Evropski trg hitre dostave bo leta 2027 vreden 98,1 mlrd USD
Evropski trg hitre dostave je v letu 2020 dosegel vrednost 61,9 mlrd USD. Po napovedih bo trg v obdobju 2021-2027 rasel po 6,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2027 dosegel 98,1 mlrd USD.
Visoka rast naložb podjetij v hitro dostavo potrošniškega blaga, vse večje sprejemanje spletne trgovine med prebivalstvom in večje povpraševanje po ekspresnih pošiljkah, so glavni dejavniki rasti trga hitre dostave. Vendar visoki stroški, povezani z ekspresno dostavo, ovirajo rast trga.
Vpliv pandemije COVID-19 na trg hitre dostave se je razlikoval po posameznih evropskih državah, saj so v določenih državah zabeležili večje število okužb, kar je povzročilo stroga in daljša obdobja omejitvenih ukrepov. Kljub temu so nekatere zahodnoevropske države, kot so Francija, Rusija, Združeno kraljestvo, Italija, Nemčija in druge, zaradi močnega zdravstvenega sistema zabeležile razmeroma skromen upad rasti v svojih gospodarskih dejavnostih.
A zaradi strogih omejitvenih ukrepov v skoraj vseh večjih evropskih državah, je v Evropi upadla tudi rast trga hitre dostave. Zdravstveni sektor je storitve hitre dostave neprekinjeno uporabljal tudi med fazami začasnega zaprtja, da bi zagotovil razpoložljivost zdravil in zalog v bolnišnicah po regiji.
Evropski trg hitre dostave je segmentiran glede na destinacijo, vrsto posla in končne uporabnike.
Glede na destinacijo je evropski trg hitre dostave razdeljen na domači in mednarodni segment. Domači segment je v letu 2020 predstavljal največji delež na trgu, medtem ko analitiki za obdobje 2021-2027 napovedujejo najhitrejšo rast mednarodnemu segmentu.
Glede na vrsto posla je trg razdeljen na B2B in B2C segment. Največji delež v letu 2020 je predstavljal segment B2B, medtem ko naj bi v napovedanem obdobju največjo rast dosegel segment B2C.
Na podlagi končnega uporabnika je trg razdeljen na posamezne industrije, kot so avtomobilska industrija, maloprodaja in e-trgovina, farmacija, IKT, elektronika in druge. Avtomobilski segment je imel v letu 2020 največji tržni delež, v napovedanem obdobju pa naj bi najhitrejšo rast beležila maloprodajni in avtomobilski sektor.
Konkurenti na trgu se osredotočajo na nove inovacije in razvoj izdelkov, da bi dosegli trajnostno rast in se razlikovali med ostalimi družbami, ki so prisotne na zelo konkurenčnem trgu hitre dostave.

Viri: Factiva, Research and Markets, Daily News Egypt
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike
Visoka rast naložb podjetij v hitro dostavo potrošniškega blaga, vse večje sprejemanje spletne trgovine med prebivalstvom in večje povpraševanje po ekspresnih pošiljkah, so glavni dejavniki rasti trga hitre dostave. Vendar visoki stroški, povezani z ekspresno dostavo, ovirajo rast trga.
Vpliv pandemije COVID-19 na trg hitre dostave se je razlikoval po posameznih evropskih državah, saj so v določenih državah zabeležili večje število okužb, kar je povzročilo stroga in daljša obdobja omejitvenih ukrepov. Kljub temu so nekatere zahodnoevropske države, kot so Francija, Rusija, Združeno kraljestvo, Italija, Nemčija in druge, zaradi močnega zdravstvenega sistema zabeležile razmeroma skromen upad rasti v svojih gospodarskih dejavnostih.
A zaradi strogih omejitvenih ukrepov v skoraj vseh večjih evropskih državah, je v Evropi upadla tudi rast trga hitre dostave. Zdravstveni sektor je storitve hitre dostave neprekinjeno uporabljal tudi med fazami začasnega zaprtja, da bi zagotovil razpoložljivost zdravil in zalog v bolnišnicah po regiji.
Evropski trg hitre dostave je segmentiran glede na destinacijo, vrsto posla in končne uporabnike.
Glede na destinacijo je evropski trg hitre dostave razdeljen na domači in mednarodni segment. Domači segment je v letu 2020 predstavljal največji delež na trgu, medtem ko analitiki za obdobje 2021-2027 napovedujejo najhitrejšo rast mednarodnemu segmentu.
Glede na vrsto posla je trg razdeljen na B2B in B2C segment. Največji delež v letu 2020 je predstavljal segment B2B, medtem ko naj bi v napovedanem obdobju največjo rast dosegel segment B2C.
Na podlagi končnega uporabnika je trg razdeljen na posamezne industrije, kot so avtomobilska industrija, maloprodaja in e-trgovina, farmacija, IKT, elektronika in druge. Avtomobilski segment je imel v letu 2020 največji tržni delež, v napovedanem obdobju pa naj bi najhitrejšo rast beležila maloprodajni in avtomobilski sektor.
Vodilni konkurenti na evropskem trgu hitre dostave:
- Amazon.com, Inc.
- Aramex
- DHL International GmbH
- FedEx Corporation
- KONINKLIJKE POSTNL
- POSTE ITALIANE
- TNT Holdings B.V
- United Parcel Service of America, Inc
Konkurenti na trgu se osredotočajo na nove inovacije in razvoj izdelkov, da bi dosegli trajnostno rast in se razlikovali med ostalimi družbami, ki so prisotne na zelo konkurenčnem trgu hitre dostave.

Viri: Factiva, Research and Markets, Daily News Egypt
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike