Izboljšano potrošniško zaupanje in stabilizacija gospodarstva na Nizozemskem: signal širitvenih priložnosti za slovenska podjetja

petek, 28. november 2025
 

Zaupanje potrošnikov se je novembra 2025 ponovno izboljšalo

Nizozemski statistični urad (CBS) poroča, da se je indeks potrošniškega zaupanja v novembru 2025 izboljšal že tretji mesec zapored. Čeprav ostaja pod dolgoletnim povprečjem, je trend jasen: gospodinjstva imajo občutek, da se je splošna gospodarska klima stabilizirala, hkrati pa raste pripravljenost na večje nakupe.

Gospodinjstva so bili posebej optimistična glede:
 
  • lastnih finančnih obetov,
  • stabilizacije cen energije,
  • možnosti povečanja potrošnje v 2026,
  • zmanjšanja skrbi glede inflacije.

Ta dvig zaupanja sovpada s širšimi premiki v nizozemskem gospodarstvu, ki vstopa v fazo postopnega okrevanja.
 
Poraba gospodinjstev je bila septembra 2025 za 0,8 odstotka višja kot septembra 2024, prilagojeno za spremembe cen in koledarski učinek. Gospodinjstva so največ povečala porabo za storitve.
 
Septembra 2025 je bila skupna količina izvoženega blaga (prilagojeno za število delovnih dni) za 2,6 odstotka višja kot leto prej. Izvozni obseg je bil višji zlasti pri strojegradnji, prometni opremi ter surovi nafti in zemeljskem plinu.
 
Septembra 2025 se je obseg investicij v osnovna sredstva povečal za 2,7 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta. To je predvsem posledica večjih investicij v letala, stavbe, stroje (vključno z obrambno opremo) ter infrastrukturo.
 

Gospodarska slika “manj negativna” – stabilizacija ključnih kazalnikov

Poleg potrošnikov poročajo o bolj optimističnih trendih tudi podjetja. CBS-ov kompozitni indikator Economic Picture je ostal negativen, vendar manj negativno kot prej, kar kaže na postopno normalizacijo po treh letih volatilnosti.
 
Najbolj so k izboljšanju prispevali:
 
  • rast izvoza blaga,
  • povečana industrijska proizvodnja,
  • naraščajoča zaposlenost,
  • močnejši storitveni sektor, predvsem IT, logistika in poslovne storitve.

Industrijska aktivnost se krepi predvsem v:
 
  • farmaciji,
  • živilskopredelovalni industriji,
  • elektroniki in senzoriki,
  • proizvodnji specializirane opreme.

S tem Nizozemska krepi svojo vlogo kot stabilno evropsko gospodarsko vozlišče.
 

Učinki boljše gospodarske klime na poslovno okolje

Izboljšano potrošniško in poslovno zaupanje ima več posledic:
 
  • podjetja načrtujejo več investicij, zlasti na področju digitalizacije, kibernetske varnosti in avtomatizacije,
  • zaposlovanje ponovno raste, z močnim povpraševanjem po tehničnih in IT profilih,
  • potrošniki so bolj pripravljeni na nakupe trajnih dobrin, kar spodbuja maloprodajo, e-trgovino in logistiko,
  • izvozna dinamika se stabilizira, kar koristi tudi podjetjem v evropskih dobavnih verigah.

Ta širši pozitivni premik je pomemben za vsa podjetja, ki delujejo v ali s Nizozemsko, saj nakazuje bolj predvidljive tržne razmere v letu 2026.

 

Priložnosti za slovenska podjetja

Glede na najnovejše podatke CBS se odpira več priložnosti, ki jih lahko slovenska podjetja izkoristijo:
 

Digitalne rešitve in IT

Rast zaupanja podjetij povečuje povpraševanje po:
 
  • avtomatizaciji,
  • upravljanju podatkov,
  • AI-rešitvah,
  • kibernetski varnosti,
  • digitalni identiteti in modernizaciji procesov.
 

Industrijska oprema in mehatronika

Ker se nizozemska industrijska proizvodnja krepi, se povečuje povpraševanje po:
 
  • senzorskih sistemih,
  • avtomatizaciji procesov,
  • visoko specializirani proizvodni opremi,
  • MRO-storitvah.
 

Logistika in e-commerce

Večje potrošniško zaupanje krepi spletno trgovanje, kar odpira priložnosti za:
 
  • rešitve za optimizacijo dostave,
  • hladno verigo,
  • skladiščno avtomatizacijo,
  • sistemske integracije logističnih platform.
 

Svetovanje in ESG

Podjetja zaradi izboljšanih kazalnikov ponovno investirajo v:
 
  • trajnost,
  • ESG-poročanje,
  • energetsko učinkovitost,
  • prestrukturiranje dobavnih verig.
 

Priporočila za slovenska podjetja

 
  • Spremljajte sektorje z največjo rastjo: IT, industrija, logistika, maloprodaja.
  • Gradite partnerstva, saj Nizozemska v obdobju rasti močno podpira inovacije in čezmejno sodelovanje.
  • Izpostavite digitalno transformacijo in trajnost, ker sta to prioriteti, ki ju izpostavljata tako CBS kot nizozemska nacionalna politika.
  • Vstopite na trg pravočasno, saj se pričakuje, da se bo povpraševanje v 2026 še dodatno okrepilo.

Stabilizacija in izboljšanje gospodarske slike Nizozemske omogočata slovenskim podjetjem vstop na rastoč, podatkovno usmerjen in tehnološko napreden trg.

 
Viri (APA format)
 
 
Pripravil:

Luka Šinkovec
Slovene Dutch Business Platform (SDBP)
e-naslov: partners@sdbp.eu


 

Poglejte še:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: