IKEA zaradi višjih ameriških carin širi proizvodnjo v ZDA
IKEA širi proizvodnjo v ZDA
Švedska IKEA namerava pridobivati več izdelkov iz tovarn v ZDA. Razlog so carine, ki jih je uvedel predsednik Donald Trump, saj zvišujejo stroške uvoza.To predstavlja velik premik za podjetje, saj se mu je delež ameriške proizvodnje v zadnjem desetletju zmanjšal. Inter IKEA je imela tovarno v Danvillu v Virginiji, a jo je leta 2019 zaprla in proizvodnjo preselila v Evropo.
Prizadevanje IKEA, da bi pridobivala izdelke bližje krajem prodaje, je del strategije širitve v ZDA, ki je njen 2. največji trg, ter v širšo regijo, kamor spadajo trgovine v Kanadi, Mehiki, Čilu in Kolumbiji. Podjetje načrtuje tudi odprtje trgovin v Kostariki in Panami.
Prednost lokalne proizvodnje je hitrejša odzivnost na spremembe povpraševanja. Načrt za večjo proizvodnjo v ZDA je bil oblikovan že pred letošnjimi povišanji carin, a je zdaj še bolj aktualen, saj je IKEA morala nekatere cene v ZDA zvišati.

IKEA povečuje lokalno proizvodnjo v ZDA z novo tovarno SBA Home
Proizvodnja v ZDA je sicer dražja, vendar je globalni transport zdaj manj predvidljiv in dražji kot pred pandemijo Covid-19.IKEA namerava kupovati več od obstoječih ameriških dobaviteljev, med katerimi je tudi podjetje Sauder Woodworking s sedežem v Ohiu, ter iskati nove dobavitelje.
SBA Home, litovski dobavitelj za IKEA, pospešuje zagon svoje prve tovarne v ZDA v Mocksvillu v Severni Karolini. Gre za 70 mio USD (približno 64,7 mio EUR) vredno naložbo, ki jo delno podpira Inter IKEA. Proizvodna zmogljivost v pretežno avtomatizirani tovarni, ki naj bi proizvedla 2 mio kosov pohištva letno, se vztrajno povečuje.
IKEA je v ZDA bolj odvisna od uvoza kot kjer koli drugje. Le 15 % izdelkov, prodanih v ameriških trgovinah, je izdelanih v ZDA. V Evropi je 70 % prodanih izdelkov proizvedenih v regiji, medtem ko je v Aziji ta delež še višji, okoli 80 %.
Glavne države za nabavo so Kitajska, Nemčija, Italija, Litva in Poljska.
Finančni izid Inter IKEA v poslovnem letu 2025
Dobiček Inter IKEA se v poslovnem letu, ki se je končalo 31. avgusta 2025, zmanjšal zaradi vpliva carin in višjih stroškov.Skupni prihodki so znašali 26,3 mlrd EUR, kar je nekoliko manj kot 26,5 mlrd EUR v poslovnem letu 2024.
Neto dobiček je znašal 1,5 mlrd EUR, kar je manj kot 2,2 mlrd EUR v letu 2024.
Skupna prodaja IKEA, ki vključuje prodajo izdelkov, hrane in storitev po franšizah, ki predstavljajo večino njenega poslovanja, se je v primerjavi z lanskim letom zmanjšala za -1 % na 44,6 mlrd EUR. Ta upad je posledica nižjih veleprodajnih cen, ki jih je Ikea uvedla leta 2024.
Družba je padec pripisala višjim stroškom nabave, vključno z višjimi ameriškimi tarifami, pri čemer je dobičkonosnost še posebej oslabela v 2. polovici poslovnega leta.
Kljub temu se je obseg veleprodaje medletno povečal za 6 %, saj so trgovci na drobno kupili več izdelkov IKEA, da bi izboljšali razpoložljivost.
Operativni stroški so bili na splošno stabilni, nekoliko so se zvišali zaradi konsolidacije maloprodajnih in gozdarskih dejavnosti v baltskih državah ter dodatne porabe za trajnost in digitalne zmogljivosti.
Rezultati IKEA Retail Baltics so bili v skladu s pričakovanji in boljši kot v prejšnjem letu.
Družba se je med letom dogovorila za nakup prvih gozdnih zemljišč v Latviji, ki obsegajo skupaj 8.000 hektarjev, da bi si zagotovila dolgoročno in odgovorno upravljano oskrbo z lesom. Prav tako je napovedala objekt za sortiranje recikliranega lesa v Kazlu Rudi v Litvi, s čimer podpira cilj 80 % recikliranega lesa v proizvodnji ivernih plošč do leta 2030.
IKEA bo v fiskalnem letu 2026 kljub zmanjšanju dobička še naprej ohranjala dostopne cene svojih izdelkov in provizij za svoje franšizojemalce in stranke.
Za poslovno leto 2026 skupina pa pričakuje zmerno rast prihodkov in obsega prodaje.
Viri:
- Factiva
- Reuters
- MarketLine
- Foto: iStock
Preberite še:
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.