Nov nizozemski model globalnih dobavnih verig
Premik od proizvodnje k storitvam v nizozemskem gospodarstvu
Nizozemska je v zadnjem desetletju postala eno izmed najpomembnejših evropskih vozlišč za storitveno usmerjene globalne verige vrednosti (GVC). OECD v svojem poročilu za leto 2025 izpostavlja, da se nizozemsko gospodarstvo premika od klasične proizvodnje k visoko specializiranim storitvam, kot so raziskave in razvoj (R&D), digitalne storitve, logistika, podatkovna infrastruktura, trženje in upravljanje dobavnih verig.
Ta premik je posledica treh dejavnikov:
- digitalizacija in avtomatizacija, ki omogočata selitev operacij v storitveno sfero;
- močna logistična infrastruktura, ki Nizozemsko postavlja kot evropsko vozlišče;
- rast podjetij, ki delujejo v tehnološko intenzivnih sektorjih, kot so zdravstvena tehnologija, agrotech, fintech in energetske inovacije.
Prednosti nizozemskega storitvenega ekosistema
V nizozemskem modelu GVC storitve ustvarjajo več kot 75 % dodane vrednosti, kar državo uvršča med najnaprednejše storitvene ekonomije v EU. Glavne prednosti za tuje podjetja so:
- visoko razvita digitalna infrastruktura (med najhitrejšimi v Evropi),
- dostop do mednarodnih talentov,
- močna prisotnost multinacionalk, ki ustvarjajo potrebe po podpornih storitvah,
- stabilno in predvidljivo poslovno okolje, podprto z evropskimi regulativami.
Za slovenska podjetja to pomeni, da lahko postanejo del dobavne verige kot zunanji ponudniki specializiranih storitev.

Priložnosti za slovenska podjetja
Slovenska podjetja lahko izkoristijo več segmentov storitvenega nizozemskega trga:
- IT in programske storitve: povpraševanje po kibernetski varnosti, podatkovnih platformah, oblačnih rešitvah in AI storitvah narašča.
- Raziskave in razvoj (R&D): slovenska visokotehnološka podjetja se lahko vključijo v projekte na področju robotike, napredne proizvodnje, bioznanosti in energetike.
- Digitalni marketing in e-commerce: zaradi močne logistike (Rotterdam, Schiphol) je Nizozemska idealna lokacija za evropsko e-trgovino.
- Logistične in procesne storitve, kot so optimizacija dobavnih verig, trajnostne rešitve in avtomatizacija skladišč.
- Svetovalne storitve in projektno vodenje, zlasti na področju ESG, trajnostnega prehoda in digitalne transformacije.
Slovenska podjetja, ki ponujajo nišne rešitve, lahko vstopijo kot takojšnji “enabling partnerji” v sektorjih, kjer se nizozemske multinacionalke širijo.
Partnerstva, podporne platforme in vstopne točke
Za uspešen vstop na nizozemski storitveni trg je ključno oblikovanje partnerstev. Priporočljive vstopne točke vključujejo:
- Holland International Distribution Council (HIDC) za logistične storitve,
- Amsterdam Smart City in The Hague Security Delta za digitalne in kibernetske tehnologije,
- Brainport Eindhoven za tehnološki R&D,
- Netherlands Foreign Investment Agency (NFIA) za podporo tujim podjetjem.
Slovenska podjetja se lahko povezujejo tudi prek evropskih programov kot na primer Digital Europe.
Viri (APA format)
OECD. (2025). Economic Survey of the Netherlands 2025. Retrieved October 31, 2025
Holland International Distribution Council. (2024). Logistics and Services in the Netherlands. Retrieved October 31, 2025
Netherlands Foreign Investment Agency. (2024). Why the Netherlands leads in service-based economies. Retrieved October 31, 2025
Luka Šinkovec
Slovene Dutch Business Platform (SDBP)
e-naslov: partners@sdbp.eu
Poglejte še:
Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujiniZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.