Skupen slovenski nastop na Japonskem odlična poslovna priložnost

ponedeljek, 04. junij 2012

Ljubljana, 31. maj 2012 – Pomembni slovenski avtomobilski dobavitelji so se vrnili z Japonske, kjer so minuli teden pod okriljem Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS) uspešno navezovali poslovne stike z japonskimi proizvajalci vozil. Prav vsi ocenjujejo, da je bila to enkratna poslovna priložnost, saj so imeli moč spoznati nove trende v avtomobilski industriji iz prve roke ter se podrobneje seznaniti z aktivnostmi močne japonske konkurence. Dogodek je bil izveden tudi terminsko ustrezno. Posebej velja ob tem poudariti, da se je ACS-ove predstavitve razvojnega in poslovnega potenciala slovenskih dobaviteljev udeležilo kar dvajset vodilnih predstavnikov nabavnih služb japonskih proizvajalcev vozil: Fuji Heavy Industries, Toyota Motor Corporation, Suzuki Motor Corporation, Hino Motors, UD Trucks Corporation, Mitsubishi motors, Mazda motor Corporation Isuzu Motors, Nissan Motor Co., Honda Motor Co., Hitachi Automotive Systems, Akebono Brake Industry in NGK SPARK PLUG Co. Svoj interes za poslovno sodelovanje so izkazali tako z med-podjetniškimi srečanji v sklopu seminarja kot tudi z obiskom stojnic na sejmu v Yokohami. Direktor ACS, Dušan Bušen, je uspešno vzpostavljeno sodelovanje z japonskimi dobavitelji, še posebej za potrebe njihovih proizvodnih lokacij v EU in Ruski Federaciji, ocenil kot pomembno priložnost in hkrati pomemben cilj v okviru poslovne politike slovenskega avtomobilskega grozda.

Po mnenju udeležencev je bil zelo koristen tudi študijski obisk Toyotine stalne razstave in tovarne Motomachi. Seznanili so se z nazorno predstavljeni koncepti razvoja Toyote od začetka obstoja in naprej, še posebej na področju zelene mobilnosti. Poudarjen je bil razvojno in poslovno uspešen pomen proizvodnega sistema Toyote. Prav ta vidik je bil  posebej prikazan pri študijskem ogledu tovarne Motomachi, v kateri izdelujejo vozila Crown, Mark X in Estima.

Po ocenah evropskega avtomobilskega združenja CLEPA je nabava v EU narejenih komponent in materialov za japonske proizvajalce vozil v letu 2011 presegla 20 mrd evrov.  Obseg blagovne menjave slovenskih avtomobilskih dobaviteljev z japonskimi partnerji je v lanskem letu dosegel 6 mio evrov, od tega kar dve tretjini odpadeta na uvoz strateških komponent in materialov, tretjina pa na izvoz. Z Japonsko sodeluje že 21 podjetij, obseg blagovne menjave pa se je od leta 2009 praktično potrojil. V zadnjem obdobju sta na odprtost japonskih partnerjev za sodelovanje z evropskimi dobavitelji vplivali predvsem močan jen v primerjavi z evrom (evropski dobavitelji tako konkurenčnejši) ter posledice cunamija na Japonskem in poplav na Tajskem, ki so zelo prizadele japonsko avtomobilsko industrijo in posledično spremenile njen pogled na sodelovanje in partnerstva (medtem ko so prej sodelovali zgolj s ponudniki celotnih sistemov in modulov, so sedaj japonski proizvajalci vozil bolj osredotočeni na posamezne dele teh modulov, saj želijo tveganja bolj porazdeliti po celotni dobaviteljski verigi). Končna posledica tega je želja po povečanem razvojnem sodelovanju in vključevanju dobaviteljev v t. i. pred-razvojne procese.

V nadaljevanju vam posredujemo tudi odzive naših članov, ki so se med 23. in 25. majem 2012 v Yokohami v okviru slovensko – japonskega avtomobilskega poslovnega dogodka skupaj predstavili na sejmu Automotive Engineering Expo.

ISKRA AVTOELEKTRIKA d.d.
V Iskri Avtoelektriki proizvajamo in tržimo izdelke za vozila v vseh razvitih državah, med katerimi je po inovativnosti in tržnem deležu hibridnih in električnih vozil Japonska na več področjih na prvem mestu. Preko sejemskega nastopa smo našim japonskim partnerjem, predvsem razvojnim inženirjem, katerim je bil sejem prvenstveno namenjen, sporočili zavezanost in resnost ter predstavili naš potencial. Sejem smo izkoristili tudi za seznanitev s trendi na trgu vozil in z aktivnostmi konkurence. Ob letošnjem prehodu na novo blagovno znamko Letrika pa smo že v okviru sejma začeli z aktivnostmi uvajanja nove blagovne znamke na japonski trg, kar je bilo toliko lažje in bolj učinkovito ob podpori in v družbi ostalih partnerjev ACS, ki so razstavljali v Slovenskem paviljonu, ter podpori slovenskega veleposlaništva v Tokiju in JAPTI-ja.

HIDRIA AET d.o.o.
Hidria AET vidi na Japonskem  možnosti razširitve sodelovanja, tako z obstoječimi partnerji kakor tudi pridobitev novih kupcev s področja avtomobilske industrije. Udeležba na seminarju JAMA v Tokiu v organizaciji ACS in Veleposlaništva RS na Japonskem, katerega so se udeležili predstavniki ključnih japonskih avtomobilskih proizvajalcev, in nastop na trodnevnem sejmu AUTOMOTIVE ENGINEERING EXPOSITION  v Yokohami sta bila zelo uspešna. Predvsem sodeč po obiskih japonskih proizvajalcev na razstavnem prostoru Hidria in njihovo konkretno zanimanje za celotni proizvodni program Hidrie AET iz Tolmina  ter še posebej za najnovejši razvojni dosežek,  žarilno svečko z integriranim tipalom tlaka v valju motorja. Glede na velik japonski interes za ta izdelek ter dosežene konkretne dogovore o sodelovanju z njimi, se potrjuje pravilnost strateške odločitve Hidrie za razvoj tega tehnološko in tudi drugače izjemno zahtevnega sklopa, namenjenega bodočim generacijam ekološko naprednih dizel motorjev, ki jih trenutno razvijajo vodilni svetovni proizvajalci avtomobilov.

CIMOS d.d.
Dogodek je bil po našem mnenju zelo dobro organiziran in je potekal v prijetnem vzdušju. To velja tako za JAMA-JAPIA seminar kot obisk Toyote. Zlasti pa to velja za sejemsko predstavitev. Odzivi na sejmu so bili pričakovani. Posebej nas veseli, da je predhoden JAMA seminar povečal odziv japonskih potencialnih partnerjev za našo ponudbo.

KOLEKTOR Sinyung Industrial Co. Ltd
Celotno izkušnjo z vseh aktivnosti v tem kratkem tednu na Japonskem vsekakor ocenjujemo kot pozitivno. Odločitev, da na seminarju in sejmu nastopamo v skupnem okviru, zastopajoč tako slovenska podjetja kot tudi Slovenijo samo, se je izkazala za dobro, saj je sama stojnica že samo iz tega naslova požela nekoliko več pozornosti. Kar se tiče poslovnih priložnosti je Japonska privlačen trg, v živo smo spoznali ,da je center svetovne t.i. »zelene« avtomobilske tehnologije prav tam in po odzivu in obisku Kolektorjeve stojnice sodeč, so Kolektorjevi produkti na pravi poti, da postanejo reden sestavni del japonskih vozil prihodnosti.

TESNILA GK d.o.o.
V podjetju TGK (Tesnila GK) smo zadovoljni z obiskom Japonske ter nastopom na sejmu Automotive Engineering Expo. Verjamemo, da bodo pridobljeni kontakti dobra podlaga za nova poslovna sodelovanja z japonskimi podjetji. Ogled Toyotine proizvodnje linije nam bo zagotovo služil kot navdih za lastno optimizacijo določenih segmentov naše proizvodnje.

KEKO – VARICON d.o.o.
Kot zelo pozitivno ocenjujemo obisk novinarjev različnih japonskih medijev, predvsem novinarjev specializiranih elektrotehniških revij, ki bodo v svojih revijah brezplačno objavili podatke o našem podjetju in izdelkih ter nas tako približali japonskim inženirjem. Dobra je tudi zamisel, da smo vsa slovenska podjetja nastopila skupaj v t. i. Slovenskem  paviljonu. Pričakujemo, da bomo v prihodnje vzpostavili konkretno poslovno sodelovanje s podjetji, ki so se že nakazala zanimanje za naše izdelke.

KGL d.o.o.
Izredno smo bili zadovoljni z JAMA seminarjem. Kar se tiče sejma, ocenjujemo, da je bil primerno skoncentriran in profiliran. Tudi obiskovalci so bili kompetentni, tako da smo vpostavili kar nekaj dobrih kontaktov. Tudi v bodoče predlagamo skupne sejemske nastope, kjer nastopamo pod okriljem države Slovenije.