Počasno okrevanje globalnega letalskega potniškega prometa
Po podatkih Mednarodne organizacije za civilno letalstvo (ICAO) si je globalni letalski potniški promet leta 2021 nekoliko opomogel, a je po obsegu še vedno 49 % pod ravnjo pred pandemijo.
Lani je število letalskih potnikov po vsem svetu doseglo 2,3 mlrd, kar je 60 % več kot leta 2020. Zasedenost sedežev letalskih družb po vsem svetu se je v letu 2021 izboljšala za 20 %, kar je posledica povečanega povpraševanja med potniki.
Po podatkih ICAO so lani letalske družbe po vsem svetu skupno utrpele izgubo v višini 324 mlrd USD. To je izboljšanje glede na primanjkljaj v višini 372 mlrd USD leta 2020.
Zaradi močnega porasta okužb s COVID-19 v Q1 2021 se je zmanjšala stopnja okrevanja globalnega letalskega zračnega prometa. Zaradi naraščajoče stopnje precepljenosti in rahljanja omejitvenih ukrepov so se razmere v Q2 2021 in Q3 2021 nekoliko stabilizirale, vendar je trend rasti v Q4 2021 ponovno zastal zaradi pojava omikronske različice.
ICAO ugotavlja, da vpliv pandemije še naprej obremenjuje tako domači kot mednarodni letalski potniški promet, pri čemer domači letalski trgi okrevajo nekoliko hitreje. Lani je domači letalski potniški promet dosegel 68 % ravni pred pandemijo, medtem ko je mednarodni letalski promet dosegel le 28 % obsega iz leta 2019.
Za okrevanje globalnega letalskega potniškega prometa so značilne tudi znatne regionalne razlike, pri čemer najvišje stopnje okrevanja dosegajo regije Severne in Latinske Amerike ter Karibov. Letalski potniški promet v Evropi se je okrepil med poletno sezono potovanj, medtem ko so si trgi Afrike in Bližnjega vzhoda zmerno opomogli, dokler okrevanje v Afriki niso spet ovirale omejitve, ki jih povzroča omikron.
Zaradi upočasnjenega domačega in stagnirajočega mednarodnega prometa najpočasneje okreva azijsko-pacifiška regija.
ICAO napoveduje, da bo globalni letalski potniški promet v letu 2022 ostal za 26 % do 31 % pod ravnjo iz leta 2019, zasedenost sedežev pa bo nižja za 20 % do 23 %.
Po optimističnem scenariju bi se globalni letalski potniški promet lahko do decembra 2022 povrnil na 86 % ravni iz leta 2019, ob tem bi mednarodni promet dosegel 73 % raven iz leta 2019, domači promet pa 95 %.
Bolj pesimističen scenarij kaže na 75 % okrevanje (58 % v mednarodnem in 86 % v domačem prometu). Ta projekcija bi lahko v letu 2022 prinesla izgubo od 186 do 217 mlrd USD bruto prihodkov v globalni letalski potniški industriji v primerjavi z letom 2019.

Viri: Factiva, Platts
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike