Hrvaški trg športne prehrane bo leta 2021 vreden 62 mio HRK

četrtek, 14. oktober 2021

Ponovno odprtje fitnes centrov in telovadnic v letu 2021 je kljub omejenemu številu obiskovalcev in ukrepom socialnega distanciranja, omogočilo ponovno rast trga športne prehrane na Hrvaškem.

Prodaja športne prehrane se je na Hrvaškem v letu 2020 močno zmanjšala. Marca 2020 je vlada zaradi pandemije Covid-19 napovedala nacionalno zaporo in s tem popolnoma zaprla tudi telovadnice in fitnes centre. Njihovo ponovno odprtje je bilo podrejeno strogim pravilom, kar je močno zmanjšalo obisk. Ker pa so športne dvorane eden večjih kanalov za prodajo športne prehrane, so ti ukrepi posledično zmanjšali tudi prodajo športne prehrane v letu 2020.

Marca 2021 so se športne dvorane ponovno odprle in številni Hrvati so si želeli hitro povrniti raven telesne pripravljenosti. To je povzročilo tudi rast prodaje športne prehrane, še posebej športnih proteinskih izdelkov.

Trg športne prehrane na Hrvaškem, naj bi se v letu 2021 po ocenah povečal za 5 % in dosegel vrednost 62 mio HRK, kar je približno 8,25 mio EUR. Segment športnih proteinskih pripravki v v letu 2021 beleži najmočnejšo rast, saj se mu je prodaja v tem letu povečala za 8 %.

Analitiki napovedujejo, da bo hrvaški trg športne prehrane v obdobju 2021 – 2026 rasel po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 78 mio HRK, kar je približno 10,38 mio EUR. Rast trga lahko ovira bližajoča se gospodarska kriza in zmanjšan razpoložljivi dohodek gospodinjstev.
 

Vrednost in napoved trga športne prehrane na Hrvaškem za obdobje 2016-2021

Vrednost po MPC v mio HRK
 

 
Vir: Euromonitor International
 

Britanska družba HUT Group Ltd ima na hrvaškem trgu športne prehrane največji tržni delež glede na vrednost maloprodaje. Ta v letu 2021 znaša 35 %.


Tržni deleži ponudnikov športne prehrane na Hrvaškem v letu 2021 (glede na vrednost prodaje po MPC, v %)



Vir: Euromonitor International
 

Poleg Hut Group so drugi večji ponudniki na trgu še:
  • Amway doo         
  • BioTech USA Kft      
  • dm-Drogerie Markt doo   
  • Prolab Nutrition Inc     
  • Tripoint GmbH       
  • Twinlab Consolidation Corp  
  • Weider Global Nutrition LLC
 
 
Izdelki športne prehrane izboljšujejo telesno vzdržljivost, povečujejo mišično maso in pospešujejo okrevanje po vadbi. Športna prehrana je namenjena aktivnim športnikom in jo sestavljata segmenta proteinskih in ne-proteinskih izdelkov. Energijske (na primer Red Bull) in športne pijače (na primer Getorade) niso vključene v to analizo.

 
Viri: Factiva, Euromonitor International Ltd

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije