EXPO 2025 Osaka v središču drugega dela obiska gospodarske delegacije na Japonskem

četrtek, 09. oktober 2025


Na prizorišču svetovne razstave EXPO 2025 v Osaki so si člani poslovne delegacije, ki se te dni mudi na Japonskem in so v začetku tedna sodelovali na poslovnem forumu v Tokiu, ogledali slovenski paviljon. Seznanili so se, kako Slovenija predstavlja svoj gospodarski potencial, inovacije in bogato kulturo.



Člane delegacije sta sprejela Petra Tolja, namestnica generalnega komisarja in Gorazd Skrt, direktor paviljona. Članom delegacije, v kateri so predstavniki več kot 20 slovenskih podjetij, sta razkazala paviljon, kjer se Slovenija predstavlja kot zelena in digitalna država. »Slovenski paviljon je obiskalo več kot tri milijone obiskovalcev, v zadnjih dneh tudi 25 tisoč na dan. Navdušeni smo nad odzivom in zanimanjem za Slovenijo,« je poudarila Petra Tolja. »Med najbolj priljubljenimi vsebinami so zagotovo čebele in slovenska čebelarska tradicija, ki povezuje naravo, gospodarstvo in trajnostni razvoj,« je dodal Gorazd Skrt.

Ena od osrednjih tem slovenskega paviljona na Expu 2025 je koncept Smart Living, ki poudarja rešitve za varovanje okolja, pravico do vode in visoke kakovosti življenja. Gre za teme, ki so v središču tokratne gospodarske delegacije, ki jo organizira SPIRIT Slovenija v sodelovanju z Združenjem YES, Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport ter Veleposlaništvom Republike Slovenije v Tokiu.



V nadaljevanju so si člani delegacije ogledali še nekatere druge paviljone, med drugim Nemčije, Monaka, Srbije ter se seznanili z različnimi pristopi in dobrimi praksami sodelujočih držav.

Predstavniki podjetij so bili z obiskom Japonske zelo zadovoljni.

»Udeležba na delegaciji mi je omogočila vpogled v inovativne poslovne prakse in odprla priložnosti za nova sodelovanja,« je dejal Vojko Vučković, izvršni direktor podjetja 4impulse.



Andraž Gavez, izvršni direktor podjetja Moja čokolada in Rifuzl, je izpostavil, da takšne delegacije »odpirajo nove poslovne priložnosti ter omogočajo vpogled v najnaprednejše tehnologije in avtomatizirane procese, ki delujejo brezhibno tudi v velikem merilu.«

Mateja Forštnarič, izvršna direktorica podjetja Aerosol, pa poudarja, da »instrumente prodajamo po celem svetu, tudi na Japonskem, vendar je naša prisotnost na Japonskem še majhna. Z udeležbo v delegaciji želimo okrepiti sodelovanje z japonskimi partnerji, bolje razumeti poslovno okolje in stkati nova poznanstva.«

Po besedah Andreja Klančarja, izvršnega direktorja podjetja Klančar žerjavi, »takšni obiski širijo pogled na svet in prinašajo dragocene izkušnje o organiziranosti, poslovni kulturi in načinu razmišljanja.«



Še pred prihodom na EXPO 2025 so si člani delegacije v Tokiu ogledali srce japonskega poslovnega sveta, okrožje Marunouchi. Sprejel jih je predstavnik podjetja Mitshubishi Estate, Hajime Katsurashima, ki je predstavil, kako se je okrožje, kjer Mitshubishi upravlja približno tretjino stavb, v zadnjih treh desetletjih preobrazilo iz tradicionalnega poslovno finančnega središča v sodobno poslovno in kulturno četrt. Vizija družbe je, da območje postane vzorčni model pametnega in trajnostnega okolja.



Predstavitvi je sledil ogled prostorov 3X3 Lab Future, enega od ključnih središč inovacij in sodelovanja v četrti. To je prostor med domom in pisarno, kjer posamezniki in organizacije razvijajo ideje in rešitve za trajnostno prihodnost. 3X3 Lab Future povezuje tri ključne elemente trajnosti: okolje, gospodarstvo in družbo.



Tudi tokratni obisk gospodarske delegacije na Japonskem je pomemben korak pri krepitvi gospodarskih vezi med državama in večji prepoznavnosti slovenskih inovacij na japonskem trgu. Po uspešnem poslovnem slovensko-japonskem forumu o pametnih mestih v Tokiu, ogledu poslovnega Marunouchi ter obisku svetovne razstave v Osaki, bo delegacija pot sklenila na Okinawi, kjer bo sodelovala na mastermindu z japonskimi gosti na temo Japonsko gospodarstvo skozi oči podjetnika.

Svetovna razstava Expo v Osaki, ki se zaključi 13. oktobra 2025, je gostila več kot 25 milijonov obiskovalcev z vsega sveta. Slovenija je pustila trajni pečat, ne le kot razstavljavka, ampak tudi kot partnerica pri soustvarjanju rešitev prihodnosti. Nova poslovna poznanstva zdaj lahko prerastejo v konkretna sodelovanja, ki bodo okrepila vezi med Slovenijo in Japonsko ter prispevala k razvoju gospodarstva, znanosti, kulturi in prinesla nove prebojne ideje.

SPIRIT Slovenija je kot nosilec slovenske predstavitve na EXPO Osaka 2025 na Japonskem v času razstave skupaj s partnerji organiziral štiri uradne poslovne delegacije, ki so slovenskim podjetjem omogočile srečanja s ključnimi deležniki japonskega in globalnega trga ter odprla vrata novim poslovnim sodelovanjem.

Foto: UKOM

 

Preberite tudi:


Pametna mesta in čista prihodnost: slovenske inovacije na poslovnem forumu na Japonskem

Pametna mesta v ospredju oktobrske gospodarske delegacije na Japonsko

EXPO 2025 Osaka