Kako postati uspešen izvoznik?

torek, 26. november 2013

Za uspešen prodor na tuje trge so poleg vizije, poguma, iznajdljivosti, pomoči pristojnih institucij in dobrih kontaktov potrebna tudi specifična znanja.

Nekateri podjetniki ustrezno izobrazbo pridobijo v okviru študijskega procesa, dodatne izkušnje prinese praksa, pomembno pa je tudi, da podjetja za izobraževanje zaposlenih skrbijo tudi v okviru delovnega procesa, še posebej, ko se odločijo za izvoz.

Pomena izobraževanja se zaveda tudi Spirit Slovenija, javna agencija, ki zainteresiranim podjetjem oz. njihovim zaposlenim, ki izpolnjujejo predpisane pogoje, sofinancira sodelovanje v mednarodnem izobraževalnem programu International Trade Management (ITM).

Program je namenjen mlajšim zaposlenim na izvoznih oddelkih malih in srednje velikih podjetjih. Omogoča kombinacijo praktičnega in akademskega izobraževanja, udeleženci pa v okviru programa izdelajo podroben izvozni načrt, pridobijo dodatna znanja s področja mednarodnega poslovanja, nova poznanstva …

Ustanovitelj švedske fundacije ITM Worldwide, glavne izvajalke programa, Hasse Karlsson je pojasnil, da so omenjeni program izoblikovali z namenom, da bi malim in srednje velikim podjetjem pomagali odpraviti ovire pri internacionalizaciji, npr. pomanjkanje kadrov s primernimi veščinami.

Rezultati kažejo, da se izvoz v podjetjih, ki sodelujejo v programu, krepi. Izobraževanje s področja trgovine in izvoza zato velja za najbolj učinkovit način za povečanje izvoza v malih in srednje velikih podjetjih, je povedal Karlsson, ki se je v Ljubljani pred kratkim udeležil podelitve diplom novi generaciji udeležencev programa ITM.

Video posnetek: Kako postati uspešen izvoznik? ITM Worldwide Fundation (you tube)