Na Portugalskem so plače v porastu, narašča tudi osebna potrošnja

četrtek, 14. avgust 2025

Portugalci več trošijo za prosti čas, restavracije in elektroniko

Letno poročilo Consumer Signals 2024, ki ga je pripravila svetovalna hiša Deloitte kaže, da se potrošnja Portugalcev povečuje, zlasti pri neživilskih izdelkih.

Ta trend v največji meri oblikujejo potrošniki, stari od 18 do 34 let. Poleg tega več kot polovica potrošnikov v tej starostni skupini verjame, da se jim bo finančno stanje v letu 2025 izboljšalo. Enako optimistično razmišljajo tudi v starostni skupini nad 55 let.

Odrasli (35–54 let) in starejši (nad 55 let) so v letu 2024 svoje izdatke večinoma namenili za živila in stanovanje, mladi (18–34 let) pa za živila, za prosti čas, zabavo in potovanja.

Vse več prednosti pri nakupu dajejo Portugalci dobremu počutju in izkušnjam, ki imajo smisel znotraj nadzorovanega proračuna.

Poročilo vključuje tudi podatke o portugalskih potovalnih in turističnih navadah. Leta 2024 so Portugalci spremenili prioritete in zmanjšali zanimanje za hotelske nastanitve ter mednarodne lete, za razliko od evropskih potrošnikov, ki so pokazali rahlo povečanje zanimanja za tovrstna potovanja.
Med segmenti potovanj ali prostega časa, v katere so Portugalci najbolj pripravljeni vlagati, so nastanitve (43 %) in letalska potovanja (34 %). Med tistimi, ki načrtujejo vlaganje v potovanja v bližnji prihodnosti, jih večina raje izbere potovanja na bolj oddaljene destinacije in zunaj glavne sezone.

Portugalski potrošniki postajajo bolj strateški, selektivni in zahtevni.

Odločitev za nakup vozila na Portugalskem je v veliki meri še vedno finančno premišljena. Zamenjavo vozila najpogosteje spodbudi visok strošek vzdrževanja obstoječega vozila, še posebej pri odraslih (35–54 let) in starejših ( nad 55 let). Stopnja uporabe električnih vozil med portugalskimi potrošniki ostaja nizka in zadržana zaradi ovir, kot sta cena in zaznana vrednost.

Najbolj bodo v prihodnje uspevala področja, kot sta tehnologija in dobro počutje, saj gre za naložbe, ki jih portugalski potrošniki zaznavajo kot trajne in smiselne. V turizmu bo rast temeljila predvsem na poudarku na personalizirani izkušnji in resnični vrednosti. Avtomobilski sektor pa bo moral premagati izzive stroškov in infrastrukture, da bi spodbudil električno mobilnost.
 

Število Portugalcev z več kot 3.000 EUR neto plače se je v 2 letih podvojilo

Analiza podjetja Randstad Portugal, ki temelji na podatkih Državnega statističnega inštituta INE kaže, da se je na Portugalskem število strokovnjakov z neto mesečno plačo nad 3.000 EUR v zadnjih 2 letih podvojilo, s 51.800 na 98.300 oseb, kar je najvišja številka doslej za ta plačni razred na Portugalskem.
Kljub temu ti strokovnjaki še vedno predstavljajo le 2 % zaposlenega prebivalstva, kar kaže, da je ta rast, čeprav pomembna, osredotočena na manjšino delavcev.

Kljub stalni rasti portugalskega trga dela in padca stopnje brezposelnosti na 5,9 % pa plačna neenakost narašča.
Povprečne plače vodij in direktorjev so 63 % višje od nacionalnega povprečja, medtem ko so plače nekvalificiranih delavcev in kmetov občutno nižje in so 37 %, oziroma 27 % pod povprečjem.

V Q2 2025 je povprečna neto plača na Portugalskem dosegla 1.264 EUR, kar je 1,1 % povečanje na letni ravni.
Zaposleni v obrambnem sektorju so zabeležili največje četrtletno (+13,2 %) in letno (+18,9 %) povečanje plač. Nasprotno pa so zaposleni v segmentu osebnih storitev, prodajalci, ter delavci v industriji in gradbeništvu, zabeležili rahel padec plač v višini –0,6 %).

V zadnjem desetletju so svoje prihodke najbolj povečali zaposleni v obrambnem sektorju (+71,6 %), upravljavci strojev (+67,9 %) in nekvalificirani delavci (+66,6 %).

Skupno število zaposlenih je v Q2 2025 doseglo nov rekord – 5.248.300 strokovnjakov. Stopnja brezposelnosti je padla na 5,9 %, kaj je najnižja stopnja v zadnjih 2 letih.
Največ je k ustvarjanju novih delovnih mest prispeval storitveni sektor, zlasti nastanitvene in gostinske dejavnosti (+6,7 %) ter logistika (+6,9 %).
Po starostnih skupinah je bilo največje povečanje med zaposlenimi, starimi med 25 in 34 let (+18.000 zaposlenih), ter v skupini starih med 65 in 89 let (+16.800 zaposlenih ali +7,5 %)

V Q2 2025 se je opazno povečalo tudi število zaposlenih na daljavo, in sicer na 12.800 strokovnjakov, kar predstavlja 20,9 % vseh zaposlenih v državi. Največji delež dela na daljavo je v širši Lizboni (32,7 %), medtem ko ima Azorsko otočje najnižji delež, le 9,1 %.

Poslovne priložnosti na portugalskem trgu

Portugalska je politično stabilna država, stopnja kriminala je razmeroma nizka, prebivalstvo pa je visoko izobraženo. Tako fizična kot IT infrastruktura sta dobro razviti, stroški poslovanja na Portugalskem pa so bistveno nižji kot v drugih državah Zahodne Evrope.

Gospodarski razvoj se precej razlikuje po regijah. Bogatejše regije, ki obdajajo prestolnico Lizbono in Porto, kažejo enake osnovne značilnosti kot večina drugih razvitih regij EU, medtem ko so revnejše podeželske regije v južnem Alenteju in severni notranjosti, še vedno vezane na kmetijstvo. Migracija iz notranjosti v bogatejša obalna območja se bo v prihodnjih 5 letih nadaljevala, kar lahko poveča povpraševanje po osnovnih proizvodih in storitvah.

Najbolj perspektivni sektorji so:

  • IKT:  Portugalska je postala vroča destinacija za tehnološke start-upe, še posebej v Lizboni in Portu. Država ima naraščajoče število tehnoloških središč in inkubatorjev, kot je Lisbon Startup Hub, ki spodbuja inovacije in privablja mednarodne investicije. Povpraševanje po programski rešitvah, kibernetski varnosti in IT svetovanju narašča, saj podjetja nadaljujejo z digitalizacijo. S stabilnim regulativnim okoljem je sektor fintech v Portugalski rastel, še posebej na področjih, kot so digitalno bančništvo, plačila in kriptovalute.
  • Obnovljivi viri energije: Portugalska je na področju obnovljivih virov energije v vrhu evropskih držav, še posebej v sončni in vetrni energiji. Obstajajo možnosti tako na področju proizvodnje energije kot tudi tehnoloških inovacij v zelenih tehnologijah.
  • Turizem:  Portugalska je postala ena izmed najboljših turističnih destinacij v Evropi, še posebej v Lizboni, Portu, Algarveu in Madeiri. Obstajajo priložnosti v sektorjih hotelirstva, potovanj in luksuznega turizma.
  • Avtomobilska industrija: Avtomobilski sektor na Portugalskem sestavlja 32.200 podjetij, ki proizvajajo avtomobile in sestavne dele ter ustvarjajo 152.000 neposrednih delovnih mest. Trg je odprt za vse izdelke z najsodobnejšo tehnologijo. Priložnosti predstavljajo segmenti električnih vozil, aplikacije za mobilnost in proizvodnja baterij za električna vozila.


 
Viri:
  • Factiva
  • CE NoticiasFinancieras
  • MarketLIne Industry Profiles
  • INE
  • MBMR (Mavericks Business & Market Research)
  • Foto: iStock

 
Preberite še:

Poslovno okolje Portugalske


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: