Prodaja insekticidov za domačo uporabo v Turčiji lani dosegla 8 odstotno rast

sreda, 11. april 2018


Leta 2017 je prodaja insekticidov za domačo uporabo v Turčiji zrasla za 8 % in dosegla vrednost 29 mio EUR. Med insekticide za domačo uporabo spadajo insekticidi s pršilom/aerosolom, električni insekticidi, tuljave, vabe in drugi insekticidi. Povprečna cena za enoto je v letu 2017 na turškem trgu zrasla za 10 %. Po napovedih analitikov naj bi se velikost trga v prihodnjih petih letih postopno zmanjševala po -1 % CAGR (skupni letni stopnji rasti).

Največji konkurent na turškem trgu insekticidov za domačo uporabo je Johnson Wax AS s svojo znano blagovno znamko Raid. V letu 2017 je imelo podjetje na turškem trgu 55 % tržni delež. Večina lokalnih potrošnikov prepozna Raid kot blagovno znamko, ki ponuja učinkovit in visoko kakovosten insekticid.

Za Raidom je na drugem mestu Detan iz družbe Eczacibasi Ilac San ve Tic AS, predvsem zaradi izjemno širokega distribucijskega omrežja družbe, ki se razprostira od priljubljenih trgovskih verig do polic manjših trgovcev na drobno, ki se nahajajo v krajih z nizko gostoto prebivalstva. Obe blagovni znamki sta v letu 2017 utrdili svojo moč z vidika prodaje vrednosti, saj nobenemu drugemu konkurentu ni uspelo pridobiti večjega tržnega deleža, predvsem zaradi zelo omejenih finančnih sredstev namenjenih marketingu.

Medtem ko je večina konkurentov v zadnjih petih letih zmanjšala svoj tržni delež na račun Raida in Detana, pa je podjetu Matsan Ilac Sanayi Ltd Sti uspelo povečati svoj delež, predvsem zaradi prisotnosti njihovih insekticidov v eni od največjih turških diskontnih trgovin, v BIM. A tudi Raid in Detan bosta po napovedih v prihodnjih letih na voljo tako v diskontnih verigah kot tudi na spletnih trgovinah. Največji ponudniki na turškem trgu insekticidov za domačo uporabo so Chrysamed Kimya Sanayi ve Dis Tic Ltd, Sirketi Chrysamed, Eczacibasi Ilac San ve Tic AS, Johnson Wax AS, Matsan Ilac Sanayi Ltd Sti, Mohen Kimyevi Maddeler Ticaret ve Sanayi AS, Sinai Kimya AS in Tekfen AS. 

Za primerjavo, prodaja insekticidov za domačo uporabo v Sloveniji je v letu 2017 zrasla za 2 % in dosegla vrednost 3 mio EUR. Po napovedih analitikov bo trg do leta 2022 upadal po - 2 % CAGR. Podjetje SC Johnson & Son Inc je glavni konkurent na trgu, saj ima močan portfelj blagovnih znamk, vključno z Raid, Baygon in Autan. Družba je v letu 2017 imela na slovenskem trgu insekticidov za domačo uporabo 77 % tržni delež. Podjetje Ilirija d.d. se je svojo blagovno znamko Bio Kill uvrstilo na drugo mesto.

Vir: Euromonitor International Ltd

Več informacij o globalnih trendih na področju kemične industrije