Hyundai podpisal pogodbo za prodajo 1000 tovornjakov s pogonom na vodikove gorivne celice

26. september 2018

Proizvajalec avtomobilov Hyundai Motor bo v Švico v naslednjih petih letih prodal 1.000 tovornjakov s pogonom na vodikove gorivne celice.

Hyundai iz Južne Koreje in japonska Toyota sta med redkimi proizvajalci avtomobilov, ki sta ob vedno intenzivnejši konkurenci za razvoj okolju prijaznih tehnologij, podvojila proizvodnjo vozil s pogonom na vodikove gorivne celice. Pogodba bo podvojila trenutno Hyundai-ovo prodajo tovrstnih avtomobilov, hkrati pa napoveduje nove poteze na področju tehnologij, kjer Hyundai nekoliko zaostaja, predvsem na področju baterijskih električnih vozil.

Proizvajalcu Hyundai se je dobiček v zadnjih letih zmanjševal, predvsem zaradi močne odvisnosti od prodaje limuzin, po katerih je trenutno nizko povpraševanje. Z novim projektom namerava izboljšati ugled svoje blagovne znamke in postati eden vodilnih proizvajalcev vozil s  pogonom na vodikove gorivne celice.
 
Hyundai bo pri projektu sodeloval s švicarskim partnerskim podjetjem H2 Energy. 1.000 tovornjakov bodo v Švico dobavili v začetku leta 2019. To je časovna prednost pred Teslo in Daimlerjem, ki nameravata baterijske tovornjake prvič dati na trg v letih 2020 in 2021. Hyundai je letos junija napovedal tudi partnerstvo z Audijem, s katerim si bosta delila vodikovo tehnologijo in komponente, da bi zmanjšala proizvodne stroške in povečala donosnost.
 
Na dolge razdalje imajo tovornjaki z vodikovimi gorivnimi celicami precejšnjo prednost pred baterijskimi tekmeci, saj lahko težke baterije zmanjšajo prostor za tovor, hkrati pa imajo daljši čas polnjenja. Hyundai pričakuje, da bodo njihovi novi tovornjaki z enim polnjenjem lahko opravili približno 400 kilometrov.
 
Hyundai se namerava s takimi tovornjaki širiti še v ZDA, na Kitajsko in v druge evropske države. Širitev bo seveda odvisna od iskanja partnerjev, kot so upravljavci črpalk in dobavitelji vodika. Vozila na vodikov pogon poganja električna energija, ki jo proizvedejo vodikove gorivne celice. Takšne proizvodnje ni veliko, predvsem zaradi pomanjkanja infrastrukture. Hyundai Motor je začel proizvajati model Tuscon na  pogon z vodikovimi gorivnimi celicami že v letu 2013, letos pa je začel še s proizvodnjo modela NEXO. Do sedaj je prodal približno 1.140 vozil z vodikovimi gorivnimi celicami, medtem ko je Toyota od začetka proizvodnje v letu 2014, takih vozil prodala že 6.700.
 
Vir: Factiva 

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije