Šampanjec ali peneče vino?
Šampanjec, vino Bordeaux, parmski pršut, parmezan. Vsak od teh izdelkov je povezan z določeno regijo ter znan po svoji kakovosti in avtentičnosti. Potrošniku so verjetno bolj poznani škotski viski, konjak in bavarsko pivo kot pa neimenovane blagovne znamke izdelkov, pri katerih naj bi bile uporabljene enake sestavine.
Z geografsko označbo se zavarujejo oznake, ki označujejo izvor blaga z nekega geografskega območja, če je kakšna značilnost tega blaga bistveno odvisna od njegovega geografskega porekla. Varstvo geografske označbe je namenjeno preprečevanju nelojalne konkurence in zaščiti potrošnikov pred nakupom blaga, za katerega proizvajalci zavajajoče trdijo, da izvira iz določenega kraja ali območja.
Kitajski srednji razred narašča in s tem tudi povpraševanje po uvoženih - pretežno zahodnih izdelkih. Mlajše generacije so vse bolj statusno ozaveščene. Poleg tega so pomisleki glede varnosti živil v zadnjih letih spodbudili kitajske kupce, da pozorneje preučijo izvor izdelkov, ki jih uživajo. Nakupni vzorci so zato doživeli pomemben premik. Kar zadeva hrano, veliko število kitajskih ljudi kupuje blagovne znamke, ki so priznane po standardih kakovosti in varnosti hrane in to je spodbudilo rast prodaje zahodnega blaga. Posamezniki v bogatih mestih se vedno pogosteje odločajo tudi za visoko kakovostna zahodna vina, piva in žgane pijače.
Kitajska je največji uvoznik hrane na svetu. Največ hrane in pijač na Kitajsko izvozi EU - izvoz je v letu 2015 znašal 10,3 milijarde EUR. Družbena in gospodarska klima v industriji hrane in pijače zato zagotavlja ugodno okolje za ponarejevalce. Geografska označba zagotavlja potrebna dokazila o poreklu izdelka, poveča zaupanje v blagovno znamko med potrošniki.
Celoten članek v angleškem jeziku (pdf)
Pripravil:
China IPR SME Helpdesk