Modra barva postaja nov simbol trajnosti v poslovnem svetu

četrtek, 21. avgust 2025
 

Modra je nova zelena - kako je ta barva postala novo znamenje korporativne trajnosti

Modra barva postaja novo prepoznavno znamenje trajnosti v poslovnem svetu. Podjetja iz finančnega, avtomobilskega, tehnološkega in energetskega sektorja jo vse pogosteje vključujejo v svojo vizualno identiteto, saj z njo želijo sporočati zaupanje, inovativnost in okoljsko odgovornost.

V Španiji ima na primer že več kot 60 % družb iz indeksa Ibex 35 (referenčni borzni indeks Bolsa de Madrid, glavne španske borze) logotipe, kjer prevladuje modra barva. Na primer banki BBVA in CaixaBank, Acerinox (proizvodnja izdelkov iz nerjavečega jekla), Amadeus (IT consulting), Sacyr (gradbeništvo), Grifols (biotehnologija), Fluidra (gradbeni materiali) in Telefónica (operater mobilne tehnologije), ali pa modra nastopa kot sekundarna barva, kot na primer pri podjetjih Naturgy (energetika), Unicaja (banka) in Repsol (energetika). Nazoren primer je družba Cepsa, ki se je konec leta 2024 preimenovala v Moeve (energetika) in na vseh svojih črpalkah ter servisih rdečo barvo nadomestila s svetlo modro.





V britanskem svetovalnem podjetju Design Bridge & Partners, kjer sodelujejo z globalnimi blagovnimi znamkami, kot so Microsoft, Coca-Cola ali Iberia pojasnjujejo, da nekateri sektorji, kot so bančništvo, farmacija ali tehnologija, modro barvo uporabljajo že dolgo, saj simbolizira zaupanje, stabilnost in inovacije.

V avtomobilski industriji pa je modra barva precej nov pojav. Graditi se začenja nov vizualni jezik, ki se odmika od fosilnih goriv in v tem kontekstu modra barva prevzema glavno vlogo. Nekateri avtomobilski proizvajalci so modro barvo že vključili v svoje oglaševalske kampanje, da bi poudarili čisto tehnologijo, inovativnost in učinkovitost. Na primer BMW s svojo električno linijo BMW i, Hyundai z modelom Ioniq 5 in Renault z modelom Zoe.

Marketinški strokovnjaki so mnenja, da je barva eno najmočnejših orodij pri oblikovanju percepcij občinstva. Pogosto ima celo večji vpliv na zaupanje potrošnikov kot same informacije o izdelku. In modra barva je vedno bolj povezana z idejo trajnostne prihodnosti.
 

Zelena je izgubila moč

Da modra barva postopno nadomešča zeleno kot simbol trajnosti, potrjujejo tudi na Kalifornijski univerzi v Berkeleyju, kjer med drugim proučujejo tudi psihologijo barv. Po njihovem mnenju modra še bolj kot zelena izraža povezanost z naravo, saj prikliče univerzalne elemente, kot sta voda in nebo.

Raziskovalci z Univerze v Vigu v Španiji poudarjajo, da je zelena barva izgubila prepričljivost prav zaradi pretirane uporabe. Ker so podjetja z zeleno barvo označevala vse izdelke kot eko in trajnostne, se je sporočilo izpraznilo. Podjetja zato iščejo nove dražljaje in svež način nagovarjanja potrošnikov.

Če zelena običajno pomeni naravno in organsko, pa modra izraža širši pristop, povezan tudi z iskrenostjo in preglednostjo. To pojasnjuje, zakaj modra barva prevladuje v identiteti korporativnih velikanov, kot so Bank of America, Ford, IBM, HP, PayPal ali Boeing, pa tudi pri podjetjih, ki želijo poudariti profesionalnost, denimo pri LinkedInu.
 

Drage preobrazbe, a dolgoročno naložba

Sprememba barve pa ni enostavna odločitev. Takšen drastičen premik v barvah zahteva ogromno investicijo, zlasti pri multinacionalkah s fizično prisotnostjo.

Britansko energetsko družbo BP, ki je v začetku 2.000-ih svoj logotip spremenila iz črne v zeleno, je preobrazba stala več kot 200 mio USD.

Pri menjavi barve gre za transformacijo fizičnih in digitalnih elementov ter celotne blagovne izkušnje. V panogah, kot so letalstvo, bančništvo ali energetika, kjer obstajajo pisarne, terminali in bencinske črpalke, so stroški izjemno visoki. Zato mora biti za spremembo jasen strateški razlog.

A to je lahko dobra naložba, ki dolgoročno prinese koristi, čeprav je tveganje vedno prisotno.
 

Digitalizacija prinaša svobodo barv

Digitalizacija je barvne spremembe močno olajšala. Podjetja brez fizične prisotnosti si lahko privoščijo uporabo odtenkov, ki so bili v preteklosti pri blagovnih znamkah zelo redki, na primer turkizni, rumeni, vijolični ali izrazito svetlo modri.

Včasih je bilo ključno, da so bile barve enostavne za tisk, danes pa je na zaslonih veliko več svobode.

Medtem ko temno modra ostaja znak trdnosti tradicionalnih znamk, kot sta Samsung ali Ford, številne mlade blagovne znamke in zagonska podjetja, na primer Glovo (dostava hrane) ali Cabify (storitve taksijev), posegajo po živih barvah, ki jim omogočajo drugačen, sodobnejši način komunikacije.



Viri:
  • Factiva
  • CE NoticiasFinancieras
  • Foto: Moeve.es, iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije

Se EU oddaljuje od trajnosti?

Poslovno okolje Španije


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: