Škoda Auto se širi v Saudovo Arabijo
Škoda Auto krepi svojo prisotnost na Bližnjem vzhodu
Škoda vstopa na saudsko-arabski trg
Škoda Auto nadaljuje ambiciozno internacionalizacijo. Po Omanu, Katarju in ZAE zdaj vstopa še na največji avtomobilski trg na Bližnjem vzhodu, v Saudovo Arabijo. V sodelovanju z dolgoletnim distributerjem znamk skupine Volkswagen, podjetjem SAMACO Motors, bo češki proizvajalec ponudil široko paleto vozil, ki vključuje modele Octavia, Kushaq, Karoq in Kodiaq. V kratkem bosta ponudbi dodana tudi Superb (limuzina in karavan), leta 2026 pa še kompaktna limuzina Slavia.Do konca leta 2025 bosta odprta prva 2 sodobno zasnovana prodajna salona v Džedi in Al Khobarju, medtem ko je odprtje večjega, strateškega salona v Rijadu predvideno za leto 2026.
Vstop Škode Auto v Saudovo Arabijo predstavlja pomemben korak v strategiji globalne širitve znamke. Saudsko-arabski avtomobilski sektor hitro raste. Do leta 2030 naj bi letna prodaja na tem trgu že dosegla približno 1 mio vozil. Škoda želi te priložnosti izkoristiti z obsežnim modelnim portfeljem in tesnim sodelovanjem z regionalno prodajno strukturo skupine Volkswagen ter lokalnim partnerjem SAMACO Motors, ki ima na saudsko-arabskem trgu dolgo tradicijo, saj je v avtomobilski panogi prisoten že od leta 1978. Novi saloni, ki se bodo odprli kmalu, bodo ponujali popolnoma digitalizirano uporabniško izkušnjo z video stenami, interaktivnimi zasloni in digitalnimi informacijskimi točkami.
Usmerjenost na mlade kupce in širitev regionalne prisotnosti
Škoda načrtuje krepitev dosega predvsem med mladimi kupci in družinami v večjih mestih. Tržni potencial Saudove Arabije je velik tudi zaradi relativno nizke stopnje motorizacije, ki trenutno znaša približno 156 vozil na 1.000 prebivalcev.Za boljše upravljanje dejavnosti v regiji je Škoda vzpostavila pisarno Škoda Middle East v okviru Volkswagen Group Middle East, ki usklajuje razvojne načrte in tržne aktivnosti znamke.
Globalna prisotnost - poudarek na trgih zunaj Evrope
Leto 2025 je Škodi prineslo status 3. najbolje prodajane avtomobilske znamke v Evropi, kar želi podjetje ohraniti tudi v prihodnjih letih.Hkrati se intenzivno krepi na hitro rastočih trgih zunaj Evrope. Indija in Vietnam sta postala ključni strateški lokaciji za nadaljnjo internacionalizacijo, saj odpirata možnosti za širitev na trge jugovzhodne Azije, Bližnjega vzhoda ter v Avstralijo in na Novo Zelandijo.

EIU napovedi za češki avtomobilski sektor
EIU napoveduje zmerno rast češkega avtomobilskega sektorja
Avtomobilska industrija, eden ključnih stebrov češkega gospodarstva, je v letu 2024 nadaljevala okrevanje po pandemiji in geopolitičnih motnjah. Po podatkih evropskega združenja ACEA je bila prodaja novih osebnih vozil 4,6 % višja kot leto prej in je skupno dosegla 231.600 enot. Kljub izboljšanju je to še vedno pod rekordnimi ravnmi iz leta 2017, ko je prodaja dosegla 271.600 vozil.Češki avtomobilski sektor ustvari skoraj desetino BDP države ter približno četrtino industrijske proizvodnje in celotnega izvoza. Proizvodnja osebnih vozil je v letu 2024 dosegla 1,4 mio enot, kar je 3,9 % več kot leto prej, in nad ravnmi pred pandemijo.
Povečanje proizvodnje je posledica izboljšanih dobavnih verig in rastočega povpraševanja tako doma kot v tujini. EIU pričakuje, da se bo ta trend nadaljeval tudi v prihodnjih letih, saj Češka privablja nove investicije v proizvodnjo električnih vozil in baterij, predvsem s strani Škode in Hyundaija.
EIU na podlagi trendov iz prvih 7 mesecev 2025 napoveduje še 5 % rast prodaje v letu 2025. V letih 2026 in 2027 pa naj bi industrija občutila negativen vpliv višjih ameriških carin, kar bo začasno znižalo prodajo. V celotnem obdobju 2025–2029 naj bi se prodaja osebnih vozil povečevala s povprečno letno stopnjo 1,2 %.
Padec prodaje gospodarskih vozil zaradi šibkejše trgovine
Segment gospodarskih vozil je bil v 2024 manj uspešen. Prodaja novih gospodarskih vozil je upadla za -5,8 %, predvsem zaradi visoke primerjalne osnove, saj je trg v preteklih letih dosegal rekordne rezultate. Negativni trend se je nadaljeval tudi v 2025. Prodaja lahkih gospodarskih vozil je bila v 1. polovici leta nižja za približno -20 %, prodaja srednjih in težkih vozil pa za -9 %.EIU ocenjuje, da bo prodaja novih gospodarskih vozil v letu 2025 ostala pod pritiskom zaradi počasnejše globalne trgovine in motenj v dobavnih verigah.
V celotnem obdobju 2025–2029 naj bi celoten segment beležil povprečni letni padec prodaje v višini -1 %. Najbolj bo nazadoval segment lahkih gospodarskih vozil (po -2 % povprečni letni stopnji), medtem ko naj bi se prodaja srednjih in težkih gospodarskih vozil rahlo povečala (po 1 % povprečni letni stopnji).
Izzivi češkega avtomobilskega sektorja
Prehod v električno mobilnost bo zahteval obsežne investicije in temeljite spremembe v strukturi delovne sile. Podjetja bodo morala vlagati v nova znanja, povezana z e-mobilnostjo in digitalizacijo, kar bo povečalo stroške prilagajanja industrije.Kljub temu EIU ostaja zmerno optimistična glede nadaljnje rasti, vendar opozarja, da bi lahko globalne trgovinske napetosti, zlasti trdno uveljavljene ameriške carine na evropska vozila, ogrozile napovedano dinamiko prodaje proti koncu obdobja.
Viri:
- Factiva
- PUBT
- The Economist Intelligence Unit
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Poslovno okolje Češke
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.