jo sprejemajo tudi že prevozna podjetja, vključno s Flixbusom, največjim evropskim avtobusnim prevoznikom na dolge razdalje, ter Italom, 2. največjim italijanskim ponudnikom hitrih železnic.

Pariška luksuzna veleblagovnica Galeries Lafayette je to poletje začela 2 kampanji na platformah Alipay in WeChat Pay, v katerih ponujata preferenčne menjalne tečaje in vračilo denarja do 5 %. Ta veleblagovnica, ki je simbol francoskega razkošja, sicer še ni zabeležila znatnega pora
sta kitajskih obiskovalcev, vendar je zadovoljna s trenutnimi številkami in bo nadaljevala s promocijami na trgu. 
 

Izzivi

Kljub velikemu porastu zanimanja Kitajcev za potovanja v Evropo, pa število kitajskih turistov v Evropi ostaja pod ravnjo pred pandemijo. Razloga za to sta 2, vizumske zahteve in omejitev letalskih prevoznikov.

Kitajski državljani morajo za obisk večine evropskih držav še vedno zaprositi za vizume, kar Evropo postavlja v slabši položaj v primerjavi z nekaterimi državami jugovzhodne Azije, kamor lahko Kitajci vstopajo brez vizumov. V nasprotju s tem pa lahko državljani iz večine evropskih držav, vstopijo na Kitajsko zgolj s potnim listom, brez vizuma, če je potovanje krajše od 30 dni.

Rusija je kot odgovor na sankcije zaradi vojne v Ukrajini zaprla svoj zračni prostor za evropske letalske družbe, kar je povzročilo ovire za potovanja kitajskih turistov v Evropo, saj se je povečal čas potovanja, močno pa so narasli tudi stroški.
Francija je leta 2023 prekinila dvostranski sporazum o zračnem prometu s Kitajsko, pri čemer je kot razlog navedla zaprt zračni prostor za francoske prevoznike. Trenutno je med Francijo in Kitajsko manj kot 60 tedenskih povratnih letov, kar je daleč pod najvišjo vrednostjo pred pandemijo, ki je znašala več kot 100.
 

Napovedi

Po napovedih ETC se bo ta rast pritoka kitajskih turistov v Evropo nadaljevala tudi v prihodnje, kar bodo podpirali naraščajoči dohodki, boljša letalska povezljivost in ugodne potovalne politike.

Ta trend lahko okrepi tudi zadržanost kitajskih potnikov do obiska ZDA v letu 2025 zaradi geopolitičnih napetosti, povečanega nadzora vizumov in širših varnostnih pomislekov. Zaradi politike ameriškega predsednika Donalda Trumpa in carin, ki jih je uvedel za Kitajsko, so ZDA postale manj privlačna počitniška destinacija za številne Kitajce.

Nedavno poročilo ETC je pokazalo, da je 72 % kitajskih turistov izrazilo pripravljenost za potovanje na dolge razdalje na celino. To je precej nad svetovnim povprečjem, ki znaša 39 % in več kot v ZDA in na Japonskem, na dveh tradicionalno močnih trgih, kjer je pripravljenost na potovanje v Evropo 33 %, oziroma 13 %.

Poročilo navaja, da je nenavadno nizko zanimanje japonskih turistov za počitnice v Evropi, lahko povezano z oslabitvijo jena, medtem ko kitajsko navdušenje spodbuja mešanica dejavnikov, vključno z gospodarskim okrevanjem in obnovljenim zanimanjem za potovanja na dolge razdalje.
 
 
Viri:
  • Factiva
  • South China Morning Post
  • Evropska potovalna komisija – ETC
  • Foto: iStock  
 

Preberite še:

Globalni trendi na področju turizma


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: