Prodaja analgetikov je na Nizozemskem v letu 2017 dosegla 111 mio EUR
Prodaja analgetikov na nizozemskem trgu počasi, a vztrajno raste že od letu 2015 dalje. V letu 2017 je prodaja analgetikov Nizozemskem zrasla za 1 % in dosegla 111 mio EUR. Prodaja raste zaradi uspešnosti nizozemskega gospodarstva, kar izboljšuje finančne prihodke prebivalstva in s tem pospešuje porabo. Po drugi strani pa rast prodaje omejujejo znatne dolgoročne strukturne omejitve na Nizozemskem.
Najpomembnejši dejavnik je dobro uveljavljena kultura zmanjševanja uporabe zdravil. Izdatki za zdravila na recept na prebivalca so nizki v primerjavi z drugimi evropskimi državami, tudi uporaba antibiotikov na prebivalca ostaja med najnižjimi v državah OECD. Po analgetikih povprašujejo predvsem tisti potrošniki, ki se sami zdravijo, ko se soočajo z začetnimi simptomi bolezni.
Razlikovanje med proizvodi glede na vrsto bolečine je eno od ključnih področij, na katere se osredotočajo konkurenti na trgu. Splošni analgetiki sicer še vedno predstavljajo večino prodaje, a se v zadnjih letih povečuje povpraševanje po analgetikih za posamezna področja, na primer za bolečine ob menstruaciji in bolečine v mišicah. Največjo rast prodaje je v letu 2017 na Nizozemskem dosegel analgetik Naproxen, ki se mu je prodaja lani zvišala za 6 %.
Tako kot v večini držav so tudi na Nizozemskem prevladujoči distribucijski kanal lekarne. Segment lekarn se vse bolj koncentrira in na trgu je nekaj močnih verig, med katerimi sta največji Kruidvat in Etos.
Največji konkurent na nizozemskem trgu analgetikov je družba Bayer Consumer Healthcare BV, saj je na trgu že dolgo prisotna z več uspešnimi blagovnimi znamkami v večini kategorij analgetikov. V letu 2017 je imela družba na tem trgu 21% tržni delež. Njen največji konkurent je družba GlaxoSmithKline, ki je tudi že dolgo prisotna na tem trgu z več znanimi blagovnimi znamkami v najpomembnejših kategorijah analgetikov. Njeni najbolj uspešni blagovni znamki na trgu sta Panadol in Exedrin.
Analitiki napovedujejo, da bo nizozemski trg analgetikov v obdobju 2018-2022 rasel po 3,5 skupni letni stopnji rasti (CAGR) in v letu 2022 dosegel vrednost 126 mio EUR.
Vir: Euromonitor International Ltd
Več informacij o globalnih trendih na področju farmacevtske industrije