Leto 2021 je bilo prelomno za trg osebnih računalnikov
Leto 2021 je bilo prelomno leto za globalni trg osebnih računalnikov, saj se je obseg prodaje v tem letu povečal za 9 % na nekaj manj kot pol milijarde enot kljub upadu prodaje v Q4 2021.
Po podatkih raziskave Canalys, se je obseg prodaje v Q4 2021 sicer zmanjšal za -7 % na 133,7 mio enot. Prodaja tabličnih računalnikov se je v zadnjem četrtletju 2021 zmanjšala za -21 % na 41,9 mio enot, medtem ko se je prodaja chromebook računalnikov v tem obdobju zmanjšala za -66,3 % na 4 mio enot.
V celotnem letu 2021 se je prodaja chromebook računalnikov povečala za 10 %, medtem ko je bila prodaja tabličnih računalnikov skoraj nespremenjena in se je povečala za zgolj 1,6 %.

Na celotnem trgu osebnih računalnikov (vključno z namiznimi, prenosnimi in tabličnimi računalniki) je Lenovo v Q4 2021 ohranil največji tržni delež, saj je v tem obdobju prodal 26,5 mio enot. Apple je pristal na 2. mestu s 24,3 mio prodanih računalnikov, 3. mesto je zasedel HP, 4. mesto Dell, 5. mesto pa Samsung.
Apple je na lestvici ohranil vodilno vlogo na trgu tabličnih računalnikov s 16,4 milo prodanih iPadov, kar predstavlja -14 % medletni upad. Samsung je zasedel 2. mesto s 6,8 mio prodanih enot v Q4 2021. Lenovo je s 4,7 mio prodanih enot leta 2021 prvič zabeležil upad prodaje tabličnih računalnikov na medletni ravni. Lestvico prvih 5 sta zaokrožila Amazon in Huawei z obsegom prodaje 4 mio in 2,2 mio enot.
Analitiki Canalys pojasnjujejo, da je bila upočasnitev prodaje v Q4 2021 pričakovana glede na omejitve ponudbe, ki zavirajo rast.
Ocenjujejo, da bo prodaja tabličnih računalnikov v prihodnjih četrtletjih dosegala umirjeno rast, saj se razmere na trgu počasi stabilizirajo in uporabniki, ki so kupili tablične računalnike v zadnjih 18 mesecih, ne bodo potrebovali novih.
Viri: Factiva, Electronics Bazaar
Več informacij o globalnih trendih na področju IKT