Slovenci uspešni tudi v Hong Kongu in na Kitajskem

sreda, 06. november 2013

Na seminarju »Izvoz hrane in pijače v Hong Kong in na Kitajsko«, ki je bil organiziran 5. novembra 2013 pod okriljem javne agencije SPIRIT Slovenija v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije in Hong Kong Trade Development Council (HKTDC), so govorniki delili svoje izkušnje in predstavili primere dobrih praks pri izvozu prehrambenih izdelkov in pijač na obravnavanem trgu. Seminarja se je udeležilo več kot 70 predstavnikov slovenskih podjetij.


 

Michael R. Katzmarckdirektor marketinga na  HKTDC  Frankfurt, podjetjem svetuje udeležbo na specializiranih sejmih, kot sta vsakoletni Hong Kong Intenrnational Wine & Spirits Fair in HKTDC Food Expo. Tam je moč srečati na desettisoče distributerjev za hongkonški in kitajski trg. HKTDC tako razstavljavcem kot obiskovalcem, ki sejem obiščejo prvič, nudi določene finančne spodbude za udeležbo.

 

Martin Gobecdirektor Alps Wine d.o.o., je predstavil obisk in udeležbo ter promocijo slovenske vinarske delegacije na letošnjem sejmu Interwine Guangzhou 2013 ter njihov poslovni model sodelovanja z lokalnima distributerjema. Izpostavil je posebnosti kitajskega potrošnika vina, ki prisega predvsem na rdeče vino z visoko vsebnostjo alkohola, kitajski dizajn ter urejanja izvozne dokumentacije in logistike. Podjetje načrtuje, da bo v okviru prostotrgovinske cone Qinzhou, usmerjene tudi na promocijo tujih vin, v prihodnjih letih stekla tudi prodaja slovenskih vin.

 

Zlatan Ranđelovićpredstavnik podjetja Andaz Global Solutions za Evropo, vidi priložnosti na kitajskem trgu za slovenska prehrambena podjetja, ki so sposobna oblikovati in izvajati dolgoročen strateški nastop na trgu. Na podlagi lastnih izkušenj, mrež kontaktov in licence za uvoz prehrambenih izdelkov in pijač na Kitajsko lahko slovenskim podjetjem nudijo partnerski nastop na kitajskem trgu; kot primer je izpostavil primer prodaje bučnega olja znanega slovenskega proizvajalca pod kitajsko blagovno znamko.

 

Veterinarske zahteve pri poslovanju s Kitajsko in Hong Kongom je predstavila mag. Olga Zorko, podsekretarka v Sektorju za mednarodne zadeve, Uprava RS za varno hrano veterinarstvo in varstvo rastlin, MKO. Izvoz živil živalskega izvora v Hong Kong poteka nemoteno, medtem, ko je s Kitajsko povsem druga zgodba, saj trenutno poteka nemoten izvoz živalskih kož. Za ostale skupine proizvodov pa so postopki veterinarskih spričeval še v postopku usklajevanja. Na strani UVHVVR so navedena izvozna veterinarska spričevala za Hong Kong in Kitajsko, nadalje je celotno dokumentacijo in spremljajoče carinske in ostale dajatve za izvoz v tretje države moč preveriti preko Baze dostopa na trg, preko sistema za registracijo izvoznikov, agentov in konsignaterjev pa registracijo za izvoz.

 

Podjetje Albin Promotion d.o.o. je v informativnem sporočilu predstavilo svojo zgodbo na kitajskem trgu, ki se je začela leta 2009. Takrat je podjetje zaradi poceni kitajske delovne sile izgubilo del obstoječih poslov, zato se je lastnik podjetja, Albin Brencl, odločil, da bo Kitajcem začel nekaj prodajati. Ob pravem času je dobil informacijo, da so piščančje nogice na Kitajskem specialiteta in začela so se prva pogajanja s slovenskimi perutninarji, za katere so bile piščančje nogice do tistega trenutka odvečen odpadek. Podjetje Albin Promotion je kupilo hladilnico, registriralo živilski obrat za obdelavo piščančjih nogic in danes na Kitajsko preko Luke Koper izvaža kurje nogice iz Slovenije in Avstrije, preko Luke Rijeka hrvaške in bosanske kurje nogice. Podjetje načrtuje, da bo v prihodnje kitajskim kupcem prodajalo kurje nogice kot končni produkt.

 

Priloge:

Predstavitev HKTDC, Michael R. Katzmarck
Predstavitev Alps WIne d.o.o., Martin Gobec
Predstavitev UVHVVR, mag. Olga Zorko

Predstavitev ANDAZ Global Solutions Evropa, Zlatan Ranđelović