Evropski proizvajalci vozil so zagnali proizvodnjo, vendar se soočajo z negotovim povpraševanjem

ponedeljek, 11. maj 2020

 
Postopno obvladovanje pandemije COVID-19 je sprožilo vse glasnejše pozive k ponovnemu zagonu gospodarstva, da bi ublažili finančno škodo. Številna avtomobilska podjetja so konec aprila napovedala ponoven zagon proizvodnje, ob tem pa so se znašla v težavnem položaju. Grožnja COVID-19 je namreč še vedno zelo resnična in še bolj nevarna, saj so to prvi koraki za rahljanje pravil socialnega distanciranja. Če bo ta ponovni zagon privedel do nove rasti okužb, lahko to ponovno pripelje do zaustavitve javnega življenja, ki bi trajalo celo dlje kot prej. Zato je zelo pomembno, da tovarne zagotovijo dobre higienske pogoje ter prilagodijo delovni proces, da bi zmanjšali stike med zaposlenimi.

Češka tovarna Hyundai, ki običajno dela v treh izmenah, bo sedaj delala v dveh izmenah, tretja izmena pa bo v celoti namenjena čiščenju delovnih postaj. Večina proizvajalcev je zagnala svojo proizvodnjo z zmanjšanimi zmogljivostmi in nestrpno čakajo na začetne podatke o prodaji, s katerimi bodo presodili količino povpraševanja na evropskem trgu z avtomobili.

Britansko Združenje proizvajalcev in distributerjev vozil (SMMT) in nemška Zveza avtomobilske industrije (VDA) sta objavila številke, ki kažejo, kakšne so posledice COVID-19 na proizvodnjo avtomobilov v Veliki Britaniji, Nemčiji. Povpraševanje je v upadu, proizvodni obrati so bili zaustavljeni zaradi strahu pred varnostjo, motenj v oskrbovalni verigi in šibkosti trga.

Številke, ki jih je objavil SMMT, kažejo, da se je proizvodnja avtomobilov v Združenem kraljestvu v mesecu marcu zmanjšala za 37,6% glede na leto prej, kar predstavlja 47.428 enot in skupno 1,2 mrd EUR izgubljenih prihodkov. Ti podatki ustrezajo izračunom GlobalData, po katerih je napovedal 50.000 enot izgube zaradi marčevske zaustavitve proizvodnje. V Nemčiji so imeli po podatkih nemškega VDA skoraj enakovreden, 36,5 % upad proizvodnje z 165.705 enot manj avtomobilov.
 
Številke za mesec april bodo še slabše, saj je bila v mesecu aprilu proizvodnja zaustavljena cel mesec. Za Združeno kraljestvo GlobalData ocenjuje, da bo v aprilu izdelanih 97.000 manj enot kot v prejšnjem letu. Skupno bodo izgube v avtomobilski industriji v Združenem kraljestvu znašale 3,5 mrd EUR. V Nemčiji bo po izračunih GlobalData v aprilu proizvedenih 263.000 manj vozil kot po prvotnih načrtih, kar pomeni 6,4 mrd EUR izgube. Skupne izgube za nemško avtomobilsko industrijo za marec in april bodo znašale 10,5 mrd EUR.
 
Vir: MarketLine Case Study
 
Več novic s področja avtomobilske industrije