Poljska največja izvoznica čokolade v Srednji in Vzhodni Evropi ter četrta na svetu

petek, 24. september 2021

Poljska je največja izvoznica čokolade v regiji Srednje in Vzhodne Evrope in četrta največja na svetu, pravi nova raziskava. Po poročilu "Global in poljski trg čokolade", ki ga je naročila poljska čokoladna blagovna znamka Wedel s podatki iz NielsenIQ, je lani vrednost poljske prodaje čokolade v tujini znašala 2,08 milijarde dolarjev, kar je 7,3 -odstotni delež svetovnega izvoza. Pred njo so le Nemčija, Belgija in Italija.

Poljska je v letu 2020 opazila najhitrejši porast izvoza čokolade, in sicer za več kot 13 odstotkov medletno, kar je dvakrat hitreje kot francoski (6,8 odstotka) in avstrijski (6,6 odstotka) izvoz istega leta.

Maciej Herman, direktor podjetja Lotte Wedel, je dejal: "Poljski trg slaščic - vreden okoli 12 milijard PLN - se je v zadnjih letih izenačil s trgom vodke in zdaj zaostaja le za trgom piva." Dodal je, da je poljska čokolada v tujini zelo cenjena zaradi svoje kakovosti.

Poljska ima največjo industrijo čokolade v regiji, s 50 odstotki trga prevladujejo tri podjetja: Lotte Wedel, Mondelez in Ferrero.
Aleksandra Kusz vel Sobczuk, vodja korporativnih komunikacij v podjetju Wedel, je dejala: "Poljski trg čokolade je zdaj zelo nasičen, zato je zelo pomembna strateška smer izvoza."

Poleg povečanja izvoza so Poljaki v zadnjih 10 letih od leta 2007 povečali tudi porabo čokolade za 30 odstotkov. Po podatkih Euromonitor International povprečni Poljak zdaj poje 5,2 kg čokolade, kar je 400 g več kot v letu 2010 (4,8 kg) in ogromno 1,2 kg v primerjavi z letom 2007, ko je povprečni Poljak pojedel le 4 kg čokolade.

Izračunano glede na porabo, Poljaki zdaj za čokoladne izdelke porabijo povprečno 190 PLN na leto, pri čemer so najbolj priljubljene čokoladne tablice (28,2 odstotka), sledijo jim praline (27,2 odstotka).

Sektor čokoladnih tablic na Poljskem je vreden več kot 2 milijardi PLN, dve tretjini tega mlečne čokolade in petino temne čokolade, čeprav se je prodaja temne čokolade v času pandemije povečala. 

Wedelov Kusz vel Sobczuk je dejal: "Slika o stopnji priljubljenosti različnih sort čokoladnih tablic se že vrsto let ni spremenila – mlečna čokolada je neomajno priljubljena čokolada Poljakov. To pa ne pomeni, da nismo odprti za nove stvari, ki so gonilna sila razvoja poljskega slaščičarskega trga. To je jasno vidno na policah trgovin z neštetim številom sort arom, zlasti v primeru čokoladnih tablic - polnjenih, z dodatnimi kosi ali nadevi, kar je očitno med državami Srednje in Vzhodne Evrope - potrošniki lahko izbirajo med stotinami različic čokolade."

Trenutna povprečna raven porabe na Poljskem ostaja nespremenjena, vendar je še vedno nekoliko nižja od 5,3 kg rekordnih vrednosti, zabeleženih na Poljskem v letih 2014 in 2019, in nižja od povprečne porabe čokolade v Avstriji, Nemčiji, Švici, Združenem kraljestvu, na Švedskem in Danskem; Nemčija in Avstrija vodita na področju 8,3 kg čokolade na osebo.

Kljub pandemiji je trg čokoladnih izdelkov na Poljskem naraščal in je bil v obdobju od julija 2020 do junija 2021 vreden 7,65 milijarde PLN, kar je 0,5 -odstotno povečanje v primerjavi s prejšnjim obdobjem, proizvodnja pa v prvi polovici leta 2021 ohranja podobno raven kot v istem obdobju proizvodnje kot leta 2020.

Pripravilo:
Društvo in poslovni klub Triglav-Rysy
E: info@triglav-rysy.si