Načrt za preoblikovanje prometne infrastrukture na Tajskem
Obsežen načrt ministrstva za promet se osredotoča na gradnjo terminalov za križarjenja, novih letališč in kopenskega mostu
Tajska vlada je razkrila obsežen načrt za preoblikovanje prometne infrastrukture v državi, s čimer se želi postaviti kot osrednje logistično središče v jugovzhodni Aziji. Ta načrt vključuje vrsto ambicioznih mega projektov, ki zajemajo kopenski, pomorski in zračni promet.

Namestnica ministra za promet, Manaporn Charoensri, je predstavila strateško vizijo vlade.
Načrt ministrstva vključuje razvoj novih pristanišč, letališč ter inovativni projekt kopenskega mostu, ki obljublja revolucijo regionalnih ladijskih poti.
Ključni projekti vključujejo gradnjo treh novih pristanišč in dveh novih letališč, s posebnim poudarkom na oblikovanju namenskih terminalov za križarjenja v Pattayi, Phuketu in Koh Samuiju. Vlada predvideva, da bi ti terminali lahko povečali prihodke luksuznih križarjenj za sedem do osemkrat.
Ministerstvo je poudarilo, da Tajska, kljub temu, da je bila zadnjih 10 let najboljša destinacija na svetu in je prejela nagrado "Destinacija leta 2025", še ni v celoti izkoristila svojega potenciala kot turistično središče.
Po statističnih podatkih ima Tajska tretje največje število luksuznih križarjenj v regiji, z letno stopnjo rasti 14 odstotkov. Vendar Tajska nima posebnega terminala za križarjenja, saj ladje pogosto pristajajo v pristaniščih Bangkok, Laem Chabang, Koh Samui in Phuket, kar predstavlja težave za turiste.
Projekt kopenskega mostu v provincah Chumphon in Ranong predstavlja inovativen pristop. S povezovanjem železniških omrežij želi projekt zmanjšati transportne stroške za 15-20 % in skrajšati tranzitne čase za štiri do pet dni, kar bi lahko Tajsko postavilo kot novo globalno ladijsko središče.
Letalski promet je prav tako ključnega pomena. Mednarodno združenje letalskih prevoznikov ocenjuje, da bo leta 2035 na Tajsko z letalom potovalo 240 milijonov potnikov. V odgovor na to potekajo načrti za razširitev letališča Suvarnabhumi ter razvoj novih mednarodnih letališč v Chiang Maiu, Phuketu in dveh dodatnih lokacijah: letališču Lanna na severu in letališču Andaman na jugu.

Ti projekti prihajajo v ključnem času, saj Tajska želi izkoristiti svoj strateški položaj v središču jugovzhodne Azije.
Ker trenutno premalo izkorišča svojo geografsko prednost, država upa, da jo bodo te infrastrukturne naložbe spremenile v primarno tranzitno točko za regionalna in mednarodna potovanja ter trgovino.
Ministerstvo je poudarilo pomen pospešitve teh projektov in izpostavilo, da Tajska še ni v celoti izkoristila svoje geografske prednosti, da je v središču držav ASEAN. Lokacija Tajske sredi jugovzhodne Azije ji daje potencial, da postane središče potovanj in ladijskega prometa v regiji.
Če se bo Tajska razvila kot prometno središče, bodo ljudje z vsega sveta, ki potujejo v jugovzhodno Azijo, najprej prehajali skozi Tajsko, nato pa prestopili do končnih ciljev ali pa bo blago poslano v druge države v regiji prek tajskega transportnega omrežja.
Pripravil:
Slovenski poslovni klub Tajska
e-naslov: maeotrading@gmail.com