Nizkocenovne letalske družbe pripravljene na povratek v Ukrajino

torek, 09. december 2025


Evropske nizkocenovne letalske družbe pospešeno pripravljajo strategije za vrnitev v Ukrajino, kamor se nameravajo vrniti takoj po morebitnem mirovnem sporazumu z Rusijo.

Ponovna vzpostavitev komercialnega letalskega prometa bi odprla vrata vrnitvi prebivalcev, obnovitvenim projektom ter, kot ocenjujejo nekateri prevozniki, tudi razcvetu t. i. turizma ob nesrečah, kjer turisti obiskujejo območja, ki so jih prizadele naravne ali človeške katastrofe.
 

Trg, ki čaka na ponovno vzpostavitev

Leta 2019, ko je letalski promet dosegal svoj predpandemični vrhunec, je v Ukrajino letelo približno 15 mio potnikov. Po podatkih letalskega svetovalnega podjetja Cirium je ta številka leta 2021 znašala okoli 10,8 mio.

Prevozniki ocenjujejo, da se bo povpraševanje po letalskih povezavah po koncu konflikta hitro povrnilo.
 

Wizz Air načrtuje širitev flote v Ukrajini

Wizz Air, eden največjih tujih prevoznikov v Ukrajini pred rusko invazijo, namerava po mirovnem sporazumu hitro razširiti svoje delovanje.

V 2 letih želi v državo namestiti 15 letal, v 7 letih pa povečati floto na 50 letal.

Odprtje ukrajinskega zračnega prostora predstavlja pomembno poslovno priložnost, saj bi se družba lahko hitro vrnila na trg.

Wizz Air, s sedežem na Madžarskem, je bil 3. največji letalski prevoznik, za ruskim Aeroflotom in ukrajinskim Windrose, ki je deloval v državi pred rusko invazijo leta 2022, zaradi katere so morale mednarodne letalske družbe prenehati z delovanjem.

Leta 2021 je Wizz Air opravil več kot 5.000 letov v Ukrajino.


 

Ryanair pripravljen na ponovni zagon v 2 tednih

Ryanair medtem izpostavlja svojo operativno fleksibilnost. Izvršni direktor Eddie Wilson pojasnjuje, da bi lahko podjetje lete v Ukrajino ponudilo že v 2 tednih po odprtju zračnega prostora.

Ryanair ima letala nameščena na 95 letališčih po Evropi, kar mu omogoča hitro vzpostavitev prog iz različnih baz, ne da bi posegal v obstoječe omrežje.

Pred zaprtjem ukrajinskih letališč je Ryanair letno prepeljal približno 1,5 mio potnikov, po normalizaciji razmer pa načrtuje rast do 4 mio potnikov na leto.


 

EasyJet opazuje trg, a letal v Ukrajini ne bo stacioniral

EasyJet, ki pred vojno v Ukrajino ni letel, prav tako proučuje možnosti za vstop na trg.

Izvršni direktor Kenton Jarvis poudarja, da bo država po mirovnem sporazumu eno največjih obnovitvenih območij v Evropi. To bo ustvarilo novo povpraševanje tako med domačini, ki se bodo vračali, kot med strokovnjaki in podjetji, ki bodo sodelovali pri obnovi infrastrukture.

Kljub zanimanju EasyJet kratkoročno ne načrtuje stacioniranja letal v Ukrajini.
 

Letenje nad Ukrajino je še vedno nevarno

Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) še naprej svetuje, naj letalske družbe ne preletavajo ukrajinskega zračnega prostora in ne pristajajo v državi.

Opozarjajo, da so zračni prostor in kritična infrastruktura še vedno izpostavljeni vojaškim aktivnosti ter s tem tveganjem napačne identifikacije civilnih letal.
 
Viri:
  • Factiva
  • CE NoticiasFinancieras
  • Luxembourg Times
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike

Poslovno okolje Ukrajine
 

Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: