Obeti za pomorski transport v letu 2023

torek, 03. januar 2023
 

Upad segmenta kontejnerskega prevoza

Na trgu kontejnerskih ladij je od druge polovice leta 2020 prišlo do obdobja neverjetno visokih stopenj rasti in dobičkonosnosti, vendar sedaj že od začetka leta 2022 cene kontejnerskega tovora padajo.

Slabi makroekonomski obeti in visoka inflacija so močno vplivali na povpraševanje potrošnikov, kar je zmanjšalo obseg trgovine, medtem ko je zmanjšanje zastojev v pristaniščih povečalo zmogljivost kontejnerskega prevoza.

Linijske družbe so se trudile zmanjšati obseg storitev in praznih plovb, a to vseeno ni bilo dovolj, da bi se cene prevozov vrnile na normalne ravni. Čeprav je to dobrodošla novica za podjetja in potrošnike, pa se linijskim družbam dobički znižujejo.

Glavni globalni konkurenti v pomorskem transportu so v začetku leta 2022 poročali o rekordnih dobičkih, vendar panoga priznava, da takšnih številk ne pričakuje več. 

Trgi so se na to hitro odzvali. Borzna vrednost kontejnerskih prevoznikov se je do konca leta 2022 približno prepolovila.
 
Cene zakupa kontejnerskih ladij so v Q3 2022 močno padle. Zakup 20 ft (1.700 TEU) ladje je sredi leta 2022 stal več kot 60.000 USD na dan, zdaj pa znaša cena zakupa take ladje le 15.000 USD.

Trenutni obeti za segment kontejnerskega prevoza niso najboljši. Kljub povečanemu povpraševanju je zaradi nestabilnega trga za kontejnerske družbe preveč tvegano povečati prevozne kapacitete.

 
 
 

Razcvet segmenta tankerskih prevozov 

Segment tankerskih prevozov je močno narasel po začetku vojne v Ukrajini, ki je močno spremenila trgovinske vzorce zaradi sankcij na ruski izvoz. Povečalo se je povpraševanje po tonskih miljah, s številnimi novimi dolgimi potmi, ki so nadomestile krajše.

Veliki tankerji za surovo nafto zdaj zaslužijo več kot 100.000 USD na dan, medtem ko so cene časovnega zakupa na najvišji ravni od začetka leta 2020.

Za lastnike tankerjev so obeti dokaj pozitivni. Naročila novih tankerjev, kot odstotek flote, so najnižja v zgodovini, ladjedelnice pa imajo velike zaostanke pri gradnji ladij za prevoz kontejnerjev in ladij za utekočinjeni zemeljski plin. Zaradi prezasedenosti kapacitet ladjedelnic v naslednjih nekaj letih ni pričakovati gradnje novih tankerjev.

To se odraža tudi na cenah delnic. Te so se lastnikom tankerjev za surovo nafto leta 2022 podvojile, medtem ko se je vrednost delnic družb za tankerje za proizvode celo početverila.


Trg utekočinjenega zemeljskega plina dosega najvišje ravni vseh časov. Zaradi ruske invazije na Ukrajino je energetska varnost prva prioriteta evropskih držav, ki si zdaj prizadevajo za alternativne dobave, ki bi nadomestile ruski plin. 

Cene ladijskega prevoza utekočinjenega zemeljskega plina so dosegle astronomske ravni, skoraj 500.000 USD na dan, medtem ko so cene za časovni zakup presegle 200.000 USD na dan, kar je največ doslej. 

Cene izgradnje novih tankerjev nenehno rastejo in zdaj znašajo skoraj 250 mio USD na plovilo. Kljub temu naročila še naprej prihajajo. Trenutno imajo ladjedelnice naročil za gradnjo 300 tankerjev.
 

V tem novem obdobju diverzifikacije oskrbe z energijo in povečane samo-oskrbe bo ladijski promet z utekočinjenim zemeljskim plinom postal ključni pri transportu energije, dokler bo lahko temu sledila obalna infrastruktura.



 

Viri: Factiva, Marketline

 

Preberite še:

Globalni trendi na področju transporta in logistike




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: