Ruski avtomobil stoletja
Pred petdesetimi leti se je začela zgodovina avtomobilske znamke Lada. Žiguli je ime hribovja v bližini mesta Toljati. Po njem je dobila ime prva lada.
Osnova za ruski množični avto je postal model fiat 124, klasična limuzina, ki so ji za ruske potrebe ojačali karoserijo in podvozje, malce so jo dvignili od tal. Model je bil najprej poimenovan žiguli (tovarniška oznaka je bila VAZ-2101), potem pa je predvsem zaradi izvoznih namenov dobil ime lada oziroma je bila to potem kar znamka.
Prvi resnejši izvoz prve lade je bil prav v nekdanjo Jugoslavijo, pa v Belgijo, Nizozemsko in Finsko. Potem še drugam, tudi v Nemčiji in Franciji so imele lade pozneje svoje kupce.
Avtomobil so z leti posodabljali, a je navzven ostajal bolj ali manj podoben. V začetku novega tisočletja so ga doma razglasili za ruski avtomobil stoletja. Zadnja izvedba je nosila oznako VAZ-2107, rekli so ji tudi lada classic ali sedmorka (sedmica). Cena je bila prevedeno okoli štiri tisoč evrov, nazadnje pa se je dobro prodajal v letih 2010–2011.
Še danes jih je po državah nekdanje Sovjetske zveze na cestah več sto tisoč. Sicer se v Sloveniji vozi še skupaj dobrih 400 lad, največ je nadvse priljubljenega terenskega modela lada niva.
Sicer pa Lada v Sloveniji uradno ni več prisotna. Odkar so pod okriljem Renaulta, imajo tod pač nizkocenovno dacio, z lado pa so osredotočeni na Rusijo. To je še naprej ogromen trg, na katerem sicer nimajo tako izjemnega deleža kot v nekdanjih časih, a še vedno pomembnih 20 odstotkov. Prisotni so seveda še v drugih državah nekdanje Sovjetske zveze in njenih srednjeazijskih sosedah.
Vir: 50.avtovaz.ru/timeline.html
Pripravila:
mag. Anastasia Putkina
direktorica Rusko-slovenskega poslovnega Kluba Togliatti
E: putkina.anastasia@mail.ru