Poljska peti najbolj privlačen trg za vino na svetu

torek, 17. november 2020

Vino na Poljskem običajno ni prva alkoholna pijača, na katero ljudje pomislijo. Država je običajno povezana s pivom in vodko, ki imata dolgo tradicijo pridelave na Poljskem - za razliko od vina, ki ga običajno uvažajo iz drugih držav. Kljub temu ima poljski trg velik potencial: po poročilu Global Compass 2020, ki ga je objavilo podjetje Wine Intelligence, je Poljska trenutno med petimi najprivlačnejšimi vinskimi trgi na svetu.

Na petem mestu je po ZDA, Južni Koreji, Nemčiji in Kitajski. Lani je bila Poljska na 14. mestu. Za poročilo je bilo analiziranih petdeset svetovnih trgov.

Wine Intelligence je potencial Poljske prepoznal že v preteklosti. Leta 2017 je za Poljsko napovedovalo "vznemirljivo obdobje rasti" - ne samo gospodarsko, ampak tudi glede porabe vina.

Letošnja lestvica je primerjala dva modela privlačnosti: enega s vplivom COVID-19 in drugega brez njega. Na prvem mestu je bila Poljska brez učinka pandemije na petem mestu, na drugem na desetem mestu. Poljska je bila tako kategorizirana kot „rastoči trg“ za vino.

James Wainscott iz Wine Intelligence je v delu, objavljenem leta 2017, povezal perspektivni poljski trg vina s spremembami v državi v zadnjih treh desetletjih. "Padec komunizma leta 1989, pojav poceni letalskih potovanj in članstvo v Evropski uniji so državi vlili bogastvo in oblikovali perspektive velikega števila Poljakov, rojenih po letu 1980," je zapisal.

Najvišje v državi rangira vino iz Francije, ki je na Poljskem dostopno v hipermarketih, kot sta Auchan in Carrefour, vse bolj pa se potrošniki seznanjajo tudi z vinom iz Portugalske, ki jih trži trgovina Biedronka.

Poljska ponuja veliko priložnosti za svetovne vinske blagovne znamke. To je eden redkih trgov v Evropi, kjer evropsko poreklo, kot so Francija, Italija ali Španija, ne prevladuje. Namesto tega so ZDA in Čile glavni državi izvora, ki oskrbujejo poljski trg. Tudi potrošniki vina na Poljskem so običajno mlajši in želijo odkriti več o vinu kot drugje. Ker se gospodarstvo razmeroma hitro širi, raste tudi kupna moč. Zaradi tega Poljska predstavlja močan trg za nove priložnosti na področju vina.

Pripravilo:
Društvo in poslovni klub Triglav - Rysy
E: triglav.rysy@gmail.com