Indonezija postaja privlačna za velike tehnološke naložbe
Zanimanje tehnoloških podjetij za Indonezijo narašča
Indonezija postaja privlačna destinacija za velike tehnološke naložbe. Nedavni obiski velikih tehnoloških korporacij kažejo na velik potencial Indonezije na področju tehnoloških izdelkov in storitev.- TikTok je decembra 2023 napovedal, da bo vložil 1,5 mlrd USD v nakup večine indonezijske spletne platdformne GoTo Tokopedia in njen nadaljnji razvoj.
- 17. aprila 2024 se je izvršni direktor Apple Tim Cook srečal z indonezijskim predsednikom Joko Widodo, saj namerava v državi vzpostaviti proizvodnjo iPhona.
- Manj kot 2 tedna pozneje je državo obiskal tudi vodja Microsofta Satya Nadella in napovedal, da namerava Microsoft v Indonezijo vložiti 1,7 mlrd USD v novo infrastrukturo v oblaku in v umetno inteligenco (AI).
Zanimanje tehnoloških podjetij za Indonezijo je posledica mnogih dejavnikov:
- Indonezija je s približno 277 mio prebivalcev največje gospodarstvo v jugovzhodni Aziji.
- Indonezijsko digitalno gospodarstvo cveti, kar potrjuje tudi ogromno število obetavnih novoustanovljenih podjetij ter razcvet e-trgovine in digitalnih finančnih transakcij.
- Indonezija ima veliko naravnih virov. Med drugim ima največje svetovne zaloge niklja, ključnega materiala, ki se uporablja v številnih električnih komponentah, od mobilnih telefonov do baterij za električna vozila.
- Zanimanje za Indonezijo poudarja tudi trend podjetij, ki diverzificirajo svoje poslovanje stran od Kitajske in vidijo jugovzhodno Azijo kot obetavno regijo za selitev in širitev svojega poslovanja.
Tržne priložnosti v Indoneziji
Indonezija je zaradi velikega števila prebivalstva privlačen trg za različne sektorje.EIU napoveduje, da bo država v obdobju 2024-2028 ohranila svoj položaj enega najhitreje rastočih gospodarstev v regiji, zaradi česar je privlačna destinacija za nove naložbe.
Velika večina Indonezijcev ima nizke dohodke. Leta 2023 je BDP na prebivalca znašal 5.000 USD, kar državo uvršča tik v zgornjo polovico regije. EIU napoveduje, da se bo BDP na prebivalca do leta 2028 dvignil na 6.337 USD zaradi trajne rasti, ki jo podpira razvoj industrij na koncu proizvodne verige in e-trgovine.
Vzorci potrošnje v Indoneziji so zaradi razmeroma nizkih ravni dohodka osredotočeni na blago z nizkimi cenami. Na maloprodajnem trgu še vedno prevladuje neformalna prodaja, zlasti v obrobnih provincah.
- Hitro rastoči srednji razred v državi in veliko mestno prebivalstvo vedno bolj povprašujeta po netrajnem in luksuznem blagu višje vrednosti, ki ga država večinoma uvaža.
- S hitro naraščajočim prodorom širokopasovnih povezav ter priljubljenostjo pametnih telefonov in družbenih medijev ima Indonezija ogromen potencial za e-trgovino. Zaradi relativne šibkosti plačilnih in dostavnih sistemov so takšne storitve trenutno skoncentrirane v večjih metropolitanskih območjih, predvsem v Džakarti.
- Rast turistične industrije krepi tudi maloprodajni in storitveni sektor. Urbana območja, kjer živi več kot polovica prebivalstva, so postala središče večine maloprodajnih dejavnosti.
- Indonezija ima največje muslimansko prebivalstvo na svetu, posledično raste povpraševanje po izdelkih halal v prehrambnem in zdravstvenem sektorju.
- Konkurenčen in rastoč bančni sektor ponuja znatne priložnosti za ponudnike IT in FinTech storitev. Indonezija je sredi procesa digitalne transformacije, ki bo preoblikoval ne le gospodarstvo, ampak tudi družbo.
- Nerazvita javna infrastruktura Indonezije je prednostna naloga vlade in predstavlja priložnosti v letalskem, železniškem, pomorskem in cestnem prometu, pa tudi v komunalnih infrastrukturnih projektih, kot so oskrba z vodo, sistemi za odpadno vodo in objekti za ravnanje z odpadki. Indonezijska vlada ponuja javno-zasebno partnerstvo (JZP) kot alternativno shemo financiranja pri razvoju infrastrukturnih projektov.
Slovenija je imela z Indonezijo v letu 2023 za 138 EUR blagovne menjave (od tega je bilo izvoza za 21 mio EUR). S tem se je Indonezija lani uvrstila na 46. mesto najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v blagovni menjavi.
Viri: Factiva, The Straits Times, EIU
Preberite še:
Globalni trendi na področju IKTZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.