Poslovna konferenca: kako vlagati v Brazilijo

ponedeljek, 15. november 2021
 
“Poslovanje v Braziliji ” je bila tema spletne poslovne konference 11. novembra 2021, ki jo je organizirala Gospodarska zbornica Slovenija - Brazilija | SLOBRAZ z namenom, da tujim vlagateljem in podjetjem predstavi strategije za varen in donosen vstop na brazilski trg. Dogodka so se udeležila slovenska podjetja s sedežem v Braziliji, ki so poročala o svojih izkušnjah pri razvoju poslovanja v državi.
 
Posvet je odprla podpredsednica Slobraza, Tatjana Močenik, ki je spregovorila o zgodovini društva in delu, ki so ga njegovi člani opravili v teh šestih letih. Trenutno je Slobraz postal glavni agent gospodarskega in gospodarskega sodelovanja med Slovenijo in Brazilijo, ki ponuja podporo in rešitve podjetjem, ki želijo širiti svoje trge.
 
Ga. Močenik je predstavila tudi letošnje projekte, ki vključujejo drugo izdajo Božične košare s slovenskimi dobrotami ter razširitev Interaktivnega zemljevida slovenskih izdelkov in storitev v Braziliji. Oba sta namenjena promociji slovenske kulture in poslovanja. 
 
V prvem delu konference je Sérgio Rodrigues Costa – ustanovitelj in izvršni direktor Strings, organizacije, ki deluje na svetovnem poslovnem trgu in pomaga tujim podjetjem pri vstopu v Brazilijo in brazilskim podjetjem pri poslovanju v tujini – narisal bogato panoramo za vse tiste, ki želijo vlagati v Brazilijo. Po njegovih besedah brazilski trg kljub neštetim priložnostim ni preprost in zahteva veliko znanja za uspešnost tujih investicij. Napačna odločitev lahko ogrozi celoten posel, ali kot pravi: "ni prostora za ooops, ko gre za vlaganje v Brazilijo". 
 
G. Costa je navedel glavne teme, ki jih je treba upoštevati pri vlaganju v Brazilijo:
  • notranji potrošniški trg: 212,6 milijona ljudi;
  • celinske razsežnosti in en sam jezik;
  • ugoden menjalni tečaj za tuje naložbe;
  • pomembno gospodarstvo v Latinski Ameriki;
  • demokratična država z veliko raznolikostjo; 
  • naraščajoče povpraševanje po blagu in storitvah; 
  • zgodnji uporabniki tehnologije;
  • domači trg s 150 milijoni uporabnikov interneta in 111 milijoni uporabnikov družbenih medijev (predvsem pametni telefoni – 95 %);
  • boljša perspektiva z nedavno odobreno reformo dela in socialne varnosti;
  • močna prisotnost mednarodnih korporacij.

Če pa sta raznolikost in njena velikost pozitivni točki, prinašata v proces tudi nekaj posebnosti: infrastruktura, trg in način poslovanja se od države do države razlikujejo. Poleg tega davčno vprašanje kljub nedavno odobreni reformi še vedno poteka in morajo vlagatelji spremljati njegov razvoj, pa tudi gospodarska in politična vprašanja, vpliv pandemije, konkurenco itd. ki lahko v procesu. 

Z vsem strokovnim znanjem, ki ga ima, je Costa izvedel tudi analizo po regijah v državi in po sektorjih. Trenutno je dejal, da so države, ki največ vlagajo v Brazilijo: ZDA, Kitajska, Španija, Nemčija in Japonska, vendar je poudaril: »Verjamem, da imamo tukaj izziv, da povečamo in da se slovenska zastava pojavi na tem seznamu. in reči, da povečujemo prisotnost slovenskih podjetij v Braziliji«.

Nato so slovenska podjetja, ustanovljena v Braziliji, spregovorila o svojem poslovanju in poročala o izkušnjah z delom na brazilskem trgu. 
 
Suzana Pendić – vodja projektov in vodja ključnih strank prodaje pri Arex Defense
Arex Defense, ustanovljeno leta 1994 v Sloveniji, je podjetje za obrambno opremo, ki proizvaja od orožja za usposabljanje policistov do posebnih pištol za poklicne strelce in športno streljanje. Arex je na brazilskem trgu že dve leti in pol, kljub temu, da so se pogajanja začela pred štirimi leti. To je prvo podjetje, ki ima dovoljenje za proizvodnjo orožja v zadnjih 87 letih v Braziliji, njegova prva nacionalna pištola pa bo izstreljena v začetku leta 2022. 
 
Rok Fabjan – ustanovitelj Coffers Trading Group
Coffers Glavne dejavnosti Coffers so: izbor, kontrola kakovosti, nakup, predelava in dostava visokokakovostne brazilske kave evropskim podjetjem za praženje. Rok je spregovoril o svoji poklicni poti in o pomenu imeti svetovalno podjetje, ki bi ga lahko investiralo ali se lotilo v Braziliji.
 
Rodrigo Ayres – Bonpet komercialni direktor Bonpet
Podjetje je ustanovljeno leta 1999 v Sloveniji in je specializirano za sisteme za gašenje požarov in je trenutno prisoten v 45 državah. V Braziliji Bonpet deluje od leta 2014 s sedežem v São Paulu in pisarnami v glavnih prestolnicah države. V svoji zgodovini ima že več uspešnih zgodb, prva so olimpijske igre 2016.  
 
O Sergiu Costi in Strings
Ime Strings izhaja iz kratice STRategy, INvestments, Global BusinesS, ki zajema osnove, ki jim sledi podjetje, da služi kot povezava med tujimi podjetji in poslovnimi partnerji v Braziliji. Sergio Costa, ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Strings, je specialist za promocijo naložb, z magisterijem iz organizacijskega vodenja na univerzi Azusa Pacific, ZDA. Vodil je operacije, ki so pritegnile več kot 20 milijard dolarjev novih naložb in promovirale podobo Brazilije in São Paula v svetu. Pod njegovim vodstvom je InvestSP v letu 2018 prejel tudi nagrado za agencijo leta s strani revije fDi Magazine, poleg tega pa je prejel nagrado fDi Strategy Awards, država pa je bila uvrščena na prvo mesto v Latinski Ameriki za naložbe.
 
Hvala vsem sodelujočim, moderatorki konference — izvršni direktorici SGBN (Slovenske globalne poslovne mreže) Mateji Perovšek Ciuchini — in sponzorjem: SPIRIT javna agencija Slovenija; Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo Slovenije in Veleposlaništvo Slovenije v Brasílii.
 
 


 
Dodatne informacije: