Kitajska vztrajno povečuje svojo prisotnost v iranski avtomobilski industriji

9. maj 2018

Avtomobilska industrija v Iranu zopet pridobiva na veljavi. Njena proizvodnja je raznolika in ni več odvisna od vozil lokalnih proizvajalcev IKCO in SAIPA. Potrošniki imajo na voljo vse večjo izbiro, kar je posledica naložb kitajskih proizvajalcev in odprave sankcij leta 2016.

Po ukinitvi sankcij proti Iranu v začetku leta 2016 se je avtomobilska industrija v državi znatno opomogla. Proizvodnja lahkih vozil se je v lanskem iranskem letu (od 21. marca 2017 do 20. marca 2018) povečala za 13,6 % na 1,51 mio enot, kar pa je še vedno manj kot pred petimi leti, ko so proizvedli 1,6 mio teh vozil.

Največ sta za ponoven vstop na trg bo odpravi sankcij naredila PSA in Renault. V tem času se je močno okrepila prisotnost kitajskih blagovnih znamk na trgu. V lanskem iranskem letu so v Iranu proizvedli 181.000 vozil več kot leto poprej. Od tega povečanja so blagovne znamke kitajskega izvora predstavljale 37,5 %, francoske blagovne znamke 26,3 %, iranske blagovne znamke 19 %, korejske 11,3 % in japonske 5,9 %. Pomembno je tudi dejstvo, da je kitajski proizvajalec BAIC pravkar podpisal pogodbo za proizvodnjo 100.000 svojih vozil letno z lokalno skupino Diar Khodro.

Medtem ko so kitajska prizadevanja v iranski avtomobilski industriji precejšnja, v proizvodnji še vedno prevladujeta domača proizvajalca IKCO in SAIPA. IKCO je lani proizvedel skoraj 712.000 lahkih vozil, od tega jih je bilo nekaj več kot 494.000 francoskega porekla, vključno z blagovno znamko Tondar. Proizvajalec SAIPA je izdelal okoli 662.000 lahkih vozil, od tega večino malih avtomobilov Nasim/Saba. Po navodilu iranske vlade je IKCO v zadnjih letih stalno preusmerjal svojo proizvodnjo izven Teherana, saj si vlada  prizadeva zmanjšati brezposelnost v manjših iranskih mestih. Najnovejša primera te politike sta novi tovarni; ena v mestu Semnan, ki jo upravlja združenje IKCO Farda Auto in ena v mestu Sahneh, ki jo upravlja IKCO Kermanshah. Obe tovarni proizvajata model Pars, ki je izpeljanka modela Peugeot 405.

Lani je imel iranski avtomobilski sektor lahkih vozil šest proizvodnih skupin, kjer prevladujeta IKCO in SAIPA. Skupaj sta predstavljala 90,7 % celotne proizvodnje. Tretja največja proizvodna skupina je Kerman, ki je lani proizvedla nekaj manj kot 114.000 lahkih vozil, kar je 15,2 % več kot v predhodnem letu.

Iranska avtomobilska industrija je nekoliko ločena od svetovne avtomobilske industrije, vendar vseeno ni imuna na mednarodne trende in razvoj. Tako je tudi v Iranu vse večje povpraševanje po vozilih SUV. Pred petimi leti je segment vozil SUV imel samo 1,9 % delež proizvodnje, v preteklem iranskem letu pa se je ta delež povečal na 9,2 %. Največ je k rasti sektorja vozil SUV prispevala kitajska znamka Dongfeng H30 Cross. IKCO jih je proizvedel skoraj 31.000. Druga kitajska vozila SUV na trgu so še JAC S5 in MVM X22, ki ju proizvaja Kerman, Haima S, ki ga proizvaja IKCO in Changan CS35, ki ga proizvaja SAIPA. Na trgu sta še dve ne-kitajski SUV vozili; Suzuki Vitara in PSA 2008, ki ga tudi proizvaja IKCO.

Vir: Aroq

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije