Revolucijo električnih vozil v Indiji poganjajo e-rikše
Indija doživlja vse močnejšo revolucijo električnih vozil in po številu električnih vozil, ki so trenutno v uporabi, že presega Kitajsko. Revolucije pa ne vodijo električni avtomobili, temveč električna alternativa za rikše s pedali. V Indiji je približno 1,5 milijona trikolesnih rikš na baterijski pogon, kar je več od skupnega števila električnih osebnih avtomobilov, prodanih na Kitajskem od leta 2011 dalje.
Poskusi povečanja proizvodnje električnih avtomobilov v Indiji so v preteklosti propadli predvsem zaradi pomanjkanja jasne politike glede spodbujanja lokalne proizvodnje in prodaje. Za razliko od Kitajske je indijska vlada področju električne mobilnosti v zadnjih nekaj letih namenila le malo pomoči. Glede na uspeh električnih rikš pa vlada sedaj spodbuja uporabo električnih vozil v javnem prevozu, zlasti dvo- in trikolesnikov, taksijev in avtobusov.
Skromne e-rikše so postale steber indijskih mest. Tiha revolucija, tako dobesedno kot v prenesenem pomenu, se je v Indiji zgodila skoraj organsko in kot odziv na tržne sile z malo pomoči vlade. Električne rikše so bile množično sprejete, saj so tihe, hitrejše, čistejše in cenejše za vzdrževanje kot tradicionalne avto-rikše. Tudi povečevanje onesnaženosti zraka v državi je močan razlog za večje sprejemanje e-rikš.
Glavna ovira za rast trga električnih vozil v Indiji je pomanjkanje bančnega financiranja, kar prizadene zlasti voznike tradicionalnih rikš, ki imajo običajno nizke dohodke. Izboljšanje možnosti za pridobitev subvencij in enostavnejši dostop do finančnih sredstev bi omogočila neustavljiv razvoj trga e-rikš v Indiji.
Vir: Market Line
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta