Prodaja japonskih avtomobilov lani večja predvsem zaradi močnega povpraševanja na kitajskem trgu

sreda, 23. maj 2018

Japonski proizvajalci avtomobilov so v zadnjem poslovnem letu (1. april 2017 do 31. marec 2018) beležili ugodne finančne rezultate, ki so bili posledica šibkega jena, nižjih stroškov, ter večje prodaje na kitajskem trgu.

Mitsubishi Motors Corp. je v lanskem poslovnem letu beležil najvišjo rast dobička med japonskimi proizvajalci avtomobilov. Prodal je 1,1 mio vozil, kar je 19 % več kot v letu prej. Prodaja njihovih avtomobilov na kitajskem trgu se je povečala za 55 % na 136.000 vozil, kar je posledica uvedbe novega modela Outlander, ki ga izdeluje GAC Mitsubishi Motors Co.

Nissan Motor Co. in Toyota Motor Corp. sta že pred leti dosegla relativno visoko prodajo na Kitajskem, zato sta v lanskem poslovnem letu beležila nekoliko skromnejšo rast. Nissan ostaja najbolj prodajana blagovna znamka japonskih avtomobilov na Kitajskem. Prodaja Nissan vozil na globalnem trgu se je v lanskem poslovnem letu povečala za 2,6 % na 5,8 mio vozil, medtem ko so na Kitajskem prodali 1,5 mio avtomobilov, kar je 12,2 % več kot v letu poprej. Za primerjavo, na trgu ZDA so v lanskem poslovnem letu prodali 1,6 mio vozil, na domačem trgu pa 584.000.

Toyota največ svojih vozil proda v Severni Ameriki. V lanskem poslovnem letu je prodaja na tem trgu  rahlo upadla na 2,8 mio vozil, medtem ko je skupna prodaja dosegla rekordno višino 10,4 mio vozil, saj se je povečala prodaja na drugih trgih. V Aziji so prodali 1,7 mio vozil, od tega večinoma na Kitajskem. Toyota je v lanskem poslovnem letu na Kitajskem prodala 1,3 mio avtomobilov, za letošnje leto pa napoveduje prodajo 1,4 mio avtomobilov. Nissan in Toyota sta tudi letos precej povečala prodajo na Kitajskem. V prvih štirih mesecih letošnjega leta se je prodaja vozil Nissan povečala za 9,9 % na 461.400 vozil, prodaja vozil Toyota pa se je povečala za 9 % na 439.800 vozil. Trenutno je najbolj prodajan avto na  kitajskem trgu Nissan Sylphy. Sledita mu Toyota Corolla in Lavida.

Proizvajalcu Honda Motor Co. ni uspelo ohraniti hitre rasti prodaje. Prodaja avtomobilov se je v zadnjem mesecu na Kitajskem zmanjšala za 8,8 %, kar je že tretji zaporedni letni upad. Kljub neuspešnim rezultatom si Honda prizadeva povečati tržni delež na kitajskem trgu z avtomobili srednjega do visokega cenovnega razreda, z deseto generacijo modela Accord. Honda bo v letošnjem letu na kitajskem trgu predstavila tudi novo električno vozilo. Honda pričakuje, da bo v letošnjem letu prodajo na globalnem trgu povečala za 3 %, pri čemer veliko stavi prav na kitajski trg. Predsednik uprave Honda Motor Co., Takahiro Hachigo, je na avtomobilskem salonu v Pekingu prejšnji mesec dejal, da je Kitajska eden od njihovih najpomembnejših trgov.
 
Vir: Yicai Global
 
Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije